Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

Akkurat nå, Siri skrev:

Ævvvv :P 

Vil du være med på leken, får du tåle steken!

Aldri skjønt hva stek har med saken å gjøre, jeg? Vil gjerne ha stek! Ferdiglaget og servert med tilbehør! Hvilken lek må jeg være med på for å få det? Og hva slags stek er det egentlig snakk om? :ide:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du være med på leken, får du tåle steken!
Aldri skjønt hva stek har med saken å gjøre, jeg? Vil gjerne ha stek! Ferdiglaget og servert med tilbehør! Hvilken lek må jeg være med på for å få det? Og hva slags stek er det egentlig snakk om? :ide:

Lurer på om det er steken fra ******* man må tåle. Stekvarmen liksom. Iallefall om leken går ut på å lemleste / kveste.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:


Lurer på om det er steken fra ******* man må tåle. Stekvarmen liksom. Iallefall om leken går ut på å lemleste / kveste.

Æsj, så kjedelig. Like spennende som luftsuppe og venteboller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite som er så kjedelig som å vente på at vaskemaskina skal bli ferdig.. Men hey, fikk endelig rota meg til å få vaska gardinene jeg kjøpte i høst da! :lol: De hvite hang "litt" bedre, så er spent på de mørke! Så skal de legges opp i neste uke, så sier jeg meg ferdig med det prosjektet! :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestekompisen til sambo kom innom med verktøy han har lånt.  Han låner noen ganger Toddy som turhund på overnattingstur og Toddy kjenner han godt. 

Vi sto i døra og pratet og plutselig spurte han om Toddy ikke kjente han igjen?

Joda,  Toddy lå på stuegulvet og skalv av glede.  Men han vet at det er strengt forbudt å gå mot åpen dør uten bånd på seg uansett hva som måtte skje.

Det kunne aldri falt inn Toddy å bryte en regel. Ikke når mamma er der i hvertfall..  skulle tro jeg har mishandlet han.. Men han er bare sånn.  

Vi inviterte han ut i gangen , men han turte ikke før jeg tok på han båndet..Da ble han superglad! 

Hva pokker gjør jeg hvis det brenner?? Må ha et bånd i hvert rom her , bikkja er for lydig.  

Til gjengjeld driter gjeterhunden i alt av regler,  sånn for å veie opp. 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt x antall eiere innom på jobb på dyrebutikken i dag som skulle ha langline på 15 meter eller flexibånd på 8 meter fordi "nå er det jo båndtvang." Nei, du overholder ikke båndtvangen om bikkja di går og svinser 15 meter foran deg. :huh:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Argyr skrev:

Vil du være med på leken, får du tåle steken!

Jeg vil bare leke, jeg :aww: 

1 time siden, Argyr skrev:

Aldri skjønt hva stek har med saken å gjøre, jeg? Vil gjerne ha stek! Ferdiglaget og servert med tilbehør! Hvilken lek må jeg være med på for å få det? Og hva slags stek er det egentlig snakk om? :ide:

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vilje skrev:

Har hatt x antall eiere innom på jobb på dyrebutikken i dag som skulle ha langline på 15 meter eller flexibånd på 8 meter fordi "nå er det jo båndtvang." Nei, du overholder ikke båndtvangen om bikkja di går og svinser 15 meter foran deg. :huh:

Eh, etter loven så gjør du jo det? Det finnes jo eksempler på hunder som knerter dyreunger i bånd på 1.80 også .. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Vilje said:

Har hatt x antall eiere innom på jobb på dyrebutikken i dag som skulle ha langline på 15 meter eller flexibånd på 8 meter fordi "nå er det jo båndtvang." Nei, du overholder ikke båndtvangen om bikkja di går og svinser 15 meter foran deg. :huh:

om du holder i langlina eller har bikkja i flexibånd så overholder du per definisjon båndtvangen. Om du har kontroll på bikkja er en annen sak, men det har ikke noe med båndet du bruker å gjøre... 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@laikamor Jeg håper du ikke slutter å dele her og har utblåsninger om du trenger bare pga tilbakemeldingene du får altså :hug: Tenkte på det tidligere idag at det kan bli litt mye negativt mot forholdet ditt og samboeren din men det er bare fordi vi vil så gjerne at du øker selverdien din og ikke lar deg bli behandlet dårlig bare fordi du så gjerne vil tilfredstille alle andre, at du selv blir glemt konstant. DU betyr masse, og du må også sette deg selv og dine ønsker først innimellom :hug:

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Eh, etter loven så gjør du jo det? Det finnes jo eksempler på hunder som knerter dyreunger i bånd på 1.80 også .. 

 

Akkurat nå, Meg skrev:

om du holder i langlina eller har bikkja i flexibånd så overholder du per definisjon båndtvangen. Om du har kontroll på bikkja er en annen sak, men det har ikke noe med båndet du bruker å gjøre... 

Om du rent teknisk kanskje føler loven synes jeg allikevel man gir blaffen i lovens intensjoner om du synes det er greit at bikkja de svinser 15 meter foran deg og du selv sier at intensjonen med kjøpet er at hunden skal ha mest mulig frihet. Har man hunder som knerter dyreunger i bånd på 1,80 ser jeg på det som en selvfølge at man gjør sitt beste for å unngå at det skjer. Det gjør man ikke når man bruker langline/flexi i båndtvangsperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Stine skrev:

Kjeda meg så jeg dro på butikken :lol: På veien møtte jeg lett gjenkjennelig rødhåret sonis i tyttebæret sitt @SFX :lol: Rallylydighet her idag, så ikveld skal Trym få lov til å lese avisen bort til hallen og hjem igjen :lol:

Hahahah, jeg må bare beklage om jeg var overlegen, men jeg så ikke etter kjentfolk langs veiene :P 

5 timer siden, Kaisen skrev:

Når bikkja finner en brukt kondom på tur, og man må bryte opp kjeften for å ta den ut...:barfy:

Nice...

2 timer siden, 2ne skrev:

Det får man jo vite etter operasjonen, når kirurgen kommer og går gjennom hva h*n har gjort med deg :P  

Det er ikke alt en trenger å få vite... Jeg blir uvel bare ved tanken på hva de kan ha gjort. Men jeg skulle gjerne vært i narkose for alle ting jeg synes er ubehagelig, og ikke fått noe referat etterpå - GU, for eksempel. Han jeg gikk til sist var i hvert fall et mareritt i våken tilstand.

2 timer siden, 2ne skrev:

AN er jeg hjemme igjen fra årsmøte, litt seinere enn planlagt, delvis fordi jeg klarte å låse meg inne på en do :lol: Den døra gikk ikke opp den, så nå er den ødelagt og jeg er fri :teehe: 

What??? :D Og derfor går jenter alltid to og to på do? Eller derfor bør en alltid ha med mobil på do?

2 timer siden, Siri skrev:

Nå har jeg nytt et deilig måltid med lammesteik, peppersaus, stekte potetbåter, asparges, sopp og tomat. Deilig! Nå er det smågodt til dessert :aww: 

Det er mulig jeg har sagt det før, men jeg synes du er så flink til å lage deg god mat og nyte livet - jeg tror mange aleneboende mennesker kunne lært seg mer om det, jeg vet i hvert fall at jeg er flinkest til å lage ordentlig mat når jeg skal ha besøk. Og det skjer jo ikke hver uke.

1 time siden, Stine skrev:

Da har vi ruslet opp og ned veien, og som forventet så gikk den lille hjernen til Trym amok over alle luktene så nå har han sluknet i sofaen :sleep:

:D 

Vi er hjemme etter stevnedag, og flinke gutter får margbein, og søte samboere får også margbein. Jeg får oppvarmet middag fra i går, og lurer på om jeg orker å lage vafler i kveld eller ei. Jeg må vaske en bolle, lage røre og steke - egentlig overkommelig når jeg foreløpig ikke føler meg sliten, bare lat.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene har reist på påskeferie idag. Vi var hos svigersøster først og så på tomten hennes, også fikk ungene sagt hadet. Nå er samboer en tur hos kuene og jeg har gitt hundene kveldsmat så skal jeg skifte genser og vi skal ta en tur på nye restauranten som også er naboen :P Samboer har fått frie tøyler og skal ta noen øl etter maten med noen kompiser der, så stikker jeg en tur til tanten hans og blir sittende der ikveld å skravle tenker jeg. 

Lurte samboer inatt med at vannet gikk :P Vi hadde sitet og sett på film til klokken var over 2, og han skulle sjekke til kuene at det ikke var kommet noe kalv før han la seg... Ventet 15 min for å være sikker på at han hadde kommet ned, før jeg ringte og med panisk stemme sa han måtte komme opp for vannet hadde gått :lol: Han hadde da rukket å ringe og vekke moren sin på turen opp fra kuene til huset, så jeg fikk litt dårlig samvittighet men hadde vondt i kroppen etterpå av latterkrampe. Så han har fortjent å ta noen øl ikveld hehe. 

Nå gleder jeg meg innmari til mat kjenner jeg! De lager så sinnsykt god mat der. Lite å velge mellom, men for meg er det kvalitetstegn :P 

Ja forresten, om noen vil sjekke ut så blir det festival her til sommeren. Utrolig fin plassering av "scene" med elva rennende ved siden av og her inne i finnskogen. Plass på verandaen min om man vil spare på festivalbilletter, kommer tl å høres godt fra oss for å si det sånn :lol:

http://trestokkfestivalen.no/

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

What??? :D Og derfor går jenter alltid to og to på do? Eller derfor bør en alltid ha med mobil på do?

DERFOR!!! Ja, man bør gå to og to på do ene og alene derfor... jeg har fortsatt traumer etter å ha blitt stengt inne en gang i ungdommen :aww: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Det er mulig jeg har sagt det før, men jeg synes du er så flink til å lage deg god mat og nyte livet - jeg tror mange aleneboende mennesker kunne lært seg mer om det, jeg vet i hvert fall at jeg er flinkest til å lage ordentlig mat når jeg skal ha besøk. Og det skjer jo ikke hver uke.

Jeg burde kanskje ikke nevne at sausen var ferdigkjøpt fra Rema, steika var bare varmet opp, og potetbåtene var fra frossen pose i fryseren :aww: Går an å lage mye godt av enkle ting :D Men jeg skriver jo ikke så ofte om de gangene jeg har spaghetti i buljong til middag da :lol: Men du har rett - det er viktig å kose seg litt for seg selv... jeg er dog flinkest til å lage mat til meg selv - for skal jeg ha middagsgjester fikser jeg gjerne noe som er enkelt å lage :lol: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Vi er hjemme etter stevnedag, og flinke gutter får margbein, og søte samboere får også margbein. Jeg får oppvarmet middag fra i går, og lurer på om jeg orker å lage vafler i kveld eller ei. Jeg må vaske en bolle, lage røre og steke - egentlig overkommelig når jeg foreløpig ikke føler meg sliten, bare lat.

Flinkeste guttungen :D Grattis!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er visst ikke helt i form her i heimen i dag. Bonden og barnet gikk til svigers mens vi venta på at middagen skulle bli ferdig. Jeg slukna på sofaen, våknet av at barnet kom tilbake og kom og la  seg på sofaen med meg, stod opp og skrudde av stekeovnen, og sovna på sofaen igjen med barnet :wub:  Så Bonden kom og fant oss sovende på sofa, så han måtte pent ordne ferdig middagen selv om han ville ha :lol:  Nå har hun sovna i senga si, så jeg skal sitte og se mer netflixserie og drikke kaffe til jeg våkner nok til å enten rydde kaoshuset eller gå ut og ordne kaniner og gakker. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Vilje skrev:

Har hatt x antall eiere innom på jobb på dyrebutikken i dag som skulle ha langline på 15 meter eller flexibånd på 8 meter fordi "nå er det jo båndtvang." Nei, du overholder ikke båndtvangen om bikkja di går og svinser 15 meter foran deg. :huh:

Jo, man gjør faktisk det så lenge man holde i båndet. Jeg bruker flexi hele båndtvangen for at hundene mine skal få mest mulig frihet. Ingen dårlig samvittighet for det, sjansen for at de tar en fugleunge er svært liten og katta til naboen knerter flere i løpet av en måned enn mine har gjort i hele sitt liv (de har aldri tatt fugl i det hele tatt faktisk). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Jo, man gjør faktisk det så lenge man holde i båndet. Jeg bruker flexi hele båndtvangen for at hundene mine skal få mest mulig frihet. Ingen dårlig samvittighet for det, sjansen for at de tar en fugleunge er svært liten og katta til naboen knerter flere i løpet av en måned enn mine har gjort i hele sitt liv (de har aldri tatt fugl i det hele tatt faktisk). 

 

Da er vi uenig i intensjonen bak båndtvangen for det handler slett ikke om bare å ta fugl. De kan fint gjøre skade uten å ta liv av noe som helst. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på jobb i dag.
Det er sååå mye artigere å jobbe på Apotek og bruke hodet litt, enn å jobbe på bingo. Heldigvis har jeg sommerjobb på Apoteket, så snart er det bye bye bingo. DET blir ikke en trist dag :D 
 

Hadde tenkt å ta EFIT bilder i dag, men kom ikke særlig langt før jeg glemte hele greia :icon_redface:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Vilje skrev:

Da er vi uenig i intensjonen bak båndtvangen for det handler slett ikke om bare å ta fugl. De kan fint gjøre skade uten å ta liv av noe som helst. 

Så du mener man skal ha bånd på 1.50 mellom 1. april og 20. august?

---------------------------------------------------

Apropos å bli låst inne på do, så opplevde jeg det en gang jeg var 6-7 år. Dodøra på Domus Stjørdal gikk i vranga, og den gangen hadde man jo ikke mobil heller. Jeg fikk litt problemer meg å være innestengt etter det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, SFX skrev:

Vi er hjemme etter stevnedag, og flinke gutter får margbein, og søte samboere får også margbein. Jeg får oppvarmet middag fra i går, og lurer på om jeg orker å lage vafler i kveld eller ei. Jeg må vaske en bolle, lage røre og steke - egentlig overkommelig når jeg foreløpig ikke føler meg sliten, bare lat.

Nå måtte jeg tenke meg om og lese teksten flere ganger, for jeg kunne ikke komme på at du har nevnt noe om at du har fått deg samboer, og hvor realt var det egentlig å gi han et margebein da? :lol: Men så slo det meg at det nok var foenix du snakket om :P

 

Dette har vært en skikkelig bortkastet dag, egentlig. Jaja, jeg kan jo alltids ha en plan om å få mer ut av morgendagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

DERFOR!!! Ja, man bør gå to og to på do ene og alene derfor... jeg har fortsatt traumer etter å ha blitt stengt inne en gang i ungdommen :aww: 

Jeg ble sittende fast i en heis da jeg var lita jente - og jeg skjønte ikke hvordan panelet fungerte, så jeg trykket på alt mulig rart. Vi hadde vært på juletrefest, jeg hadde fått beskjed om å stå i døråpningen på heisen mens foreldrene mine (del av arrangørkomiteen) bar det som skulle med hjem igjen. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg gikk inn i heisen, og da gjør heiser som heiser gjør, og dørene smalt igjen. Jeg husker at pappa ropte til meg fra både over og under meg i forsøk på å få meg til å trykke på riktig knapp. Jeg husker ikke noe om hvordan jeg kom meg ut, men jeg vet det tok mange, mange år før jeg tok heis igjen.

Jeg var livredd for rulletrapper i en lang periode også, og synes egentlig fremdeles de er skumle. Jeg er redd for å falle bakover. Eller forover. Eller bli sittende fast og dratt med inn under gulvet og kvernet opp som kjøttdeig.

Sitat

Jeg burde kanskje ikke nevne at sausen var ferdigkjøpt fra Rema, steika var bare varmet opp, og potetbåtene var fra frossen pose i fryseren :aww: Går an å lage mye godt av enkle ting :D Men jeg skriver jo ikke så ofte om de gangene jeg har spaghetti i buljong til middag da :lol: Men du har rett - det er viktig å kose seg litt for seg selv... jeg er dog flinkest til å lage mat til meg selv - for skal jeg ha middagsgjester fikser jeg gjerne noe som er enkelt å lage :lol: 

Men du har laget deg steik en gang i tiden, når du hadde noe å varme opp. Jeg har aldri laget steik. Aldri. 

Sitat

Flinkeste guttungen :D Grattis!!!! 

Tusen takk! Ikke verst av en fjompestomp som egentlig bare har trent kontakt og ro, og som ikke kan så mange tekniske øvelser enda - men fin statussjekk, og jeg vet mer om hva vi må trene på framover. Og nå er jeg jo ratt tittelkåt for ham også :D 

23 minutter siden, MarieR skrev:

Nå måtte jeg tenke meg om og lese teksten flere ganger, for jeg kunne ikke komme på at du har nevnt noe om at du har fått deg samboer, og hvor realt var det egentlig å gi han et margebein da? :lol: Men så slo det meg at det nok var foenix du snakket om :P

Jeg er ikke så god på kjøkkenet, så jeg koker suppe på margbein, se :D 

17629904_10158270680320136_7791962297155

Den ene trykka rumpa godt inni alle sofaputene og satt pent for å tygge margbein, mens den andre slanger seg utover så lang hun er. De er noen snålinger, men de er MINE snålinger.

Sitat

Dette har vært en skikkelig bortkastet dag, egentlig. Jaja, jeg kan jo alltids ha en plan om å få mer ut av morgendagen. 

Det er deilig å ha en slik dag i ny og ne. Jeg kaller det å lade batteriene :P

Nå står smeltet smør til kjølning, så jeg kan lage vaffelrøre uten at eggene koker.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...