Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg dine hundetreningsklær!


MerlePerle
 Share

Recommended Posts

Vi har en tråd for utstilligsklær, og så vidt jeg kan se har vi ingen tråd for klær i det daglige :)

Bruker dere jeans/helt vanlige klær på trening utenom hundetreningsvest? (Som jeg regner med de fleste bruker?)

Eller har dere klær som er egnet til aktivitet typ. turbukse?

Jeg trenger tips men vil gjerne ha noe litt mer feminint enn jaktklær... :P Uansett gren eller altivitet, hva trener du i?

Finnes det en litt tykk treningsthights som kan egne seg mon tro? Føler meg mer vel i den type bukser enn "typiske turbukser"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsklær :)

12088130_10156091049815641_3628073008058

13882409_10157207858845641_2338764158428

Funker til alt (lydighetsbanen og skogen for min del), er ofte vannavvisende osv., og har masse lommer :) Og ikke minst, det er behagelig å gå med. De som driver med agility løper ofte i typ tights og litt mer ettersittende tøy. Til syvende og sist er det jo en smakssak, da.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Trener desidert mest agility. Her går det i treningstights og hettegenser/t-shirt :) På vinteren/ved uvær bruker jeg bukser fra typ arrak osv over. Bruker også treningsvest eller skjørt beregnet for hundetrening for å få plass til leker og godbiter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går/trener i det som er komfertabelt og klær meg etter årstid og temperatur. Jeg er ikke glad i stramme bukser når jeg skal løpe frem og tilbake så dongri trener jeg aldri med. Jeg har heller aldri på meg klær jeg er redd for at blir møkkete, jeg har hunder som hopper.

Denne er ganske standard, gode joggesko, norrøna fjørå flex1 bukse og hettegenser. 

FB_IMG_1490902338174.thumb.jpg.f8e5a547488e7c7985a33528d0c1ee52.jpg

Tights funker også bra!

FB_IMG_1490902856171.jpg.3cdc2c21dfb02a5a78f43f500d81db46.jpg

...å er det 30 varmegrader gjelds det å finne noe man er OK komfertabel i :P

FB_IMG_1490902585559.jpg.5a69afb589149e3c2a9a570aabebf3ed.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Pixie skrev:

Turklær er gull, vanntett og godt å gå i. Har nettopp kjøpt et par sånne, de sitter meget godt på en litt rund kropp! https://www.getinspired.no/mid-season-sale/twentyfour-tind-softshellbukse-dypplomme

De var fine, men blir de ikke klamme om du ikke har stilongs under? Har et ambivalent forhold til softshell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

De var fine, men blir de ikke klamme om du ikke har stilongs under? Har et ambivalent forhold til softshell...

Har ikke merket det ennå, har brukt de de varmeste vårdagene så langt men det kan jo være at det bare ikke har vært varmt nok... type 18 grader i solveggen men kald vind. Liker veldig godt at de har strammemulighet i livet så de sitter godt på :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pixie skrev:

Har ikke merket det ennå, har brukt de de varmeste vårdagene så langt men det kan jo være at det bare ikke har vært varmt nok... type 18 grader i solveggen men kald vind. Liker veldig godt at de har strammemulighet i livet så de sitter godt på :)

Hvordan er de i str?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Monica123 skrev:

Hvordan er de i str?

Jeg kjøpte L, er 1.60 høy og veier mellom 65 og 70 kg (tør ikke gå på vekta), den er litt lang i bena (det er de fleste) og sitter inntil i låra men kjennes ikke stram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm. jeg tror ikke jeg er helt innfor målgruppen her.

 

vinter: Sorellsko eller lobber + fotposer. Fôret bergansbukse, Fjellräven jakke eller svart boblejakke fra Cubus (bra hette!!) hvis varmere enn 5 minus.

høst/vår: lundhagbukse, bergansjakke, fjellstøvler. Hvis regn: oljehyre fra Norheim.

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Meg skrev:

hm. jeg tror ikke jeg er helt innfor målgruppen her.

 

vinter: Sorellsko eller lobber + fotposer. Fôret bergansbukse, Fjellräven jakke eller svart boblejakke fra Cubus (bra hette!!) hvis varmere enn 5 minus.

høst/vår: lundhagbukse, bergansjakke, fjellstøvler. Hvis regn: oljehyre fra Norheim.

 

 

Og om sommeren går du i dvale? :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker komfortable fritids/turklær. :) Joggebukse/kosebukse om det er greie forhold, ellers turbukser. :) På overkroppen går det i sports-BH, bambus-singlet fra Tufte og fleecegenser fra Stormberg. Jakke varierer etter vær og før, men typisk softshelljakke/allværsjakke eller regnjakke. På vinteren bruker jeg den neonrosa boblejakken med refleks fra Hööks. På beina: joggesko (helst goretex), muckboots eller vintersko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vinteren drukner jeg i ull, for jeg er en frysepinne. Ullundertøy og to ullgensere, og tur- eller joggebukse.

Når det er for varmt for ull, bruker jeg stort sett turbukse med masse lommer (litt varierende merker) når jeg går tur, trener lydighet osv.

I agility løper jeg i treningstights hvis det er varmt nok.

På overkroppen bruker jeg helt vanlige plagg; t-skjorter, topper, fleecegensere, hettegensere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vinteren går det stort sett i ull- eller superundertøy, ullvang genser (jeg elsker den!) og ei softshellbukse fra missing link. Jakke kommer an på været, men i Trheim og Førde gikk det mye i skalljakke utenpå ulla. 

Resten av året varierer det litt, men skal jeg jogge blir det tights eller annen tettsittende bukse i minst mulig varmt materiale og treningstopp av noe slag. Bruker alltid sports-BH på tur, sommer som vinter. 

Kjøpte meg ei fjellreven-bukse i fjor som jeg foreløpig er veldig fornøyd med, men har fått brukt den lite da både vår, sommer og høst var ganske våt i Førde, så gleder meg til å teste den ut mer i år.

CSC_1192.thumb.JPG.a07500a3f936cfee29411957ce4ad29a.JPG

CSC_0446.thumb.JPG.13860a52f1403ce71ff1cf3fba61d3e7.JPG

DSC_0976.thumb.JPG.327199b6f7f35a008b283db290cfbcf7.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei
Jeg slenger meg på her! helt ny på dette forumet! Jeg har akkurat startet å trene Agility med min Mini American Shepherd!
Jeg har kjøpt meg vest, og jeg bruker gode turbukser fra Lundhags!  Gode å bevege seg i når man løper rundt på banen!

Nå i vinter har jeg brukt sportsundertøy(stilongs og genser) fra Kari traa og en tights over der igjen på ekstra kalde dager, jeg er også en frysepinne! :)
Kom gjerne med tips til meg om det er andre klær jeg burde prøve. Som sagt så er jeg heeelt fersk på dette Agility greiene som jeg har falt for:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MaikenWM skrev:

Hei
Jeg slenger meg på her! helt ny på dette forumet! Jeg har akkurat startet å trene Agility med min Mini American Shepherd!
Jeg har kjøpt meg vest, og jeg bruker gode turbukser fra Lundhags!  Gode å bevege seg i når man løper rundt på banen!

Nå i vinter har jeg brukt sportsundertøy(stilongs og genser) fra Kari traa og en tights over der igjen på ekstra kalde dager, jeg er også en frysepinne! :)
Kom gjerne med tips til meg om det er andre klær jeg burde prøve. Som sagt så er jeg heeelt fersk på dette Agility greiene som jeg har falt for:)

 

Anbefaler HiBall-bukser fra fritidsfabrikken.se for frysepinner, de er så gode!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pixie said:

Anbefaler HiBall-bukser fra fritidsfabrikken.se for frysepinner, de er så gode!

Var inne og så etter de nå, og de hadde selvfølgelig ikke min størrelse igjen. Nå satser jeg på varmere tider fremover så jeg får skrive opp denne og kjøpe til høsten:) Tusen takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker gjerne tur/fritidsbukser, favorittene er fra revolution race og lundhags. Bruker nok mest RR hjemme, da jeg bruker lundhags på jobb hver dag også. 

På overkroppen er det gjerne ulvanggenser så lenge det er kaldt nok. Jeg er frysepinne, så for meg gjelder det store deler av året :lol: ellers er det vanlige gensere/tskjorter/singleter. Jeg er veldig glad i basecamp-gensere. Har både i 100% merinoull og 100% polyester, elsker de!

bukse fra RR:

image.thumb.jpg.f4773e5f601deea86ffc29de6dec02f3.jpg

 

Bukse fra lundhags og genser fra basecamp:

image.thumb.jpg.c804307919f43daf61268fef784ba461.jpg

 

Bukse fra Skogstad, veldig fin når det er bløtt ute.image.thumb.jpg.43dc07711a91e3adf2c97599381a5c8b.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...