Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kristiansand 2017


Monab88
 Share

Recommended Posts

Her kan vi dele resultater, vet flere soniser har gjort det bra i helgen! :)

Jeg stilte Nora i championklassen og Sanna og broren hennes i juniorklassene, og ut ifra hva dommeren ga av premieringer så kan vi ikke klage på resultatene.

I junior hannhund var det 4 som stilte og Oskar var den eneste som fikk excellent. To fikk very good og en fikk good. Han fikk også ck og til slutt det litt sure reserve certet. 

I junior tispe var det 2 som stilte. Også der var Sanna den eneste med excellent, den andre fikk sufficient. Dommeren holdt tilbake ck'en på Sanna, han syntes hun var en veldig fin junior, men trenger å utvikles litt mer. Jeg er ikke uenig i det, så er kjempefornøyd med premieringen :)

I champion tispe var det 3 som stilte. To fikk excellent og den siste fikk very good. Nora trakk det lengste strået og ble nummer en med ck. Det gikk også veien i beste tispeklasse og Nora ble beste tispe med sitt femte cacib :ahappy: Hun var flink og endte opp som BIM sånn at vi kunne reise hjem :P 

Bare 14 av 34 bernere fikk excellent, så vi er veldig fornøyde med excellent på alle tre, tre klasseseiere, to ck, ett reserve cert, ett cacib og en BIM :)

FB_IMG_1489924216982.thumb.jpg.79a40f75f14f44806cb6eadb6dc6ddc0.jpg

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Veldig fornøyd med resultatene i Kristiansand. 

Freke var med siden han synes utstilling er veldig moro. Han forsvarte championatet sitt bra med CK, CACIB og beste hann. Ble BIM, noe som passet utmerket så vi ikke trang å være til finalene :)

Beringia er unghund tispe på 19mnd, eneste i sin klasse av en stor gruppe på 11 tisper totalt (for min rase er det mange). Hun fikk CK og ble 3. beste tispe totalt. 

Stjerne måtte i dag klare seg med Excellent, og en flott kritikk. Hun ble nr. 3 av 5 i sin klasse. 

 

I tillegg ble Bolt, min deleide Juniorhann, stilt. Han fikk en fin kritikk og Excellent. 

 

 

17353609_10154384618057108_6695211623927

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruffalo var eneste unghund, han fikk excellent og CK. Han ble  2.beste hannhund m/ res.cert og reserve CACIB  ( var 5 hannhunder til sammen) . Så bare nesten I dag. Men veldig fornøyd :ahappy:  Hannen som ble beste hannhund var jo en voksen championat ( fransk) . Men pratet med eieren etterpå og hun sa han er allerede int champ. Så da kan vel jeg søke om den CACIB?   Jeg er ganske grønn på dette enda..  så jeg er storfornøyd med gutten min som oppførte seg ganske så bra i ringen med flott kritikk og resultat ?

 

Screenshot_2017-03-19-19-30-28.png

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storm er ganske så nedrøyta så jeg vurderte sterkt å stå over utstillingen, men så ble det Kristiansandstur likevel.

Det var tre hanner med og Storm endte opp som 3 BHK med CK og res-CACIB.  Han var mye friere i bevegelsene i dag enn i Bø heldigvis og klarte å vise seg bra.

Kritikken:
" Korrekt bygd. Utmerker proposisjoner. Korrekt frem og bakstilling. Ønsker litt mer pels. Beveger seg utmerket. Vel høy haleføring".

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte i den andre tråden, jeg. Tar det her også.

Bumir Yazzman ble BIM med cert og sitt første mulige cacib (16 mndr.)

Dommer Zidar, Miroslav

middle strong good prop and pigmentation, corr coat, typ head, strong back corr tail, good developed chest, good angulations, corr standing and moving.

 

17410411_1875329139419438_1196214975_n.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår første utstilling! Fikk Excellent som 4 av 9 tisper, 3 plass og denne kritikken:

lunakritikk.JPG.53e8961e4ad9b235a138c81fe88e7cd8.JPG

 

lunautstilling.JPG.0661df811f82ec464a063f1436c2a00f.JPG

 

Hunden logret hele veien i ringen, så jeg er kjempefornøyd med debuten! Tross alt impulsmeldte vi og har aldri vært på utstilling før :ahappy: Gratulerer med flotte resultater alle sammen!!!!

 

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et års pause for Kuma var det på'an igjen da jeg plutselig innså at han snart er sju, så jeg tenkte at nå må jeg henge i om han skal rekke bli norsk champion før han blir veteran. Meldte på både han og Nuki da det var samme dommer. 

Kuma er alltid så fin og god i ringen, logrer og løper som om han aldri har gjort annet. Ender opp som 2. beste hannhund, med CERT! Så da var årets mål med Kuma nådd allerede nå! :wub: Vakreste NUCH HUCH Shibatroll's Darwin.

Sitat

Utm type. Vakkert hode. Godt utr. velpl ører. God front. God kropp. sterk o linje. ganske stor. Bra bev fra siden. Noe trang sett bakfra. Utm pels. Rød med urajiro

17308809_10211256270777777_2167635334429705103_n.thumb.jpg.98033474fddcdf3f7e9049e3572d3ef8.jpg

 

Også Tanuki da, godgutten. Tanuki oppfører seg eksemplarisk i ringen (underarmsfettet mitt får dingle i fred) og løper seg inn til BIR med CACIB. Deler vafler og chillern til gruppefinalen hvor vi for første gang ikke ryker ut med første utvelgelse, han blir faktisk med helt til det bare står fire hunder igjen der inne! Ender opp med en fin, grønn rosett med tallet 4 på. Så langt har vi aldri kommet på en utstilling før, så det var kjempegøy! 

Sitat

Utm type. Velbygd champ. Kunne gjerne vært enda kraftigere, anatomisk meget velbygget. Bra hode og utr. God kropp. kunne ønske litt mer masse. Bra benst. bra bevegelser. God pels. Tigret. Utm pels kval

17308788_10211257416126410_7430592584682080214_n.jpg.ef2628bb50b4559acbec4acf23825f36.jpg

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...