Gå til innhold
Hundesonen.no

Storpuddelen Noora


SofieAurora
 Share

Recommended Posts

Etter å ha ønsket meg en egen hund i alle år og jeg har lest om alle raser som passer meg til hjernen har sprengt så fant jeg ut at storpuddel som førstegangshund er smart. Storpuddelen er utrolig smart og lærevillig. Samt er de utrolig nydelige og sterke om du trener dem riktig, så jeg søkte på nettet i august 2016 etter storpuddel oppdrettere i nærheten av der jeg bor, altså Kolbotn. Den nærmeste jeg fant som fanget oppmerksomheten min var Catwalk Kennel som ligger i Røyken. Jeg pratet med oppdretter på telefon og fikk komme på besøk i september, da hun hadde kull og jeg fikk snakket med henne og ble satt opp på liste til neste kull, som ankom 28. Januar 2017. I kullet var det 6 tisper (5 svarte & 1 hvit) og 2 svarte hanner. Den eldste (og minste) i kullet skulle vise seg å bli min. Jeg tok henne med hjem for to dager siden og har ikke angret et sekund på det! :teehe:

2iu35e.jpg
Hennes stamtavlenavn er Catwalk Starmaker, men til daglig blir hun kalt Noora. (Oppkalt etter sin bestemor Nora og Noora i SKAM heh)

Jeg legger allerede merke til at hun er utrolig smart og flink. Hun bæsjer og tisser ute når hun blir tatt ut og har bare hatt noen få uhell inne (bare tiss utrolig nok!), men jeg gjør meg ikke for komfertabel selvsagt. Alt kan skje! 

Flere bilder og oppdateringer kommer selvsagt! :P

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, marlenbli skrev:

Gratulerer med nytt tilskudd i familien! :)

 

1 time siden, WelshenNemi skrev:

Gratulerer :) hun er kjempesøt:)

 

1 time siden, MarieR skrev:

Grattis! :) Storpudler er herlige hunder, tipper dere får mye morro sammen :D 

 

1 time siden, MegaMarie skrev:

Gratulerer :D Hun ser skikkelig søt ut!

Tusen takk alle sammen! Hun er en go'jente :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi har mye å gjøre! Noora har blitt kjempeflink til å sove om natten, overraskende nok! Hun sover fra vi legger oss rundt 23-00 fram til ca. 7. Da begynner hun å pipe og vi går rett ut hvor hun tisser og bæsjer! Dette må da bare være en fase, fordi dette begynner å bli min drømmevalp! :|

Frokosten ble servert før vi begge slumret på sofaen (matmor på sofaen og valp inntil nede på gulvet selvsagt) før det bar seg ut på tur utenfor døra igjen. Vi dro en tur ned til jobben til moren min for at kollegaen hennes skulle få hilse på før vi dro til hudpleieren min som driver til rett nedenfor, og der fikk Noora leke med henne. Hun likte hudpleieren kjempegodt. Nå er vi hjemme og lunsjen er servert. Matmor håper på at lille Noora skal sove etter maten for hun er veldig overtrøtt! :huh:

12678r9.jpg
Nye bestevennen til Noora det der! :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har Noora fylt 10uker og vært her hos oss i 2 uker allerede! Tiden flyr når man koser seg med nytt familiemedlem. Jeg begynner endelig å få den følelsen på at hun er min og at hun kommer til å være i livet mitt mange år framover, framfor den følelsen av at jeg bare passer henne for noen andre hehe! :ahappy:

Noora har fått sine første to "lange" turer iløpet av den siste uken nå. For noen dager siden var vi ute i rundt 40min med @Th3aog hennes Nemi + Buddy (hund hun passer iblant). Vi gikk en fin runde hvor Noora ikke ble sliten iløpet av turen, men sov godt natten gjennom etter for å si det sånn. Hun elsker Nemi og Buddy, noe som er bra ettersom at hun kommer til å se dem hele livet sitt! 

Idag gikk vi en liten skogstur igjen med Th3a + Nemi og Pia (annen hund hun passer). Vi gikk ikke lenger enn i kanskje 20min, men det var nytt for Noora å få gå i skogen og lukte på ting og gå i vann og gjørme! Det synes hun var veldig gøy. 

Resten av denne uken så skal vi begynne ordentlig med alenetrening og dra ut på forskjellige shoppingsenter. Og vi får besøk av flere denne uken. Noen småbarn + en annen hund som hun må takle for resten av livet! Så det blir en spennende uke.

2s8ln9d.png
Bilde tatt idag i en inngjerdet park hvor hun fikk løpt og lekt litt etter skogstur!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Igår fylte Noora hele 11 uker og idag har vi vært på bytur! Vi tok buss til Hauketo og så tok vi toget inn til Nationaltheateret før mamsen (meg) hadde en time hos terapaut. Det gikk så fint! Frøkna fikk en dentastix og sovna til timen var over. :ahappy:

1zv92mg.jpg

Deretter gikk vi til Espressohouse nedenfor theateret med en venninne av meg og satt der i halvannen time hvor Noora fikk sitte i stolen ved siden av meg. Hun byttet på å sitte og ligge å følge med på mennesker og fulger som fløy forbi! Veldig interessant det vettu!

Og så tok vi toget hjem til Kolbotn hvor hun sov hele turen på setet ved siden av meg. Frøkna ble sliten gitt!

2v9azhe.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Min lille ramp har nå fylt 13uker og hun blir bare større og større. Det er så morsomt å følge med på hvor mye hun har vokst og forandret seg på disse fem ukene vi har hatt henne. Imorgen er det akkurat 5uker siden vi hentet henne og det er fortsatt helt sykt å tenke på at jeg har min egen hund! Min aller første egne hund... Helt sykt. :blink:

r88rcg.jpg
selvsagt må jo matmor ta masse bilder av urokråka! det er det eneste matmor gjør si

Hun har endelig begynt å skjønne at når vi sier "Noora" så er det henne vi prater til og vil ha kontakt fra. Og hun er veldig flink på "kom", "sitt", "ligg", "gi labb" og "sitt bamse". Jeg vet jo at hun kommer til å drite i alt jeg sier til henne om ikke så lenge mtp ungdomstiden, men jeg koser meg enn så lenge! 

Oppdretter vil jo gjerne at jeg skal stille ut Noora og det hadde vært morsomt, men det er ikke det som skal bli hennes liv. Hun skal læres opp til alt som har med utstilling å gjøre for å ha en liten karriere i 2-3års alderen, men mer enn det vil jeg ikke at hun skal "gå igjennom". Jeg vil jo helst ha henne i kort pels og det skal jeg få ordne litt etter 17mai allerede. Så jeg gleder meg til å lære meg å klippe henne ordentlig selv av en hundefrisør! :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Min "lille" Nooramor har nå blitt 4mnd måneder og gud så stor hun har blitt! Hun vokser jo hele tiden.. Litt vanskelig å følge med på hu!

Hun har blitt utrolig flink på innkalling og flere kommandoer som vi repeterer ettersom vi nå går på valpekurs. Derimot har hun begynt å bli dårlig på å spise, men hun har midt i tannfellinga. Jeg fant en hjørnetann her om dagen, så det var litt morsomt.

Hun er også litt var for sykler og biler på veier og sånt, men det jobber vi med, så det blir nok bedre.

s2v3fs.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig fin hun her ?

Utrolig gøy for jeg hentet hjem storpuddel valpen min for snart en uke siden og jeg var fast bestemt på at hun skulle hete Nora. Jeg omtalte hun som Nora, men endret det rett før jeg hentet ho til Hera?

Nå må jeg bare kosemose litt ekstra med lille frøkna når jeg ser hvor fort de vokser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvor har tiden gått?! Noora fyller 6mnd om 10 dager! Hun har vokt mye, men jeg lurer på om hun har stoppet å vokse nå.. :P Isåfall så blir hun ikke en stor jente! 

Den siste tiden så har vi bare kost oss egentlig. Gått turer, trent på forskjellige ting, fullført valpekurs etc. Jeg var på ferie i Hellas i to uker og kom hjem på søndag, så lillemor var hos Tante @Th3a de ukene og hadde det veldig gøy! Og hun har fått sove i sengen hos tante, så nå har hun begynt å gjøre det her og. Og hun ligger klint inntil meg som en klegg.. :icon_redface:

90wr9g.jpg

5nvy1g.jpg

Må leke med "storesøster" Nemi når man først har mulighet for det når mamsen er på ferie!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...