Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemme alene - problemer når jeg går


Kaisen
 Share

Recommended Posts

For en stund siden hadde vi tilbakefall i hjemme alene treningen. Vi har ikke filmet henne, men det virker som at problemet er akkurat når jeg går og ikke å være alene, i seg selv.. Med en gang jeg låser meg ut så bjeffer hun. Det virker som at hun roer seg etter ca 5 minutter. Det er også rolig når jeg kommer hjem...hvordan kan vi trene på dette? Syns ikke det er noe gøy å gå i fra henne nåt hun går amok på den måten...

Red: har adaptil og har begynt å prøve ut iharmoni for første gang i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å gi noe å tygge på når du går? En fylt kong, gjerne fryst i tillegg? Strø litt godbiter utover, så får hun litt godbitsøk når du går? Da tenker jeg at hun vil få tankene over på noe annet og holde seg opptatt når du går, og forhåpentligvis være rolig etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, laikamor skrev:

Har du prøvd å gi noe å tygge på når du går? En fylt kong, gjerne fryst i tillegg? Strø litt godbiter utover, så får hun litt godbitsøk når du går? Da tenker jeg at hun vil få tankene over på noe annet og holde seg opptatt når du går, og forhåpentligvis være rolig etterpå?

Ja, har gjort dette siden hun var liten og vi begynte å trene. (Hun er nå 8mnd)

Godbitsøk bryr hun seg ikke om derfor har vi alltid brukt fryst kong. Men hun har koblet kongen opp til at jeg går å hun skal være alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Siri skrev:

Men altså... om hun blir stille igjen etter 5 min - hva er problemet? 

TROR jeg, men jeg vet jo ikke sikkert. Problemet er at hun stresser seg opp noe så voldsomt når hun merker jeg skal gå, og for alt jeg vet så kan det jo være at hun stresser etterpå også. Jeg vil jo gjerne at hun ikke skal syns det er noe problem når jeg går eller å være alene generelt. Så er jeg redd for klager fra naboene også da, siden vi bor i et leilighetskompleks. hun er ikke akkurat av den lydløse typen ellers heller

Men for all del, det kan godt være at jeg stresser unødvendig med dette her. :PBør jeg bare ikke bry meg om at hun bjeffer når jeg går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du egentlig ikke VET hvor lenge hun bjeffer, så bør du kanskje sjekke det først. Om det bare er 5 min, så ville jeg ikke stressa så mye med det, men om hun holder på lenge - og det kan plage naboene - så er det selvsagt viktig å få tatt tak i. Kan du få filmet det? Evt tatt opp lyd? Da vet du litt mer om hvor lenge hun holder på i hvert fall - og kan ta det derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en som er sånn, stresser seg opp når han skjønner jeg skal bort og bråker i det jeg går ut. Han er alltid kjempetrøtt da jeg kommer hjem, og tidligere utleier sa han bråkte bare noen minutter. Han bråker mer på nye steder, da kan han holde på i flere timer, og når han er trygg og kjent der så er det "bare" når jeg går. Jeg har prøvd alt av iHarmoni, Adaptil, angstdempende osv uten effekt. Her også virker det som at problemet er at jeg går, ikke at jeg er borte. Ser det samme når jeg er hos mamma, han liker ikke at spesielt mamma, jeg eller søstera mi går ut, da piper han litt før han roer seg ned.

Her hjemme er han nå så godt kjent med mine rutiner (han er forresten fem år gammel), at når han forstår at jeg skal bort så går han bare og legger seg i buret. Han trives best i buret sitt, jeg har prøvd å ha han løs, men da blir han stressa, har halen mellom beina og løper bort til buret sitt. For han virker det som at det handler om trygghet. Jo tryggere han har det (rutiner, er kjent der han er osv), jo roligere er han når jeg går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sjekke om jeg har noe lydopptak på nettbrettet...kamera har vi ikke...det er ikke så lenge siden vi flyttet da, men problemene oppstod i gamle leiligheten. Har vurdert bur men kjenner det sitter laaangt inne. Vil egentlig ikke bruke det.

Kanskje det går over etter hvert også...lov å håpe

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Kan sjekke om jeg har noe lydopptak på nettbrettet...kamera har vi ikke...det er ikke så lenge siden vi flyttet da, men problemene oppstod i gamle leiligheten. Har vurdert bur men kjenner det sitter laaangt inne. Vil egentlig ikke bruke det.

Kanskje det går over etter hvert også...lov å håpe

Finnes vel noen apper man kan bruke også, sånn at du kunne brukt nettbrettet til å filme? :) Tror du da enten kan ta det opp å se senere, eller se live vis f.eks telefonen. Kjenner noen som brukte Skype, hvor de endret innstillingene til at videosamtalene automatisk ble godkjent. Da kunne de "ringe" når som helst for å se til hundene, men det ble ikke tatt opp noe da..

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, fjellgeita skrev:

Jeg bruker en app som heter Dog Monitor. Du må laste den ned til to enheter, og du kan da sette opp pc/ipad, og følge med på mobilen. Tar opp lyd og video. Veldig kjekt!

Kanskje jeg skal prøve den :) nå er jeg på jobb hele helgen så får prøve i neste uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...