Gå til innhold
Hundesonen.no

Snøfrosts valpesommer (håper jeg)

Recommended Posts

6 minutes ago, MegaMarie said:

Jeg vet ikke om du ville har forslag, men jeg er glad i navn så jeg søkte litt rundt:
Orkan, Virvelstorm, Bris, Storm, Passatvinden, Solgangsbris/sjøbris, Dalbris, Piteraq, Nordavind, Kuling. 

Håper det kommer påskekyllinger snart :D

Bare fint med forslag, kan være det dukker opp noe jeg ikke har tenkt på :)
Virvelstorm har jeg f.eks. ikke tenkt på, bare virvelvind ;)
Alle "bris" navnene er jeg litt usikker på om jeg ønsker å bruke, siden moren er Fjellbris, men har ikke bestemt meg enda. 
Piteraq er på lista over veldig trolig navn. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Pixie said:

Bør jo nesten være med en Corioli også da :-)

tror ikke det. Passer ikke helt inn i de navnene jeg typisk gir mine valper. Så er det jo ikke en vind i segselv, fordi om coriolikraften er veldig viktig driver av flere typer vinder :)

Blir det 2 hanner går jeg muligens for Storm og Kuling, og evt Orkan. Kullet blir nok ikke så stort, men jeg håper jo på minst en tispe. Og hun må hete noe annet ;)  (de nevnte; vanlige og kjedelige (?) navnene passer best på hanner synes jeg)
Har en del lokale vinder jeg vurderer å bruke. Mindre kjente "ord" for folk flest en del av de. 
Men vi får se. Først må de ankomme denne verden :D 

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
21 minutes ago, Orca said:

Såå fine! Røde huskyer er så nydelige <3 Beholder du henne selv? :)

Det regner jeg med :) 
Med annet hun utvikler seg mindre heldig og overhodet ikke passer til det jeg ønsker, da skal hun få lov til å flytte til noen som ønsker en fritidshund uten noen som helst spesifikke ønsker. Men foreløpig så ser jeg overhodet ikke noe som skulle tilsvare at det ble realiteten :) 

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 minutes ago, Toril said:

Hun kan hete Sno :wub:

Tjah si det?

For øyeblikket tror jeg hun blir hetende et av følgende navn: Purga, Mayatal, Viuga, Williwaw, Bora eller Nordavind. Men mange andre navn er også på lista, deriblant Sno. Narai synes jeg er fint, men det er i Japan. Nagafook og Piteraq er også navn jeg liker, men høres mer ut som grønlandshund i mine ører  - ikke så rart da begge fenomenene er fra Grønland.  Med tanke på hva slags vind det er og hvor i verden den er så står Purga ganske sterkt, men jeg synes ikke det har den vakreste klangen :P 

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant også noen navn på ørkenvinder, du vet de som har med seg rød sand fra Sahara? Simoom og Calima er to, Sirocco også men den er jo oppbrukt på bil... Blir kanskje feil siden de andre navnene hører til i nord, men riktig med tanke på fargen hennes?

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Pixie said:

Fant også noen navn på ørkenvinder, du vet de som har med seg rød sand fra Sahara? Simoom og Calima er to, Sirocco også men den er jo oppbrukt på bil... Blir kanskje feil siden de andre navnene hører til i nord, men riktig med tanke på fargen hennes?

Det er mange fine vindnavn, uten tvil. Og jeg kunne fint kalt en Sirocco selv om en bil heter det ;)
Men geografien er det verre med. 

Vanskelig å bestemme seg :) 
På en side kunne jeg tenkt meg å kalle de Kuling, Storm og Orkan. Men ingen av disse høres jo ut som noen tispe :P 
Mens Piteraq jo er en grønlandsk, voldsom, fjellbris (katabatisk vind). 
og Purga er sibirsk, så geografisk midt i blinken :) 

Kanskje hun forteller meg hva hun vil hete når hun har blitt noen dager gammel?

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 minutes ago, Shokata said:

Jeg synes Tuuli er så vakkert (vind på finsk) :wub:

Gratulerer med valpene! 

Det er det, men jeg har en finsk venninne som heter det (Tuulia) :P 
og så er det jo ikke en spesifikk type vind, bare "vind". 

7 minutes ago, Mio1234 said:

Gratulerer så mye med flotte valper! Jeg synes Nordavind var et nydelig tispenavn :wub:

Takk :)

7 minutes ago, plutte said:

Åååh gratulerer! :wub:

Så fine navn du velger mellom. :)

Takk :)
Så var det bare å få valgt da. Har heldigvis noen uker på meg før de blir registrert ;)

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare fordi :
17952808_10154459609802108_8911903133944

Sneik meg til et bilde mens mamma var en tur ute for å gå på do, sterkt imot hennes vilje. Men det var nok veldig greit å få kommet på do når man først var dratt ut av valpekassa :) 

• Like 15

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje ikke heeeelt det du hadde tenkt deg, men Aurora Borealis? Det er jo en type vind det også :D Fra solen som er rimelig varm, men du ser den jo best nordover på jordkloden vår. :) Solvind eller Stjernevind er jo det som skaper fenomenet. 
Ev iom du har tre valper så kunne du kalt dem aurora borealis, aurora polaris og aurora australis. 

Gratulerer med 3 himla søte valper! :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
44 minutes ago, Rocket said:

Kanskje ikke heeeelt det du hadde tenkt deg, men Aurora Borealis? Det er jo en type vind det også :D Fra solen som er rimelig varm, men du ser den jo best nordover på jordkloden vår. :) Solvind eller Stjernevind er jo det som skaper fenomenet. 
Ev iom du har tre valper så kunne du kalt dem aurora borealis, aurora polaris og aurora australis. 

Gratulerer med 3 himla søte valper! :D 

Liker navnene, og Aurora borealis har jeg lyst til å bruke en gang, men det passer bedre til et kull for fenomener på nattehimmelen synes jeg selv. Solvind/solstorm, er jo egentlig ikke en vind. Vind er luftmasser i bevegelse, solstorm er partikler fra sola :) 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, Snøfrost skrev:

Det er mange fine vindnavn, uten tvil. Og jeg kunne fint kalt en Sirocco selv om en bil heter det ;)
Men geografien er det verre med. 

Vanskelig å bestemme seg :) 
På en side kunne jeg tenkt meg å kalle de Kuling, Storm og Orkan. Men ingen av disse høres jo ut som noen tispe :P 
Mens Piteraq jo er en grønlandsk, voldsom, fjellbris (katabatisk vind). 
og Purga er sibirsk, så geografisk midt i blinken :) 

Kanskje hun forteller meg hva hun vil hete når hun har blitt noen dager gammel?

Kan jo kanskje være kuling, storm og orkana ? 😛

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg og min søster passer gjerne noen hunder i sommer, de vil garantert få en fin ferie  de må evt gå overens med andre hunder og katter.    Pris blir vi eventuelt enig om, men vi gjør det for gleden så det er ikke det som betyr mest
    • Hva vil det si å ha ett nervøst temperament? Hvilke hunderaser sliter med dette? Betyr det at de er stressa?
    • Hva sa de ulike eierene om Portis,spansk vannhund og puddel?
    • Ja, ikke så interessert i noen av de andre. Så litt på Heeler en stund, men har forstått at det er litt helsepoblematikk der. Hvordan syns du han er når det gjelder jakt? Ja, vi trener med de på mellomgruppen  De er skikkelig søte! Men hennes er strihåret da, jeg foretrekker kort tror jeg Hater pelsstell  Gratulerer med bronsemerke  
    • Wooohoooo We are on fire nå om dagen! Jeg er skikkelig giret, spesielt etter å ha sett filmen. Jeg var ganske trøtt i dag, men har som mål å trene 3 dager i uken. Da må vi jo komme et godt stykke med disse løpende feltene! Så i dag stod jeg opp, ga hundene mat, pakket med meg min frokost og drog rett for å trene. Da jeg kom opp på treningsbanen var det en hel barnehage der på tur. Så vi fikk litt av en forstyrrelse kan man si. I tillegg begynte det å pøsregne! Jeg vet ikke hvor mye vann en slik treat and train maskin tåler, men jeg kledde på den posen den kom i etter litt. Mobilen min tåler vel sikkert heller ikke vann  Men hva gjør man vel ikke for en treningsvideo? På slutten får dere se litt av forstyrrelsene vi fikk bryne oss på. De ungene gikk jo over stigen vår av og til  I tillegg kom de for å hilse på Blondie som stod bundet, ved siden av, plutselig kom de løpende med en frosk de hadde funnet, så skulle de se på og stilte masse spørsmål om hva vi holdt på med. Tidi er verdens beste da Hun har virkelig aldri brydd seg noe om forstyrrelser. Hun jobber på likevel. Jeg tror nok jeg var mer forstyrret enn henne, da jeg følte jeg måtte ha øyne i nakken tilfelle de kom løpende bort. Her får dere se treningsøkten fra start, hvor jeg belønner at hun bare tråkker på matten først, så varierer jeg avstanden hun skal løpe og hvilken side jeg står på hele tiden Noen av de beste treffene i slow motion.  
  • Nylig opprettede emner