Gå til innhold
Hundesonen.no

Grønn vom?


Taz
 Share

Recommended Posts

Det er vel egentlig kun ubehandlet vom, som ikke er vasket, så man fortsatt har de gode enzymene etc. 
Er enda i lesefasen om det, så står en del om det på engelsk "green tripe". 

Men er nysgjerrig på det, og lurte på om dette var noe man fikk tak i i Norge. Da VOM fra vom og hundemat er vel vasket? 

http://www.k9instinct.com/blog/the-benefits-of-raw-green-tripe-for-dogs

Eller fungerer VOM sitt storfevom produkt til dette? 

Edit: Det hadde jo vært så enkelt hvis storfevom fra VOM var det samme. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Taz skrev:

Det er vel egentlig kun ubehandlet vom, som ikke er vasket, så man fortsatt har de gode enzymene etc. 
Er enda i lesefasen om det, så står en del om det på engelsk "green tripe". 

Men er nysgjerrig på det, og lurte på om dette var noe man fikk tak i i Norge. Da VOM fra vom og hundemat er vel vasket? 

http://www.k9instinct.com/blog/the-benefits-of-raw-green-tripe-for-dogs

Eller fungerer VOM sitt storfevom produkt til dette? 

Edit: Det hadde jo vært så enkelt hvis storfevom fra VOM var det samme. :lol: 

Storfevomma blir spylt før den går til kverning til bikkjefôr, så mageinnhold vil du uansett ikke få med. Men den blir kun spylt med kaldt vann, så vil jo tro at litt gode enzymer følger med. Kjøpte en gang hel vom fra slakteri. Det er akkurat det samme som du får i kvernet utgave fra provit og andre leverandører. Bortsett fra at det var en h**** jobb å håndtere og dele... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Pringlen skrev:

Storfevomma blir spylt før den går til kverning til bikkjefôr, så mageinnhold vil du uansett ikke få med. Men den blir kun spylt med kaldt vann, så vil jo tro at litt gode enzymer følger med. Kjøpte en gang hel vom fra slakteri. Det er akkurat det samme som du får i kvernet utgave fra provit og andre leverandører. Bortsett fra at det var en h**** jobb å håndtere og dele... :)

Trenger ikke mageinnholdet, bare at det fortsatt er litt enzymer og probiotiske ting igjen i den. :P
Kanskje jeg skal begynne å tilsette litt av storfevommen deres i maten til krapylet da!

Så Provit har også kvernet vom? Er det det frystetørka produktet? 
Googla nå, og ser de har både frossen og frysetørka, men aldri sett det frosne i dyrebutikk.

Kan jo prøve å tilsette det frystetørka produktet til maten. :ahappy:

Prøver ting som kan booste immunforsvaret til revmatisme dyret! Så da var det noen tips om at vom inneholdt enzymer og probiotisk som er bra for fordøyelsen og generelle helsen til hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Taz skrev:

Trenger ikke mageinnholdet, bare at det fortsatt er litt enzymer og probiotiske ting igjen i den. :P
Kanskje jeg skal begynne å tilsette litt av storfevommen deres i maten til krapylet da!

Så Provit har også kvernet vom? Er det det frystetørka produktet? 
Googla nå, og ser de har både frossen og frysetørka, men aldri sett det frosne i dyrebutikk.

Kan jo prøve å tilsette det frystetørka produktet til maten. :ahappy:

Prøver ting som kan booste immunforsvaret til revmatisme dyret! Så da var det noen tips om at vom inneholdt enzymer og probiotisk som er bra for fordøyelsen og generelle helsen til hunder!

Felleskjøpet skal i hvertfall ha frossen vom :)

red: ja, det er helt riktig at vom skal ha enzymer som er bra for både det ene og andre. Om den fysetørkede har like mye av det, vet jeg ikke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes et våtfor fra dr clauder, søk på dr clauder green tripe så kommer det opp bilde.  Den inneholder bare 22 % vom da, men står noe om "added inuline" som de sier er fint for tarmbakteriene. Har nylig kjøpt en slik boks, og først når jeg så denne tråden skjønte jeg hva det grønne greiene avbildet på boksen var.. Mysteriet løst, da kan hundene få smake i morgen :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frossenforet fra Provit på Felleskjøpet inneholder ganske så grønn vom. Første gangen jeg kjøpte (2 år siden) så måtte jeg sende epost og spørre for jeg trodde de var noe galt med pølsene ;) Mulig de har fått mange henvendelser og har begynt å vaske vomma for det har ikke skjedd siden at innholdet er så grønnt.

 

IMG_2400.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...