Gå til innhold
Hundesonen.no

Hannhund som sutrer


Ulrikke
 Share

Recommended Posts

"Lillegutt" har bestandig vært en sutrete type... Nå blir han to år i juli, og når vi er hjemme går det stort sett greit... Han kan sutre når jeg tar med meg tispa ut uten ham feks, men det eskalerer ikke veldig... 

Nå i påsken er vi på hytta. Her har han ikke vært siden i fjor. Det er sutring og på grensa til hyling hvis jeg bare går på do. Første natta holdt han konsert. De neste har han vært mer rolig, men sutret fra tidlig morgen når mine foreldre står opp. Han sutrer når jeg forlater rommet og han ikke får være med selv om mine foreldre eller datter er til stede. Litt mindre hvis sambo er der, men fortsatt tendenser. 

Han er ikke vant til å være alene uten tispa. Han er veldig vant til å være alene uten oss mennesker, vi jobber dagtid. Det er en rutine han kjenner, og han syter aldri når vi skal på jobb. 

Trenger tips til hvordan jeg best mulig kan jobbe med dette... Tispa lager aldri en lyd og synes nok han er en pest og en plage innimellom. Sånn som dette kan vi ikke ha det, så noe må gjøres... Ellers blir vi sittende hjemme de neste 12 årene... 

Han er vant til begrenset område hjemme mes åpent bur. Han velger å legge seg i buret 19 av 20 ganger. Det er ikke plass til dem på soverommet på hytta. Vi har prøvd samme arrangement som hjemme og bare i lukket bur (om natta altså). Ingen forskjell. Han vet hvor vi legger oss og at vi er i huset. Som sagt starter konsert bare jeg er på do... 

Vet ikke helt hvor jeg skal starte, så hadde vært supert med tips. Han får aldri respons på sutringen... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...