Gå til innhold
Hundesonen.no

Flokken på Helgeland - Malamute og shiba

Recommended Posts

11 minutter siden, Snøfrost skrev:

Fine bilder. 
Frost virker som en kar som passer veldig godt inn i flokken. Det er jo så fint når det er resultatet når man overtar en voksen en :) 

Takk :) Frost har krypet godt inn i hjertene våre. En fantastisk hund som ikke kunne ha passet bedre inn hos oss. Vi var utrolig heldige som fikk overta den hunden ved en ren tilfeldighet :heart:

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenke å dele noen nye bilder av gjengen. Ikke noe spesielt som skjer her utover at vi koser oss masse ute sammen. Frost har blitt en sterk og arbeidsom kar, så det syns jeg er veldig morsomt! Vi snørekjører masse, og ellers trenes han en god del med pulk. Han er stort sett en fokusert og lydhør fyr, som er en fryd å jobbe med :wub:

1a7L0eD.jpg

UHwZXZ2.jpg

546zbFN.jpg

xC6gPVH.jpg

CPhIZTU.jpg

NEfcrCc.jpg

LM71IKY.jpg

I løpet av 2018 håper jeg at Teemo får tatt det siste certet på utstilling, samt at jeg nok kommer til å stille Frost litt. Jeg håper også at vi kan få noen resultater på Frost når det kommer til trekk, men vi får se hva vi har muligheten til. Nå har vi ihvertfall 2 konkrete planer når det kommer til løp og test. 

Jeg legger også med en liten filmsnutt fra en av pulkturene vi har hatt hittil i vinter :) 

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har fått et nytt medlem i flokken! Malamutefrøkna Rana :wub: Hun er en utrolig tillitsfull og trygg frøken som ble tatt inn i varmen av de andre med det samme. Håpet mitt er at hun skal vokse opp til å bli en real tur- og trekkhund etterhvert. 

IMG_20180627_175011_894.jpg

OI000012.jpg

OI000010.jpg

OI000002.jpg

OI000003.jpg

OI000008.jpg

• Like 8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Valpen vokser, og hun blir bare morsommere og morsommere. Hun har virkelig funnet seg godt til rette i gjengen, og det er tydelig at de alle  trives godt i hverandres selskap. 

Det har vært en varm juli her på Helgeland, så vi har måtte begrense oss når det kommer til turer i noen perioder. Likevel har vi fått flere dagsturer på fjellet og en 4 dagers fjelltur på Saltfjellet. I dag har temperaturene rast, så nå håper vi på en mer malamutevennlig sommer den siste måneden (og gleder oss selvfølgelig til en fin høst) :D

P7050166.JPG

IMG_20180802_223240_225.jpg

IMG_20180801_112226_799.jpg

IMG_20180730_114943_889.jpg

PSX_20180728_184009.jpg

PSX_20180730_115130.jpg

PSX_20180729_174227.jpg

20180728_160315.jpg

OI000001.jpg

20180722_114415.jpg

20180723_175128.jpg

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Må si jeg er ganske imponert over IF altså. Sendte inn kvittering på medisiner jeg hentet til bikkja. 30 min etterpå fikk jeg svar på mail om at pengene skulle være på konto innen 4 virkedager. Dagen etter var de kommet👍 det veier i hvertfall litt opp for at de ikke har direkteoppgjør
    • Drar opp denne igjen, har noen erfaring med hundeforsikring i sparebank1? Var ikke klar over at de tilbød hundeforsikring engang, men hører det kan være rimeligere enn Agria med ca samme vilkår.. Noen som vet?
    • Hei. Jeg har to hannhunder, en på 5 år og en 5 måneder gammel valp. De siste ukene har 5 åringen begynt på bli veldig innpåsliten på valpen. Han er helt febrilsk og må slikke valpen på tissen hele tiden. Dette syntes riktignok valpen er helt ok og legger seg på ryggen med en gang, men de siste dagene har 5 åringen også begynt å ri på ryggen til valpen akkurat slik som de gjør ved parring. Dette syntes valpen er mindre greit og klarer ikke å komme seg unna av seg selv. Er dette normal oppførsel? Vi har tenkt at valpen har kommet i puberteten og dermed utstråler nye lukter og at det er derfor 5 åringen gjør det. Er det noen som har erfaring med dette, går det over etterhvert? Kjipt at vi nå må passe på dem hele tiden og holde dem adskilt når vi ikke er tilstedet. Vi sier selvfølgelig nei til begge handlingene, men det ser ikke ut til å hjelpe.
    • Er veldig fornøyd med webmaster, har brukt det til begge her. Men noen hunder liker den ikke, den kan nok bli litt "tett" med mye tekstil rett og slett. Men jeg synes den sitter godt på mange hunder. Jeg bruker den glatt på ski med mine, men ville nok ikke brukt den til bevisst "trekkarbeid" (mine trekker ikke mye på ski, de løper foran men tar lite vekt).
    • Har brukt webmaster på dp, og den satt godt og riktig. Virket aldri som at selen på noe vis ga ubehag. 
      Som tursele til hund som ikke trekker mye er den innmari fin. 
      Den er også fin til utbrytere. 
      Trekker hunden mye, vil den ikke være optimal.
      Har du forøvrig sett på Zero DC Faster? Den er åpen i ryggen (er en trekksele, men ikke en nome), og kan kanskje være et alternativ om hunden din trekker  
  • Nylig opprettede emner