Gå til innhold
Hundesonen.no

Flåtthalsbånd eller noe annet mot flått?


Recommended Posts

Hva bruker dere på hundene deres mot flått? Hvor mye koster det i Norge? Vet du hvor mye det koster i Sverige?

Siden jeg har fire hunder lurer jeg på om det lønner seg å kjøre til Sverige å kjøpe flåtthalsbånd der? Eller flåtttabletter?

Noen som vet prisene på de forskjellige flåttmidlene? Flåttsesongen er vell rett rundt hjørnet antar jeg på Østlandet.

Hva gjør dere? Hva lønner seg økonomisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ravhalsbånd til mine. De får likevel noen flått, men betydelig mindre enn uten. Noen år har de hatt ingen, hvor de andre år hadde fått mange flått uten halsbånd. 

Det bestilles fra Sverige og koster alt ettersom hvor stort halsbånd du trenger. Tipper det ligger rundt 200-300 kr? Det er en engangssum, så helt klart verdt det om det funker på din hund! Jeg tror det også er garanti på det, så hvis det ikke virker for deg, kan du sende det tilbake og få pengene igjen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Ja det lønner seg kjøre til Sverige å kjøpe (så lenge du bor innen rimeligheten på avstand selvsagt). Men de selger bare dråper eller halsbånd. Bravecto må du ha resept på i Sverige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nexgard tabletter er ikke så dyre som bravecto , husker ikke pris :/  men her må det tabletter til. Det holder ikke med aromaterapi :D  Fordelen med et halsbånd er jo om hunden reagerer så er det bare å ta av, det er skitvanskelig å vaske ut dråper om de reagerer og tabletter må jo bare virke tiden ut uansett...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nexgard tabletter er ikke så dyre som bravecto , husker ikke pris :/  men her må det tabletter til. Det holder ikke med aromaterapi [emoji3]  Fordelen med et halsbånd er jo om hunden reagerer så er det bare å ta av, det er skitvanskelig å vaske ut dråper om de reagerer og tabletter må jo bare virke tiden ut uansett...


Jeg har ikke peiling på pris i Norge, men er 3 doser med nexgard billigere enn 1 dose Bravecto altså? :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Polfarer skrev:

 


Jeg har ikke peiling på pris i Norge, men er 3 doser med nexgard billigere enn 1 dose Bravecto altså? :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk
 

 

Husker som sagt ikke eksakt pris men tror jeg betalte rundt 300 for 3x nexgard og ca 500 pr bravecto. Her satt virkningen så lenge i at det holdt med en tablett i året. Bravecto første året og nexgard neste

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...