Gå til innhold
Hundesonen.no

Meanwhiles pinnedyr


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Etter mange timer, lite søvn, mye arbeid, x antall telefoner og meldinger, og turer til dyrlegen, endte ting med keisersnitt.. MEN;  her er de   og jaggu kom det ikke en med en farge j

Da er det endelig min tur å kunne presentere mitt første kull! Jeg både gleder meg og er litt nervevrak, men det ordner vel seg   Foreldrene til kullet er:    Hippy er en av de enk

1 time siden, Krutsi skrev:

 

 

Det var en dødfødt (som var veldig svær.. min ukvalifiserte gjetning tilsier over 450g) i tillegg..

men ja, de er store og derfor sikkert ikke plass til flere :P den minste var 336g, og den største var 420g. Men den største hadde spist noen runder før den ble veid, og var en del timer eldre enn den letteste.. 

normal vekt er vist 250-300g, og alt over 300g er stort :P så alt i alt kanskje ikke rart at det bød på litt problemer?

Grattis med barna :)

Til sammenligning var siste dachskullet her fra 360-390 g i fødselsvekt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Kjempegrattis! Er det den grå du ikke hadde forventet? Hvilken farge kan det ligge an til at den får som voksen?

Ja, den er blå, og så er vist blåpigmentert i tillegg.. og det er ikke en særlig dominant farge, så vidt jeg vet ? Men, jeg kan ta feil :teehe: 

den vil nok muligens bli noe ala som denne: https://whippet.breedarchive.com/animal/view/36013

men ikke sikkert den blir brindlet eller de tegningene da :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Krutsi skrev:

Ja, den er blå, og så er vist blåpigmentert i tillegg.. og det er ikke en særlig dominant farge, så vidt jeg vet ? Men, jeg kan ta feil :teehe: 

den vil nok muligens bli noe ala som denne: https://whippet.breedarchive.com/animal/view/36013

men ikke sikkert den blir brindlet eller de tegningene da :) 

Dæven så fin. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Dæven så fin. 

Ja, det er ikke den vanligste fargen heller, så jeg er veldig solgt!

Gleder meg ekstremt til jeg kan begynne å stille de opp og se hvordan disse byltene blir! Og så få kabalen til å gå opp mtp valpekjøpere osv ?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Krutsi skrev:

Det var en dødfødt (som var veldig svær.. min ukvalifiserte gjetning tilsier over 450g) i tillegg..

men ja, de er store og derfor sikkert ikke plass til flere :P den minste var 336g, og den største var 420g. Men den største hadde spist noen runder før den ble veid, og var en del timer eldre enn den letteste.. 

normal vekt er vist 250-300g, og alt over 300g er stort :P så alt i alt kanskje ikke rart at det bød på litt problemer?

Det forklarer jo magemålet, når hun bar på sånne tjukkaser! 

Så får jo tiden vise hva de blir - vi beholdt en "dundre", som var stor og tung fra fødsel til levering, men ble på minstemålet som voksen. Ikke spinkel, men lav.

2 timer siden, Krutsi skrev:

Ja, det er ikke den vanligste fargen heller, så jeg er veldig solgt!

Gleder meg ekstremt til jeg kan begynne å stille de opp og se hvordan disse byltene blir! Og så få kabalen til å gå opp mtp valpekjøpere osv ?

Du da, en må være tålmodig og kose seg med hvert steg i utviklingen, tiden går så altfor fort og du får den ikke tilbake :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Det forklarer jo magemålet, når hun bar på sånne tjukkaser! 

Så får jo tiden vise hva de blir - vi beholdt en "dundre", som var stor og tung fra fødsel til levering, men ble på minstemålet som voksen. Ikke spinkel, men lav.

Du da, en må være tålmodig og kose seg med hvert steg i utviklingen, tiden går så altfor fort og du får den ikke tilbake :D 

Ja, men jeg er dårlig på å være tålmodig :lol: men blir artige tider :D 

og her vokser de som ugress og man ser de legger på seg.. vi har køddet med at Hippy tror hun er rottis, og nå må det være bevist når hun også lager rottisbabyer? :lol: men ja, det forklarer godt magemålet :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Shlush skrev:

Gratulerer med 4 søte valpiser ?? håper det står bra til med mor?

Skal du beholde en? ?

Alt står bra til med mor :) 

og det blir et nei.. jeg hadde planer om det, egentlig, hvis jeg fikk riktig magefølelse for en valp. Men så hadde jeg fire veldig lovende valpekjøpere som virker bare helt fantastiske, så jeg har heller snakket litt med blant annet den ene at jeg kan få lease tispen eller evt deleie, hvis hun blir bra nok til avl. Samt jeg har fått lov til å ta med meg minst to av valpene rundt på utstillinger hvis jeg ønsker :) 

kanskje ikke helt ideelt, men jeg tror det blir beste løsning for alle parter. Eller kanskje ikke for meg personlig og avlen, men det blir sånn denne gangen :) 

------

hippy skal heller ikke avles mer på. Hun hadde litt for dårlige veer til at hun taklet å føde så store valper, og derfor brukte hun masse energi og det ble bare stopp etterhvert. Hun kommer neppe til å få mindre valper eller sterkere veer neste gang, og jeg synes ikke det er riktig å avle mer da på ei tispe som trenger potensielt keisersnitt når det egentlig er kjempe uvanlig for rasen. En annen ting er at Hippy har nå blitt en forhund, så selv om jeg er juridisk eier og hatt henne i flere år, så er hun ikke min hund lengre. Og da er det heller ikke riktig å ta slike sjanser med noen andre sin hund. De skal få slippe å evt miste hunden sin bare fordi jeg vil ha valper.. selv om det er sjeldent at man mister hunder under fødsel og Hippy var ikke i nærheten denne gangen.. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...