Kaisa hundefor

12 innlegg i emnet

Jeg har blitt tilbudt å prøve dette foret. Og hjemmesiden ser for så vidt grei nok ut. Men jeg finner ingen produktinnholdsliste på noen av forene. Noen som vet noe om dette foret?

http://kaisa-hundefor.no/#produksjon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok takk for svar. Korn er hvert fall ikke hovedinnholdet. Men synes ikke det virket så veldig bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det så du prøvde dette foret @Debbie ?
En valpekjøper bruker det og er kjempefornøyd med det. Og prisen er jo veldig grei.. Vurderer å teste ut en sekk, om ikke annet som ett tillegg til V&H

kaisahundefor.thumb.jpg.484fa5bf6fdb624bc479eef3b3ad2b52.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
18 timer siden, AussieAllTheWay skrev:

Ble det så du prøvde dette foret @Debbie ?
En valpekjøper bruker det og er kjempefornøyd med det. Og prisen er jo veldig grei.. Vurderer å teste ut en sekk, om ikke annet som ett tillegg til V&H

kaisahundefor.thumb.jpg.484fa5bf6fdb624bc479eef3b3ad2b52.jpg

Ja jeg prøvde en sekk, og aldri mer. Det luktet så vondt av hunden og avføring... brrrr... Og hun raste ned i vekt på det.

Godt at det fungerer for noen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
40 minutes ago, Debbie said:

Ja jeg prøvde en sekk, og aldri mer. Det luktet så vondt av hunden og avføring... brrrr... Og hun raste ned i vekt på det.

Auda- det hørtes ikke bra ut :( 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
57 minutter siden, Debbie skrev:

Kjedelig. Det SER jo fint ut på papiret, særlig i forhold til pris. Men da behøver jeg ikke prøve DET. (de jeg kjenner, som er fornøyd med fôret, har utehunder, så de lukter vel vondt uansett :P )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
34 minutes ago, Pringlen said:

Kjedelig. Det SER jo fint ut på papiret, særlig i forhold til pris. Men da behøver jeg ikke prøve DET. (de jeg kjenner, som er fornøyd med fôret, har utehunder, så de lukter vel vondt uansett :P )

Ja det er teit- men prisen gjenspeiler kanskje kvaliteten her? Selv om det ikke ser slik ut.

Det er mulig jeg prøver en sekk uansett- om det ramler inn en innen rekkevidde.. Men virker ikke lovende..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det ser jo riktig bra ut, noe helt annet enn den gang jeg prøvde det såvidt. Da var det korn, beinmel og egg :o Kom forresten på ei jeg vet om som bruker og selger fôret, som har innehunder, og er fornøyd (fjorårets farmenhund, forresten) virker som flere med støvere er fornøyde med dette. Mulig det er prisen som gir utslaget :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Pringlen said:

Nei, det ser jo riktig bra ut, noe helt annet enn den gang jeg prøvde det såvidt. Da var det korn, beinmel og egg :o Kom forresten på ei jeg vet om som bruker og selger fôret, som har innehunder, og er fornøyd (fjorårets farmenhund, forresten) virker som flere med støvere er fornøyde med dette. Mulig det er prisen som gir utslaget :P

Kunne tenkt meg litt mer utfyllende innholdsfortegnelse, for synes jo det ser litt for bra ut til å ikke koste mer...

Prisen er ikke avgjørende for den jeg vet som er fornøyd iallefall, men for mange er jo prisen viktig-

men ja, jeg tenker jeg da evnt prøver det selv og ser- har 5 hunder så ser jo fort om det slår ille ut :P

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde nesten ikke det var lov til å ha en så uspesifisert innholdsfortegnelse på fullfòr... Det har jo enorm betydning hvilke deler av dyrene som blir brukt og i hvor store mengder. Hvilke næringsstoffer finnes i fòret og hva er egentlig tilsatt? Hvilke næringsstoffer fòret inneholder og antatt opptaklighet er umulig å vite ut ifra den ingrendienslista. Selv med utallige mastergradsfag i ernæring på hund evner jeg ikke å finne ut av om det fòret er sunt eller ikke.

5 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg kan anbefale Kenwood. Veldig fornøyd.
    • Ville aldri hatt barn så tett nei. Da tror jeg det er lettere med tvillinger faktisk, som er på samme nivå med de samme behovene. Her var storebror 4 år og 3 mnd når tvillingene kom og vi synes det var veldig greit.
    • Når vi nå først var inne på tvillinger.. Jeg møtte på et par en gang som jeg trodde hadde tvillinger men det var faktisk ikke det, det var bare litt over 9 måneder mellom dem.. Nå var vel ikke det  helt planlagt om jeg ikke husker feil.   Men da kom jeg til å tenke på hva man anser som ideell aldersforskjell hvis man har/vil ha mer enn ett barn og kunne bestemme helt selv?  Er det noen her som frivillig så og si, ville hatt så tette barn som nevnt ovenfor?  Man ser  jo innimellom reportasjer om par med både 10 og flere barn og der det har kommet ett barn i året omtrent. Hvis dette faktisk er helt frivillig fra kvinnens side , så  syns jeg jo det er en smule imponerende. Ikke akkurat at man velger å få så mange barn da men at man orker 
    • Jeg har hatt mye syke hunder, men kun ett av tilfellene der vi har kjøpt hund mener jeg det har blitt begått rett ut feil av oss som valpekjøpere og på grensen, eller muligens over , til lureri fra oppdretter, ironisk nok er det på hunden som ble 12,5 år. Hun var fysisk frisk, men psyken...  De andre har det vært tilfeldigheter og uflaks. Ting har kanskje ikke blitt håndtert riktig av oppdretter når det har vist seg helseissues, men ingen av tilfellene mener jeg at oppdretter har gjort en dårlig jobb i forkant. Shit happens. Faktisk. 
    • Vel  Kanger linket til en forskningsrapport som forteller litt om status http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/mec.13797/full . På Rovdata står noe og på departementets websider finner man sikkert en utfyllende begrunnelse. Såvidt jeg forstår handler dette om å redusere stammen til tilnærmet opprinnelig bestand samt å gi rom nok for tilflytting av friske individer. Det kan etter min ringe mening ikke være så feil  
  • Nylig opprettede emner