Gå til innhold
Hundesonen.no

Doggiebag, Flinkbisk, Poteklubben ++ Erfaringer?


Recommended Posts

Nå som jeg får en hund til som forhåpentligvis er hakket mer altetende og mindre kresen på leker så vurderer jeg å teste et sånt abbonement med pakke hver mnd.

Hvem er best? Hvem gir mest for pengene? Og er noen av dem verdt prisen i det heletatt? Vil høre deres erfaringer på dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regnet grovt på det og de færreste gir ting som tilsvarer prisen en betaler. Såklart, det varierer fra butikk til butikk men da tok jeg utgangspunkt i prisebd til dyrebutikken jeg jobber i. 

Jeg ville heller brukt de 300kronene på å finne egne leker og godis :) Så vet du at du blir fornøyd! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mye å bruke 300 kr på godis og leker i måneden jeg.

Og for min del synes jeg jo det er veldig gøy å kjøpe hundeting så om jeg skal det vil jeg velge tingene selv..Men, det er meg da.

Tror alle har sånn at første pakke er billigere? Så da kan du evnt teste litt. Selv om den første pakken sikkert er ekstra bra så folk skal fortsette:P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er galskap med 300kr/mnd også.

Vi bruker ca 500kr/året på godbiter (en pakke purina hearts 500gram koster 20kr her i Tyskland), og kjøper én kong pr. år fordi de blir utslitte. Ellers fungerer gamle taustumper, ødelagte plastleker på lekeplasser, fotballer som finnes i grøfter akkurat like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et DoggieBag i et årstid, og det har helt greit det altså. Men det hopet seg etter hvert opp med både tyggeting(hadde store deler av tiden allergihund og da var det litt urettferdig å gi tygg til den andre når hun ikke kunne få), godbiter og leker. Så jeg sa opp abonnemententet. Vi må få spist unna litt godbiter og leker :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maries

Jeg testet Doggiebag i noen måneder, men fant ut at jeg tapte en del på det da min lille frøken er ganske kresen. Det endte med at jeg ga bort mye av den hver måned. Vennene mine var sikkert fornøyd da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve Doggiebag nå, så kan hvertfall gi tilbakemelding etter det ^^ Synes sånt er artig og har ikke så mye å si for meg om jeg taper 100 kr feks, 300 er overhodet ikke all verden for min økonomi :) Her har vi en ekstremt destruktiv hund + en valp, så leker og tyggeting kommer godt med. Og jeg håper det blir en varig greie, så hundene lærer seg pakken og faktisk får forventinger når den kommer i posten :wub: :icon_redface:

Men om man har kresne hunder/hunder som ikke gidder leke, så er det vel temmelig bortkasta kan jeg se for meg :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kangerlussuaq said:

Synes det er galskap med 300kr/mnd også.

Vi bruker ca 500kr/året på godbiter (en pakke purina hearts 500gram koster 20kr her i Tyskland), og kjøper én kong pr. år fordi de blir utslitte. Ellers fungerer gamle taustumper, ødelagte plastleker på lekeplasser, fotballer som finnes i grøfter akkurat like bra.

Da trener du ikke mye aktivt? Selv med en del selvlagede godbiter og kjøpt på salg, utenlandsferie osv. så bruker vi nok en god del mer i året bare på godbiter, og i tillegg kommer tygg. Leker er ikke mye forbruksvare hos oss.

Men 300 kr/mnd er litt stivt igjen, ja.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, simira skrev:

Da trener du ikke mye aktivt? Selv med en del selvlagede godbiter og kjøpt på salg, utenlandsferie osv. så bruker vi nok en god del mer i året bare på godbiter, og i tillegg kommer tygg. Leker er ikke mye forbruksvare hos oss.

Men 300 kr/mnd er litt stivt igjen, ja.

Samme her. Tror nok fort det kan gå nesten 300 kr jeg om jeg begynner å regne på alt av leker, godbiter og tygg. Men vi tre er mye da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Investerte i en dehydrator til 299,- fra Jula jeg Og finstrimlet alt jeg fant frysetørket i bunnen av fryseren Resultatet var hunder som sirklet rundt kjøkkenet på jakt etter godis. Selv om jeg ikke selv kjente lukte fra godiset som lå til tørking, gjorde hundene det. 

299,- er 1mnd med godispakke. 
Fort spart inn og fort sunnere godis som jeg lager selv. 
Og leker og dill, vel, det kjøper jeg billig rundt om på.

Vil man "overraske" hunden med pakke: tørk eget godis, pakk det inn sammen med en leke og en rull bæsjeposer, og vips har du en goodiebag for hunder ;)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, simira skrev:

Da trener du ikke mye aktivt? Selv med en del selvlagede godbiter og kjøpt på salg, utenlandsferie osv. så bruker vi nok en god del mer i året bare på godbiter, og i tillegg kommer tygg. Leker er ikke mye forbruksvare hos oss.

Men 300 kr/mnd er litt stivt igjen, ja.

Når jeg trenet aktivt gav jeg også vanlig mat som godbiter, det kunne like gjerne vært papirremser til labradoren... :P

Et annet element er jo at man ikke styrer hvor godbitene kommer fra. Den gangen jeg prøvde gratispakke (såkalt, til 99kr) var den full av sånne hvite tyggebein som man ikke skal gi hunden - uten noe merking for country of origin. Garantert Kina-crap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pølsepakke koster alt fra 20 kr og oppover. La oss si at vi kjøper pølser til 30 kr pakken, det er 10 pakker, 6 kg pølse på en mnd. Bruker dere faktisk over 1,5 kg pølse i uka? (jada, reellt sett så varieres det antageligvis med andre ting også, dette er bare et eksempel).

Ferdiglagede godbiter fra dyrebutikken er dyrt i forhold til å bruke mat og tørrfôr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg bruke på en kurshelg!

Og så finnes det bikkjer som ikke liker/tåler/osv billigere pølser. og da kjøper en andre ting som hunden liker. Og som du sier vi varierer med andre ting. Er ikke sikkert jeg bruker 300 hver mnd, men ganske ofte er jeg nok rundt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, simira skrev:

En pølsepakke koster alt fra 20 kr og oppover. La oss si at vi kjøper pølser til 30 kr pakken, det er 10 pakker, 6 kg pølse på en mnd. Bruker dere faktisk over 1,5 kg pølse i uka? (jada, reellt sett så varieres det antageligvis med andre ting også, dette er bare et eksempel).

Ferdiglagede godbiter fra dyrebutikken er dyrt i forhold til å bruke mat og tørrfôr!

Jeg har aldri hatt hunder som har latt seg motivere av tørrfór. Pølser er greit å bruke det, men trener man tre-fire ganger i uka og har hunder som ikke er så gira på mat generelt må man variere en del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Vilje said:

Jeg har aldri hatt hunder som har latt seg motivere av tørrfór. Pølser er greit å bruke det, men trener man tre-fire ganger i uka og har hunder som ikke er så gira på mat generelt må man variere en del. :)

Det var som sagt bare et eksempel. Man får kjøpt ganske mye andre godbitalternativer av "vanlig mat" til tilsvarende kilospris. Jeg har heller aldri brukt tørrfôr, men selv da vi trente som mest aktivt så tror jeg ikke jeg brukte 300 kr/mnd på godbiter. Har man kresne hunder så er (ihvertfall etter min erfaring) ferdige godbiter fra dyrebutikken ofte det første man dropper. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, simira skrev:

Det var som sagt bare et eksempel. Man får kjøpt ganske mye andre godbitalternativer av "vanlig mat" til tilsvarende kilospris. Jeg har heller aldri brukt tørrfôr, men selv da vi trente som mest aktivt så tror jeg ikke jeg brukte 300 kr/mnd på godbiter. Har man kresne hunder så er (ihvertfall etter min erfaring) ferdige godbiter fra dyrebutikken ofte det første man dropper. :P

Og min erfaring er annerledes. Men ser egentlig ikke poenget med å diskutere det. Jeg styrer min økonomi og bruker de pengene jeg vil på min hund så får det være greit tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, simira skrev:

Haha, hunden din spiser like mye pølse på en kurshelg som hunden min veier. :P

Men seriøst? 6 kg pølse på to dager? Nå har jeg liten hund, men jeg tror ikke vi ville brukt en hel pølsepakke en gang på en kurshelg.

Njei..Men det kan kjapt gå 1,5 kg av godbiter ja.  Som var det jeg tok utgangspunkt i når jeg svarte deg.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi har Flinkbisk. Nå var Tim så heldig å vinne et års forbruk, så vi slapp unna med kr. 99,-  for første gratispakke.

Han elsker lekene og godisene som han får i disse, ikke noen vi ikke har kunne gitt han så langt. Stor variasjon i pakkene, selv om leken stort sett er pipeleker. men hos oss er et en stooor favoritt!

Jeg synes det er greit med litt variasjon i godisene, og merker at blir det for mye pølser  så er det ikke interesse/spying på gang. :(

Så liker de vi! :D Kommer nok til å forsette når gevinsten er oppbrukt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...