Gå til innhold
Hundesonen.no

Søker hannhund til omplassering


Guest Yellow
 Share

Recommended Posts

Guest Yellow
Jeg og min samboer begynner å bli klare for et nytt familiemedlem etter at vi mistet vår kjære hund til alderdom for en tid tilbake, og er dermed på utkikk etter en ung (valp til ung voksen) og sprek hann til omplassering. Kan evt vurdere kastrert tispe også.
 
Vi er et rolig og stabilt par i midten av 20-årene som virkelig vier hele våre liv til vår hund. Vi bor med turområder rett i nærheten som benyttes flittig, og med stor hageplass. 
Jeg jobber med hunder og ønsker en hund som jeg kan ha med meg på jobb, som jeg kan delta litt på kurs med og ellers ha med med meg "over alt".
 
Hunden vi ser etter har/er:
- Størrelse mellom ca. 9-25 kg (voksenvekt).
- God helse og sunn anatomi. 
- Svært omgjengelig med andre hunder uansett kjønn. 
- Stødig (men kan fint være en noe reservert type) og ikke over et gjennomsnittlig lydnivå.
 
Selv om hunden kommer til å være svært lite alene hos oss, er det ikke ønskelig med en hund som har seperasjonsangst. 
 
Er litt skeptisk til ekstremt tykk og lang pels som en del spisshunder har f.eks, samt helt naken, da jeg personlig ser på dette som upraktisk, men ellers veldig åpen for alle type hårlag inkludret hårhund ("klippepels") og hund som må nappes. 
 
Ikke opphengt i hvordan rase/blanding det skal være, her er det individet som er viktig.
 
Kjenner du til en hund som virker til å kunne passe til oss, eller om du har spørsmål, så ta gjerne kontakt på PM :) 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...