Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis
36 minutter siden, Mardina skrev:

Aspesetra vet jeg ikke hvor er... :P I hvert fall ikke nå som jeg ikke gidder å google... :lol:

Det er forbi kjennerudvannet og videre inn i skogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

@laikamor:hug: du får ikke lov til å tenke sånn! Så klart du er verd å være sammen med! Men det @Siri skrev litt over her er noe du bør tenke på, hun er en smart dame :)

Jeg merker det godt selv når jeg har perioder der jeg er mer trist at gubben blir sliten av det. Ikke fordi han ikke er glad i meg, men fordi det er tungt å skulle være kjæreste og psykolog i et. Så å finne noen å snakke med hadde nok ikke vært så dumt. 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
1 minutt siden, Mardina skrev:

Ahh, innover Lurdalen da? Ikke så kjent innover der egentlig... :) Men kan kanskje møtes et annet sted og kjøre inn sammen :)

 

Parkerer ved kjennerudvannet. Men det er ofte mye folk og bikkjer som bikkja mi skal skape seg for da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist jeg har vært her. Googlet høydemåling på hund og kom plutselig på siden her igjen. :D

Har nok engang fått flere kommentarer på at Saga "ser jo bare så lita ut" for å være lapphund, Jeg har målt henne til å være 52 cm, bak fremre labb og opp til skulderbladet, veide 21 kg på 1-årskontrollen, så jeg skjønner det ikke, i følge de målene er hun jo en rimelig stor tispe. Syns også hun ser lita ut, men når hun får leke med større raser som Berner Sennen o.l så ser hun plutselig ikke så lita ut lengre. Mystisk. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer å hund la seg før meg. Kom akkurat inn på soverommet og holdt på å knekke sammen av latter når jeg så bikkja utstrekt på min side av sengen, med batman-trusa si på:P spurte pappa om han kunne kjøpe noen nøytrale truser, men han valgte batman og superman:teehe:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 timer siden, Bananen skrev:

De mannfolkene jeg kjenner til spiser kun ett pålegg av gangen en god stund. :lol:

Min også :o 
Han kan være fornøyd med en tube kaviar på brødskivene på jobb. Jeg skjønner det ikke :huh: 
Jeg liker ikke brødmat generelt, men om jeg først skal ha det så må det være mye pålegg på. 
Det skal helst være pålegg med brødskive på :aww: Brødet er jo bare en unnskyldning for å spise alt det som faktisk er godt :innocent: 

3 timer siden, Raksha skrev:

Kanskje det er jeg som er mannfolk ? :o  Fillern.. :lol: 

 

Jeg har lenge mistenkt at jeg er mann selv. 
Det verste jeg vet er å jobbe på typiske kvinnedominerte arbeidsplasser. Alt det drittpreik og drama :huh: Liker ikke kvinnfolkoppførsel jeg, enten det er hunnkjønn eller hannkjønn som utøver det :lol: 
 

3 timer siden, Siri skrev:

OMG *Sett inn spysmiley*... han sjåføren var ikke helt DER, for å si det sånn :P 

Det kan umulig være verre enn den sjarmøren jeg har prøvd å holde på avstand den siste tiden... 

Der jeg hadde sommervikariat jobber det et par spesielle for å si det slik. Ei nyansatt som jobbet med innkjøp og også hadde litt med kontrakter å gjøre prøvde å finne opplysninger om IA avtalen til denne fyren... 
Skikkelig rar skrue. Har sine faste rutiner, jobber fra klokka 6 om morgenen og kjører ikke hjem før utpå kvelden. Hobbyer er blant annet å oppdatere FB med hvilket vær vi har, og ellers snakker han stort sett i korte setninger og maks 2 stavelsesord... En lampeskjerm opplyst av en liten 15W pære har mer utstråling enn han der... 

Så jeg har altså fått noen rare meldinger på Messenger fra ham den siste måneden som jeg ikke helt visste hvordan jeg skulle tolke. Men jeg tenkte at det var de manglende sosiale antennene som slo til. Akkurat som at småunger fort kan si noe som for oss blir grisete, men det er ikke ment sånn. 

Men på fredag så toppet det seg. Virkelig! 
"Hei god kveld. Er du .. hett nå .. " fikk jeg på messenger. Jeg svarte at nei, det er ikke så varmt her, jeg foretrekker 21-22 grader innendørs jeg. Jeg har som nevnt mistenkt at det var noe annet han har ment, men å oppmuntre og svare som om jeg har skjønt det var jo ikke aktuelt. 
Han svarer meg tilbake med "Reiser ikke kåtheten seg ..". .og jeg bare... :blink: Jeg svarte da, nei ikke akkurat nå nei. Og jeg pleier ikke å fortelle det til folk heller om så skulle kje. 
Og så kommer det ENDA en mld. "Snart kan du få heftig orgasme.. STØNN!" 

Jeg svarte da at du... jeg er gift, og ikke interessert i det her. Og regnet med at det stoppet der. Normale folk stopper jo når man sier det, ikke sant? 
Å nei da! Flere meldinger kom etterpå! 

Elsker han deg skikkelig da? Hardt i senk? 
Rir du han heftig...? 
Jeg er hett nå.. 
Hva liker du han gjør nå da? 

Og slik fortsatte det før jeg satte en ordentlig stopper for det. Da sa jeg at han kan jo bare spørre ham selv! 
Det er K som jobber nede på prosjektet til *firmanavn*. Dere møtes vel sikkert på mandag! :) 

Da sletta han meg heldigvis :teehe: 

2 timer siden, laikamor skrev:

Det er altså helt uaktuelt å gjøre det slutt. Jeg har en veldig tung periode nå, vet ikke hvorfor. Men jeg begynner å gråte over den minste ting osv. Og gubben min er den som er her for meg og støtter meg. Holder rundt meg når jeg sliter og nesten ikke får puste. Uten han vet jeg ikke hva jeg hadde gjort, da hadde jeg vært helt alene! Vil så mye heller være sammen med han, og ha noe å jobbe med, enn å være alene. 

Ja, jeg vet at det stort sett er det negative som kommer frem her på sonen. Og jeg blåser det sikkert opp til å bli værre enn det er, bare fordi hver eneste lille småting for tiden blir krise i mitt hode. Men jeg synes det er godt å få skrevet ned litt tanker, få ut litt frustrasjon osv. Har kun gubben å snakke med, har ingen andre. Så når jeg blir frustrert pga han så er det godt å bare få det ut andre steder også. Og jeg angrer alltid litt etterpå, fordi jeg føler jeg ikke gjør annet enn å klage her på sonen. Eller egentlig gjør jeg ikke annet enn å klage generelt nå for tiden. Tror ikke jeg er noe særlig å være sammen med sånn som jeg er nå, gråter og furter for hver minste lille bagatell. Helt ærlig er det ikke greit å ha det slik heller. Jeg er så sliten, så sliten, men aner ikke hvorfor. Bare langt nede... 

Men gubben, han er min, og han vil jeg aller helst leve med resten av livet!  Egentlig ganske utrolig at jeg i det hele tatt har funnet en som vil ha meg, og det setter jeg utrolig stor pris på! 

 

(Dette ble veldig negativt igjen, beklager. Jeg setter veldig pris på at så mange bryr seg!)

Jeg kjenner det her veldig godt igjen! Jeg vet så alt for godt hvordan det er å leve midt i det. Hvis du vil snakke om det så bare send meg en melding. Jeg har brukt et par år på å klare å takle mine depresjoner, angsten, og PTSD. Bare si i fra :hug: 

2 timer siden, Siri skrev:

Kanskje du bør ta en tur til legen, sjekke at ting er ok rent fysisk og evt kanskje få snakket med en psykolog som kan hjelpe deg? Det blir jo et stort ansvar for samboeren din også å skulle være den eneste du har  som du kan snakke med. Vi har vel nevnt det før, dette med å ha en hobby også? Du burde få deg litt mer å bruke tida på enn å bare sitte og vente på typen som er hos kompisen sin. Det kan jo være en grunn til at han søker dit - fordi det blir litt mye for ham også at du er deprimert. Kan du være gravid? 

Kan ikke annet enn å trekke frem dette, og si at jeg vet akkurat hvor ødeleggende ting kan være om man lar det forbli ubehandlet! 

Det var min feil behandling, og dermed min manglende behandling, av mine greier som gjorde at mannen var frustrert, sliten, og lei og gjorde alle de dumme tingene han gjorde. 
Først nå når jeg har bedre kontroll og forstår meg selv bedre føler vi begge oss komfortable med å ta oppgjør med det som bør tas oppgjør med. 
Jeg hadde jo ingen kontroll, så alt var overlatt til ham. Og de tingene jeg overreagerte på og kunne fyre meg ordentlig opp over så jeg jo som alle andres problem. 
Det kostet oss faktisk forholdet. Men heldigvis har jeg latt ham være såpass involvert i det hele nå at vi begge føler oss trygge på hverandre på den "normale" måten (hva nå enn det er). Det føles som at vi har det mye bedre sammen nå også enn tidligere. Det er en vegg som er borte på en måte, uten at jeg har vært klar over den tidligere. 

De fordømte depresjonene ødelegger så alt for mye når vi tillater sykdommen å herje fritt. :(  
 

Helga her har gått med til jobb, og vi har hjulpet søstera mi med å flytte vaskemaskin og diverse annet. I går kveld ble vi sittende til alt for sent og snakket om hva vi skal bruke påsken på, og at han vil at vi skal gjøre noe ute oftere, og at vi må ha oss en middagsdate snart og se hva som skjer videre utover kvelden. Om vi vil gå ut et sted, eller bare gå rundt og kikke. Han har jo nesten blitt romantisk :wub: 
Men den romantiske siden av ham forsvant litt når jeg spurte hva vi skulle erstatte bildet i hjerteramma som jeg rev i stykker i forbannelse i fjor :icon_redface:  I hvert fall ikke noe klissegreier svarte han da :lol:  Han var søt og romantisk et lite øyeblikk. Jeg skal være fornøyd med det tenker jeg :aww: 
I dag sov vi alt for lenge, så det er først nå jeg kjenner at jeg begynner å bli trøtt. At vi aldri skal lære! :rolleyes: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det ulidelig hardt å stå opp klokka 4, så klokka ble vel nærmere 4:30. Sov lite og dårlig fra jeg la meg.  Gjeeesp! 

Heldigvis bare to dager jeg må stå opp så tidlig frem til etter påske. 

Og apropos påske,  jeg har mye fri i påska i år.  Flere dager etter hverandre.  Jeg vet jo nesten ikke hva det er lenger.  Gleder meg.  Skal bare være hjemme, men jeg har fri!  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Snoffe skrev:

Den selen Skip har på seg, er det sånn nonstop sele? Vurderer å kjøpe den til Casper.

Hvordan sitter den på? 

Jeg liker den! Syns den sitter mye bedre enn webmaster-sela, som hele tida sklir ned på sida. 

MEN jeg har tenkt til å kjøpe Y-sele fra houseofdogs.no til begge bikkjene når de får de inn igjen (den gamle Y-selen ikke den nye som har kommet nå), så da kan du jo kjøpe den Skip har på der, rimeligere enn ny pris? :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Stine skrev:

@laikamor :hug::hug: Det er fort gjort og kun la det negative skinne gjennom, og det er fort gjort for oss som leser at vi leser alt i verste mening! Men sånn som du skriver nå virker han som en ganske ok fyr :) Vi har alle våres svarte perioder der alt føles håpløst, håper du snart er ferdig med din periode! :hug:

Han er en veldig fin fyr! Håper også jeg kommer gjennom den perioden her snart. Satser på det hjelper å få komme ned til litt bikkjeterapi i påsken. Det pleier å hjelpe litt hvertfall. Også får gubben litt fri fra meg også, siden jeg reiser ned alene. Tror han synes det blir godt. Takk for klemmer :)

 

8 timer siden, Mardina skrev:

Det er vel ingen som har sagt at du skal gjøre det slutt... Men du må få deg litt mer ryggrad og stå opp for deg selv... Lære deg å si nei litt oftere. Og få litt mer selvtillit... Og ikke minst, lær deg å ta bedre vare på deg selv. Sette deg selv først av og til og som sagt lære deg å si NEI :) Du må ikke gjøre alt, selv om andre sier at du skal gjøre det. Du har lov å si nei du også... :) 

 

Ja, jeg vet jeg har mye å jobbe med med meg selv. Skal absolutt prøve å forbedre meg der, og tørre å si nei. Lettere sagt en gjort, da jeg gjerne gjør hva som helst bare folk synes jeg er en ok person. Alltid redd for at jeg skal være grunnen til at folk får "problemer". F.eks at broren ikke kunne være med på festen om ikke jeg kjørte. Skal prøve å jobbe med å snu tankene litt, og sette meg selv først.

8 timer siden, Siri skrev:

Kanskje du bør ta en tur til legen, sjekke at ting er ok rent fysisk og evt kanskje få snakket med en psykolog som kan hjelpe deg? Det blir jo et stort ansvar for samboeren din også å skulle være den eneste du har  som du kan snakke med. Vi har vel nevnt det før, dette med å ha en hobby også? Du burde få deg litt mer å bruke tida på enn å bare sitte og vente på typen som er hos kompisen sin. Det kan jo være en grunn til at han søker dit - fordi det blir litt mye for ham også at du er deprimert. Kan du være gravid? 

Ja, burde nok ta meg en sjekk.. Har tenkt på legen en stund, uten å få dratt dit. Er så usikker hva jeg skal si. Og uten å ha planlagt helt på forhånd hva jeg skal si, så tør jeg ikke dra. 

Ja, jeg trenger mer hobbyer. Min største hobby bor hos foreldrene mine, noe som gjør ting ekstra tungt. Ellers driver jeg med litt håndarbeid og fargelegging, men tankene driver så når jeg holder på med det. Burde bli flinkere å komme meg ut på tur.

Ja, tror nok han er sliten også. Han sier ikke noe om det, men han holder nok tilbake fordi han er redd for å gjøre noe verre. Det blir nok bra for både han og meg når jeg reiser nedover i påska.

Tror ikke jeg er gravid, nei. Går på p-piller, og hadde mensen for bare et par uker siden. 

8 timer siden, Magica fra Tryll skrev:

Helt alvorlig - det er ikke lov å tenke sånn altså! :shocked:

Sånne tanker har jeg vel egentlig alltid hatt om megselv. Må jo være en grunn til at jeg er venneløs? Men jeg vet det er noe jeg må jobbe med. Bare litt vanskelig å komme over sånne tanker når man føler seg ganske alene. Men så fort jeg er på skolen, hvor jeg har et par skolevenner, så blir det somregel bedre. Må bli flinkere til å invitere de med ut på noe utenom skolen tror jeg.

7 timer siden, Snoffe skrev:

@laikamor:hug: du får ikke lov til å tenke sånn! Så klart du er verd å være sammen med! Men det @Siri skrev litt over her er noe du bør tenke på, hun er en smart dame :)

Jeg merker det godt selv når jeg har perioder der jeg er mer trist at gubben blir sliten av det. Ikke fordi han ikke er glad i meg, men fordi det er tungt å skulle være kjæreste og psykolog i et. Så å finne noen å snakke med hadde nok ikke vært så dumt. 

 

 

Takk! Ja, jeg burde nok finne noen å snakke med. 

5 timer siden, *Kat84* skrev:

 

Jeg kjenner det her veldig godt igjen! Jeg vet så alt for godt hvordan det er å leve midt i det. Hvis du vil snakke om det så bare send meg en melding. Jeg har brukt et par år på å klare å takle mine depresjoner, angsten, og PTSD. Bare si i fra :hug: 

Kan ikke annet enn å trekke frem dette, og si at jeg vet akkurat hvor ødeleggende ting kan være om man lar det forbli ubehandlet! 

Det var min feil behandling, og dermed min manglende behandling, av mine greier som gjorde at mannen var frustrert, sliten, og lei og gjorde alle de dumme tingene han gjorde. 
Først nå når jeg har bedre kontroll og forstår meg selv bedre føler vi begge oss komfortable med å ta oppgjør med det som bør tas oppgjør med. 
Jeg hadde jo ingen kontroll, så alt var overlatt til ham. Og de tingene jeg overreagerte på og kunne fyre meg ordentlig opp over så jeg jo som alle andres problem. 
Det kostet oss faktisk forholdet. Men heldigvis har jeg latt ham være såpass involvert i det hele nå at vi begge føler oss trygge på hverandre på den "normale" måten (hva nå enn det er). Det føles som at vi har det mye bedre sammen nå også enn tidligere. Det er en vegg som er borte på en måte, uten at jeg har vært klar over den tidligere. 

De fordømte depresjonene ødelegger så alt for mye når vi tillater sykdommen å herje fritt. :(  
 

Takk :console: Litt godt å høre at andre kjenner seg igjen, selv om jeg ikke unner noen å ha det slik. Jeg har vel  aldri tenkt at jeg er deprimert egentlig, men det er muligens bare meg som ikke vil innse det.

Takk for tilbudet, du skal ikke se bort fra at du får en melding en gang! Nå håper jeg det hjelper litt bare å være sammen med andre folk på skolen. Helgene er alltid de verste. Også reiser jeg ned til foreldrene mine på onsdag. Skikkelig Girakos er alltid god terapi, så det ser jeg frem til!

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Belgerpia skrev:

Venter på at formen skal bedre seg... :(

Drit forkjøla, tipper lørdagens timer på Hauerseter med våte sko i en testbane hjalp skikkelig.  I dag har jeg i det minste vært tørr på beina, takket være "kåna" (@2ne) som utstyrte meg med ullsokker og tørre fjellsko. Det har vært samling for MH beskrivere, og da skulle de jobbe live, og 7 hunder har gjennomført MH, eller forsøkt he he he den irske ulvehunden ville ha fest løs i skogen.  

Mens jeg gikk i skogen, sjekket jeg telefonen, det var melding fra "kåna"  - @2ne - Sitter fast på en do på NKK. Holdt på å dævve... glad hun kom seg ut sånn at jeg fikk en sofa å sove på til i dag, og taco til middag i går.

Jeg har forsøkt å sove av meg syk - men kjennes ikke greit ut. Henge opp tøy kanskje og så sove litt til.

Du hadde sikkert fått låne sofaen selv om jeg var stuck på en do i Oslo :teehe: 

Håper formen er bedre i dag, du hørtes ikke spesielt frisk ut i helgen :hug: 

9 timer siden, SFX skrev:

Jeg sovnet på sofaen, og nå lurer jeg på om jeg gidder å lage mat eller ei. Jeg var sulten da jeg sovnet, men det må ha gått over. Derimot har jeg hodepine nå. Kanskje bare sove videre til i morgen? Merker jo ingenting når jeg sover.

Kanskje du hadde hodepine fordi du var sulten? Jeg håper du spiste :)  

9 timer siden, Stine skrev:

Jeg googlet heller ikke talle, siden det er noe jeg har vurdert opp og i mente til mine fremtidige sauer :lol:

Se så fin mage Trym har :D

IMG_20170402_214904.jpg

Kjempefin! Hvordan er formen hans nå? 

- Og det er det jeg sier! Neste gang jeg må opereres, skal jeg ha med meg en veterinær, de syr pent de! Kirurgene har bare stifta sammen meg når jeg har blitt operert, det blir ikke så innmari fine arr av det :lol: 

9 timer siden, laikamor skrev:

Det er altså helt uaktuelt å gjøre det slutt. Jeg har en veldig tung periode nå, vet ikke hvorfor. Men jeg begynner å gråte over den minste ting osv. Og gubben min er den som er her for meg og støtter meg. Holder rundt meg når jeg sliter og nesten ikke får puste. Uten han vet jeg ikke hva jeg hadde gjort, da hadde jeg vært helt alene! Vil så mye heller være sammen med han, og ha noe å jobbe med, enn å være alene. 

Ja, jeg vet at det stort sett er det negative som kommer frem her på sonen. Og jeg blåser det sikkert opp til å bli værre enn det er, bare fordi hver eneste lille småting for tiden blir krise i mitt hode. Men jeg synes det er godt å få skrevet ned litt tanker, få ut litt frustrasjon osv. Har kun gubben å snakke med, har ingen andre. Så når jeg blir frustrert pga han så er det godt å bare få det ut andre steder også. Og jeg angrer alltid litt etterpå, fordi jeg føler jeg ikke gjør annet enn å klage her på sonen. Eller egentlig gjør jeg ikke annet enn å klage generelt nå for tiden. Tror ikke jeg er noe særlig å være sammen med sånn som jeg er nå, gråter og furter for hver minste lille bagatell. Helt ærlig er det ikke greit å ha det slik heller. Jeg er så sliten, så sliten, men aner ikke hvorfor. Bare langt nede... 

Men gubben, han er min, og han vil jeg aller helst leve med resten av livet!  Egentlig ganske utrolig at jeg i det hele tatt har funnet en som vil ha meg, og det setter jeg utrolig stor pris på! 

(Dette ble veldig negativt igjen, beklager. Jeg setter veldig pris på at så mange bryr seg!)

Det er lov til å blåse ut litt :hug: Men jeg tviler på at du blåser det opp til å bli verre enn det er, for enten så er det så ille som du sier at det er, eller så er du så sliten og selvutslettende at det er så ille som du sier at det er. 

Jeg tror ikke noen mente at du skulle gjøre det slutt, og problemet var heller ikke at du skulle være sjåfør, men at du ble tvunget til å kjøre turen 2 ganger, når det burde holdt med 1. Det bør mannen eller du ta opp med søskna hans, det var ****** dårlig gjort. Enten burde broren klart å vente med å dra hjem til du skulle hente søstra uansett, eller så burde søstra blitt med når du kjørte hjem broren - det hadde vært det rasjonelle å gjøre. 
Men du står ikke opp for deg selv, de behandler deg som en sjåfør (jeg håper du fikk bensinpenger, i det minste), ikke som et likeverdig medlem av vennegjengen, og du lar de få lov. Du og mannen din. Og lar du de få lov til å behandle deg sånn, så behandler de deg sånn.

Det jeg syns er frustrerende ved å lese innleggene dine (og nei - du skal ikke slutte å skrive om hvordan du har det allikevel!) er hvor innmari dårlig du tenker om deg selv. Har du ikke lagt merke til det? Det er ingen som tenker så stygt om deg, som deg. Du burde være like glad i deg som du er i mannen din, egentlig! Så i stedet for å tenke på alt du syns du mangler, så tenk på hva du har, hvilken styrker du har, hva du er god til. Du må f.eks være tidenes mest tålmodige kjærste og svigerinne, som forsvarer både kjærste og søsknene hans når de behandler deg som en tjener - for jo, hadde det vært litt mer tak i kjærsten din, så hadde han ordna opp med søskna sine så du slapp å kjøre 2 ganger! Han slipper ikke helt unna han heller, altså. At broren hans er broren hans er ingen grunn til å la han behandle deg som dritt. 

Jeg ønsker deg en god påske, jeg håper Gira gir deg nok terapi til at du orker å ta en liten alvorsprat om hvordan du hadde det på bursdagsfeiringen når du kommer hjem, og at du ikke bare lar det gå i glemmeboka. Du fortjener mer. Enkelt og greit :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er i kjempeform @2ne:D Og jeg hsr sendt en takk til dyrlegen som snurpa han sammen :lol: Kommer nesten ikke til å bli arr engang :D

Nuh til hønebyen for å tappe litt blod, gruer meg etter søstern sa at nåla er svææær :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Den følelsen når middagsavtale med den beste venninna er avtalt på mandag, hos meg, og jeg flere timer senere, dvs lørdag kveld kommer på at hun har jo BURSDAG den dagen! Og jeg ANER ikke hva jeg skal kjøpe i gave.:P Godt jeg har fri i dag da, så jeg kan pønske ut noe lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erre mulig.  Toddy må til hundepass i dag pga løpetiden til Nico. 

Ikke fordi Toddy bryr seg om løpetiden, men fordi Nico har tatt bitching til nye høyder. Han får ikke være i samme etasje som henne og han får ikke bevege seg for mye i den andre etasjen. Er det mulig!??

Hun hører i ca 30 sek etter hun har fått beskjed om å ta seg sammen , og så tar hormonene overhånd og hun flyr rett på stakkaren som prøver å gå i ett med tapeten . 

Hun blir bare verre og verre for hver løpetid :( Det verste er at hun er et surt monster i flere måneder etterpå også.

En ting er at det ikke er noe hyggelig for noen at huset blir til en krigssone,  en annen ting er at plutselig kan Toddy få nok og forsvare seg. Snorer eller ei , det blir rått parti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Pringlen said:

Nydelig! Men ser ut som snøen holder et par minutter til :P

ja håper det :D meldt minus om natta denne uka, så fort det ikke er minus om natta ryker sålen (gjennomtråkk) og da er det ikke artig for hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, *Kat84* skrev:

Det kan umulig være verre enn den sjarmøren jeg har prøvd å holde på avstand den siste tiden... 

Der jeg hadde sommervikariat jobber det et par spesielle for å si det slik. Ei nyansatt som jobbet med innkjøp og også hadde litt med kontrakter å gjøre prøvde å finne opplysninger om IA avtalen til denne fyren... 
Skikkelig rar skrue. Har sine faste rutiner, jobber fra klokka 6 om morgenen og kjører ikke hjem før utpå kvelden. Hobbyer er blant annet å oppdatere FB med hvilket vær vi har, og ellers snakker han stort sett i korte setninger og maks 2 stavelsesord... En lampeskjerm opplyst av en liten 15W pære har mer utstråling enn han der... 

Så jeg har altså fått noen rare meldinger på Messenger fra ham den siste måneden som jeg ikke helt visste hvordan jeg skulle tolke. Men jeg tenkte at det var de manglende sosiale antennene som slo til. Akkurat som at småunger fort kan si noe som for oss blir grisete, men det er ikke ment sånn. 

Men på fredag så toppet det seg. Virkelig! 
"Hei god kveld. Er du .. hett nå .. " fikk jeg på messenger. Jeg svarte at nei, det er ikke så varmt her, jeg foretrekker 21-22 grader innendørs jeg. Jeg har som nevnt mistenkt at det var noe annet han har ment, men å oppmuntre og svare som om jeg har skjønt det var jo ikke aktuelt. 
Han svarer meg tilbake med "Reiser ikke kåtheten seg ..". .og jeg bare... :blink: Jeg svarte da, nei ikke akkurat nå nei. Og jeg pleier ikke å fortelle det til folk heller om så skulle kje. 
Og så kommer det ENDA en mld. "Snart kan du få heftig orgasme.. STØNN!" 

Jeg svarte da at du... jeg er gift, og ikke interessert i det her. Og regnet med at det stoppet der. Normale folk stopper jo når man sier det, ikke sant? 
Å nei da! Flere meldinger kom etterpå! 

Elsker han deg skikkelig da? Hardt i senk? 
Rir du han heftig...? 
Jeg er hett nå.. 
Hva liker du han gjør nå da? 

Og slik fortsatte det før jeg satte en ordentlig stopper for det. Da sa jeg at han kan jo bare spørre ham selv! 
Det er K som jobber nede på prosjektet til *firmanavn*. Dere møtes vel sikkert på mandag! :) 

Da sletta han meg heldigvis :teehe: 

OMG :lol: Hva ER det med mannfolk som tror voksne damer tenner på sånt? 

2 timer siden, laikamor skrev:

Ja, burde nok ta meg en sjekk.. Har tenkt på legen en stund, uten å få dratt dit. Er så usikker hva jeg skal si. Og uten å ha planlagt helt på forhånd hva jeg skal si, så tør jeg ikke dra. 

Man kanskje du kan tenke litt på hva du kan si, skriv det ned - for ofte glemmer man så fort når man kommer inn til legen. Jeg er i hvert fall dritflink til å bagatellisere alt når jeg kommer tid...neida, jeg er sååå frisk så :ahappy: Men bare si det sånn som du har sagt her, at du er så himla sliten, du sliter med å motivere deg, alt er bare trasig - og at du kanskje lurer på om du er litt deprimert, rett og slett. Også ber du om at du får sjekket vitaminer, hormonnivåer etc i blodet. Kanskje trenger du litt B-vitaminer, eller D-vitaminer :) 

2 timer siden, laikamor skrev:

Ja, jeg trenger mer hobbyer. Min største hobby bor hos foreldrene mine, noe som gjør ting ekstra tungt. Ellers driver jeg med litt håndarbeid og fargelegging, men tankene driver så når jeg holder på med det. Burde bli flinkere å komme meg ut på tur.

Jeg tror helt sikkert at situasjonen din hadde vært mye bedre om du kunne hatt hunden hos deg ja - det er mye terapi i det. Kanskje du kan legge en plan for turer du skal gå når du er hjemme. En dag skal du gå DIT, neste dag tar du turen DIT, så skal du utforske DEN stien/fjellet/skogen... etc. Lag en struktur over kvelden liksom :) 

2 timer siden, laikamor skrev:

Ja, tror nok han er sliten også. Han sier ikke noe om det, men han holder nok tilbake fordi han er redd for å gjøre noe verre. Det blir nok bra for både han og meg når jeg reiser nedover i påska.

Men nå tenker du feil igjen vet du :) Du må jo ikke tenke sånn at det blir fra for dere at du fjerner deg fra situasjonen - dere må jo løse dette sammen egentlig. Ellers blir det bare en pause som ikke løser noen ting. Nå tenker jeg ikke at du IKKE skal reise altså, men du må ikke tenke på reisen som at det er bra for HAM at du reiser. Det er for at du skal få en koselig ferie at du reiser, sant? Kose deg med familien og bikkja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laikamor skrev:

Han er en veldig fin fyr! Håper også jeg kommer gjennom den perioden her snart. Satser på det hjelper å få komme ned til litt bikkjeterapi i påsken. Det pleier å hjelpe litt hvertfall. Også får gubben litt fri fra meg også, siden jeg reiser ned alene. Tror han synes det blir godt. Takk for klemmer :)

 

Ja, jeg vet jeg har mye å jobbe med med meg selv. Skal absolutt prøve å forbedre meg der, og tørre å si nei. Lettere sagt en gjort, da jeg gjerne gjør hva som helst bare folk synes jeg er en ok person. Alltid redd for at jeg skal være grunnen til at folk får "problemer". F.eks at broren ikke kunne være med på festen om ikke jeg kjørte. Skal prøve å jobbe med å snu tankene litt, og sette meg selv først.

Ja, burde nok ta meg en sjekk.. Har tenkt på legen en stund, uten å få dratt dit. Er så usikker hva jeg skal si. Og uten å ha planlagt helt på forhånd hva jeg skal si, så tør jeg ikke dra. 

Ja, jeg trenger mer hobbyer. Min største hobby bor hos foreldrene mine, noe som gjør ting ekstra tungt. Ellers driver jeg med litt håndarbeid og fargelegging, men tankene driver så når jeg holder på med det. Burde bli flinkere å komme meg ut på tur.

Ja, tror nok han er sliten også. Han sier ikke noe om det, men han holder nok tilbake fordi han er redd for å gjøre noe verre. Det blir nok bra for både han og meg når jeg reiser nedover i påska.

Tror ikke jeg er gravid, nei. Går på p-piller, og hadde mensen for bare et par uker siden. 

Sånne tanker har jeg vel egentlig alltid hatt om megselv. Må jo være en grunn til at jeg er venneløs? Men jeg vet det er noe jeg må jobbe med. Bare litt vanskelig å komme over sånne tanker når man føler seg ganske alene. Men så fort jeg er på skolen, hvor jeg har et par skolevenner, så blir det somregel bedre. Må bli flinkere til å invitere de med ut på noe utenom skolen tror jeg.

Takk! Ja, jeg burde nok finne noen å snakke med. 

Takk :console: Litt godt å høre at andre kjenner seg igjen, selv om jeg ikke unner noen å ha det slik. Jeg har vel  aldri tenkt at jeg er deprimert egentlig, men det er muligens bare meg som ikke vil innse det.

Takk for tilbudet, du skal ikke se bort fra at du får en melding en gang! Nå håper jeg det hjelper litt bare å være sammen med andre folk på skolen. Helgene er alltid de verste. Også reiser jeg ned til foreldrene mine på onsdag. Skikkelig Girakos er alltid god terapi, så det ser jeg frem til!

 

Men kjære du, du er da mer enn ok som person i deg selv, det har ikke noe med hva du gjør for folk :hug:

Jeg vet så veldig godt hvordan du har det, sånn har jeg hatt det i mange tiår og kan fortsatt ha det i perioder. Jeg har omsider fått snudd slik at jeg i gode perioder nesten kan tro på at jeg er verdt å ha det godt, det har skjedd ved hjelp av behandling og Wellbutrin. Jeg håper du får hjelp for din egen del, for du fortjener å ha det så mye bedre enn dette :heart:

Om du er usikker på hva du skal si til legen kan du jo skrive ut noen av innleggene dine her, de sier ganske mye om hvordan du tenker.

Tenk på Gira. Hun vet hvor fin du er som person, det er jo derfor hun er så glad i deg! Stol på henne du, ikke på depresjonen som snakker i hodet ditt :heart:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, SoppenCamilla said:

Fine bikkjer! :D

Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går. :) Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår. Han er såååå god! Han og Skip ELSKER hverandre! De ligger oppå hverandre, spiser av samme skål, bærer pinner sammen på tur, og klikker helt om de ikke får være sammen 100% av tida, haha. Skip har også blitt sååå mye roligere og mer behagelig etter at han fikk en storebror. :) Herr Hu er svensk, og alt for stor ift standarden, og han liker å gå lange turer, og løpe løs, og er kjempebehagelig å ha løs. Går aldri langt, og kan kalles inn fra rådyrjakt (det ble tilfeldigvis prøvd tidligere i år, haha). Vi har prøvd oss på Lure Coursing en gang (Skip også), så vi håper å få lisens i boks på begge i løpet av året. :) 

Putter bildene i spoiler, så jeg ikke skal ta opp hele sida her: 
 

  Hide contents

 

17425919_10154864615651072_7831678221385

17155902_10154807694946072_8555798039619

16665511_10154729595096072_5845636627894

16174442_10154679528811072_7119123953331

16298753_10154703089766072_8226887789343

 

 

 

 

 

Gratulerer med ny hund- Så ikke såå stor ut når den satt på stolen ;) 

22 hours ago, BareLinn said:

Hei sonen :ahappy: Må bare dele..

Colored Melody's Calendar Girl.

HD: A/A 

AD: 0/0

Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.

 

Verdens fineste lille aussie-frøken❤

IMG_20170326_174807_553.thumb.jpg.3b62e6b2cf37cade47075a2eb00460de.jpg

Gratulerer. Hun er fin :D

17 hours ago, Artemis said:

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund. :D Flinke Fetter skuffer aldri. :heart:

Gratulerer!!

15 hours ago, Raksha said:

Er det mannfolkgreie å måtte ha ørten forskjellige pålegg? Jeg trenger en ost, eller en leverposteiboks, eller en nugattiboks osv.  så har jeg pålegg til det er tomt. Han må ha prim, ost, noe kjøtt, gjerne noe sildegreier, makrell i tomat, syltetøy osv. :o Hva er gæernt med å spise det samme på brødskiva en periode liksom? :lol: 

Min syns heldigvis at speilegg og supper er helt kurante middager da :ahappy: 

 

Gubben her kan spise ett pålegg i evigheter han.. Og ikke er han så nøye på om brødet er nytt eller gammelt heller...

--------

Er superglad for at jeg besto første eksamen i hundemassasje- OG at instruktøren var fornøyd med massasje teknikken min på veiledningstimen. Da er vi klare for 15 nye massasjeofre i april før neste kurs helt på tampen av mnd- og da er vi straks i mai og i Mai venter vi valper!!!!!!! Juhuuuu. Det er bare sååå spennende etter så mye problemer. Helt utrolig at alt løste seg :wub:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Du hadde sikkert fått låne sofaen selv om jeg var stuck på en do i Oslo :teehe: 

Håper formen er bedre i dag, du hørtes ikke spesielt frisk ut i helgen :hug: 

Kanskje du hadde hodepine fordi du var sulten? Jeg håper du spiste :)  

Kjempefin! Hvordan er formen hans nå? 

- Og det er det jeg sier! Neste gang jeg må opereres, skal jeg ha med meg en veterinær, de syr pent de! Kirurgene har bare stifta sammen meg når jeg har blitt operert, det blir ikke så innmari fine arr av det :lol: 

Det er lov til å blåse ut litt :hug: Men jeg tviler på at du blåser det opp til å bli verre enn det er, for enten så er det så ille som du sier at det er, eller så er du så sliten og selvutslettende at det er så ille som du sier at det er. 

Jeg tror ikke noen mente at du skulle gjøre det slutt, og problemet var heller ikke at du skulle være sjåfør, men at du ble tvunget til å kjøre turen 2 ganger, når det burde holdt med 1. Det bør mannen eller du ta opp med søskna hans, det var ****** dårlig gjort. Enten burde broren klart å vente med å dra hjem til du skulle hente søstra uansett, eller så burde søstra blitt med når du kjørte hjem broren - det hadde vært det rasjonelle å gjøre. 
Men du står ikke opp for deg selv, de behandler deg som en sjåfør (jeg håper du fikk bensinpenger, i det minste), ikke som et likeverdig medlem av vennegjengen, og du lar de få lov. Du og mannen din. Og lar du de få lov til å behandle deg sånn, så behandler de deg sånn.

Det jeg syns er frustrerende ved å lese innleggene dine (og nei - du skal ikke slutte å skrive om hvordan du har det allikevel!) er hvor innmari dårlig du tenker om deg selv. Har du ikke lagt merke til det? Det er ingen som tenker så stygt om deg, som deg. Du burde være like glad i deg som du er i mannen din, egentlig! Så i stedet for å tenke på alt du syns du mangler, så tenk på hva du har, hvilken styrker du har, hva du er god til. Du må f.eks være tidenes mest tålmodige kjærste og svigerinne, som forsvarer både kjærste og søsknene hans når de behandler deg som en tjener - for jo, hadde det vært litt mer tak i kjærsten din, så hadde han ordna opp med søskna sine så du slapp å kjøre 2 ganger! Han slipper ikke helt unna han heller, altså. At broren hans er broren hans er ingen grunn til å la han behandle deg som dritt. 

Jeg ønsker deg en god påske, jeg håper Gira gir deg nok terapi til at du orker å ta en liten alvorsprat om hvordan du hadde det på bursdagsfeiringen når du kommer hjem, og at du ikke bare lar det gå i glemmeboka. Du fortjener mer. Enkelt og greit :hug: 

Takk :console:

 

33 minutter siden, Siri skrev:

OMG :lol: Hva ER det med mannfolk som tror voksne damer tenner på sånt? 

Man kanskje du kan tenke litt på hva du kan si, skriv det ned - for ofte glemmer man så fort når man kommer inn til legen. Jeg er i hvert fall dritflink til å bagatellisere alt når jeg kommer tid...neida, jeg er sååå frisk så :ahappy: Men bare si det sånn som du har sagt her, at du er så himla sliten, du sliter med å motivere deg, alt er bare trasig - og at du kanskje lurer på om du er litt deprimert, rett og slett. Også ber du om at du får sjekket vitaminer, hormonnivåer etc i blodet. Kanskje trenger du litt B-vitaminer, eller D-vitaminer :) 

Jeg tror helt sikkert at situasjonen din hadde vært mye bedre om du kunne hatt hunden hos deg ja - det er mye terapi i det. Kanskje du kan legge en plan for turer du skal gå når du er hjemme. En dag skal du gå DIT, neste dag tar du turen DIT, så skal du utforske DEN stien/fjellet/skogen... etc. Lag en struktur over kvelden liksom :) 

Men nå tenker du feil igjen vet du :) Du må jo ikke tenke sånn at det blir fra for dere at du fjerner deg fra situasjonen - dere må jo løse dette sammen egentlig. Ellers blir det bare en pause som ikke løser noen ting. Nå tenker jeg ikke at du IKKE skal reise altså, men du må ikke tenke på reisen som at det er bra for HAM at du reiser. Det er for at du skal få en koselig ferie at du reiser, sant? Kose deg med familien og bikkja :) 

Gode tips, takk! Og nei, selvfølgelig ikke derfor jeg reiser nedover. Gleder meg veldig til å reise ned!

19 minutter siden, Pixie skrev:

Men kjære du, du er da mer enn ok som person i deg selv, det har ikke noe med hva du gjør for folk :hug:

Jeg vet så veldig godt hvordan du har det, sånn har jeg hatt det i mange tiår og kan fortsatt ha det i perioder. Jeg har omsider fått snudd slik at jeg i gode perioder nesten kan tro på at jeg er verdt å ha det godt, det har skjedd ved hjelp av behandling og Wellbutrin. Jeg håper du får hjelp for din egen del, for du fortjener å ha det så mye bedre enn dette :heart:

Om du er usikker på hva du skal si til legen kan du jo skrive ut noen av innleggene dine her, de sier ganske mye om hvordan du tenker.

Tenk på Gira. Hun vet hvor fin du er som person, det er jo derfor hun er så glad i deg! Stol på henne du, ikke på depresjonen som snakker i hodet ditt :heart:

Takk!

7 minutter siden, Raksha skrev:

:hug: til @laikamor Håper du tar den legeturen. Og kos deg masse med Gira i påsken!  Er pga seperasjonsangst du ikke har Gira hos deg? 

Hun bråkte mye når hun var alene her, så vi fikk litt klage fra huseierne. Hos foreldrene mine og på hytta er det ikke noe problem å være alene. Mistenker at hun ble utrygg på grunn av bråk fra 2.etasje, som hun ikke var vandt med. Mulig det hadde gått bedre nå når hun er blitt mer voksen.

Men nå går det mest på at jeg har så lang reisevei, og dermed blir det fort lange dager. Når jeg tar buss så er jeg borte fra 06-16.45. Det synes jeg er altfor lenge å være alene hver dag.

Akkurat nå, Annik skrev:

@laikamor :hug:

Det er bare å sende en pm, om du skulle føle for det :)

Takk :console:

 

Setter pris på alle svar, selv om jeg ikke orker å skrive så mye nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, laikamor skrev:

Takk :console: Litt godt å høre at andre kjenner seg igjen, selv om jeg ikke unner noen å ha det slik. Jeg har vel  aldri tenkt at jeg er deprimert egentlig, men det er muligens bare meg som ikke vil innse det.

Takk for tilbudet, du skal ikke se bort fra at du får en melding en gang! Nå håper jeg det hjelper litt bare å være sammen med andre folk på skolen. Helgene er alltid de verste. Også reiser jeg ned til foreldrene mine på onsdag. Skikkelig Girakos er alltid god terapi, så det ser jeg frem til!

 

Mange tror at man sitter og griner konstant når man er deprimert, og at man må ha en grunn for å bli det i utgangspunktet. 
Men det kan faktisk være så enkelt som det du beskriver. Du er sliten, det er mye som skjer, og du mangler rett og slett litt mening og noe å fylle dagene med slik jeg har lest enkelte innlegg her. Føler du sitter og venter mye i stedet for å begynne med noe annet? 

Sannheten er at depresjon er noe som kommer når man minst aner det. Og det jeg merker det på først er at jeg blir så inn i hampen trøtt. Jeg kan sove mesteparten av dagen, jeg kan bli sittende og bare stirre ut i tomme lufta og ikke få med meg hva som er på TV selv om den er på. Alt tar lang tid. Selv å gå på do eller sette tallerkenen i oppvaskmaskinen er et ork. 
Og ja, man forstår det ikke selv. For man finner alltid årsaker i omgivelsene, for selvinnsikten finnes ikke når man er midt i en depressiv periode. 
Jeg kunne skrevet en hel bok om det der, men jeg skal heller la være akkurat her :P 

28 minutter siden, Siri skrev:

OMG :lol: Hva ER det med mannfolk som tror voksne damer tenner på sånt? 

 

Ja det kan du si. Og dette er jo da i tillegg den luringen som var en av 3 som den nye innkjøperen med litt personalansvar lette etter IA-mappa til, fordi det helt tydelig er noe som ikke er som det skal... Jeg trodde ikke han visste ha slikt var en gang :lol: 
Lurer på om han sier hei til gubben i dag når han skal vaske der? :P  

Jeg har satt et par stk på plass. Blant annet en som bare lette opp tilfeldige på FB og sendte ut grisemeldinger. Han fikk det til å høres ut som at han ikke hadde dame, men jeg så jo på info at han hadde det. Hun fikk et par screenshots av meg :whistle: 
Og så var det den sjarmerende gravemaskinføreren vi hadde på besøk som hadde installert Messenger og synkronisert med kontaktlista på mobilen... Han trodde jo da at vi var blitt venner på FB, og mente han kunne ta for seg når jeg stod som separert. Denne sjarmøren er da i Thailand størsteparten av året, og hadde masse bilder av seg selv både med småjenter i fanget og på "bar". 
I tillegg var det ikke ett eneste bilde han hadde rene klær på seg, og ølen var alltid med. Han presterte å si at EN TING ER SIKKERT! Og det er at en gang skal vi ut på date! 
Nei, svarte jeg. Det som er sikkert er at det aldri kommer til å skje! :lol: 

De er en egen type de som tror de kan knipse med fingrene og så får de hvem som helst. Som oftest er de den typen som ikke kan få noe som helst :aww:   


Ble ikke noe særlig søvn i starten av natta i går. Sove alt for lenge gjør at jeg ikke får til før langt på natt. Så jeg endte opp med å legge meg på sofaen og sovne til The Office på TV. 
Tidligere våken i dag enn hva jeg var i går, men jeg er ganske glad for at jeg ikke skal jobbe før 17.30 i dag for å si det sånn. 

Nå ligger Sjef og dunker til meg med hodet for å kose og lager sånne rare lyder og stønnelyder for å få oppmerksomhet :lol: Raringen min :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...