Gå til innhold
Hundesonen.no

Peser, gjesper og slikker snute


Recommended Posts

Hunden ble plutselig veldig rar... hun peser, gjesper og slikker snute om hverandre. Hun er veldig rastløs og finner ikke roen. Traver rundt med halen mellom beina, skal bare ligge på fanget. Hun hater å ligge på fanget til vanlig. Hun er veldig opptatt av å vaske seg bak...?! (Usikker på om dette er tilfeldig) Blir litt småbekymret her. Hun har holdt på sånn i ca 30 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kan jo være hva som helst. Hun stresser, enten fordi hun har blitt skremt av noe, fordi hun har vondt et sted, eller fordi hun er nedstemt osv. 

Hvor gammel er hun, og hvor i baken er det hun vasker seg? Altså, rompa eller tissen? Er det rompa kan hun ha problemer med for hard avføring, tette analkjertler eller for løs mage, så hun er møkkete i pelsen. Er det tissen kan det være løpetid eller uvi, f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 2ne skrev:

Det der kan jo være hva som helst. Hun stresser, enten fordi hun har blitt skremt av noe, fordi hun har vondt et sted, eller fordi hun er nedstemt osv. 

Hvor gammel er hun, og hvor i baken er det hun vasker seg? Altså, rompa eller tissen? Er det rompa kan hun ha problemer med for hard avføring, tette analkjertler eller for løs mage, så hun er møkkete i pelsen. Er det tissen kan det være løpetid eller uvi, f.eks. 

Hun er 8 mnd. Det virker som hun hadde vondt. Spente seg når jeg trykket litt på buken. Hun vasket seg i rompa. Vi gikk ut en liten runde rett etter at jeg postet dette innlegget, og hun hylte som bare rakkern når hun bæsjet... ikke kom det så mye ut heller, men det var normal konsistens. Hun er seg selv igjen nå, heldigvis. Så jeg avventer til i morgen. Hvis hun hyler når hun går på do da også så får jeg ringe vet...

Er det noen andre symptomer på tette analkjertler? Syns jeg tidvis kan kjenne en litt fiske-aktig lukt av henne. Men det har jeg gjort nesten siden vi fikk henne, så det kan godt være det bare er "rompelukt" :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hylte ikke i dag når hu bæsjet men det kommer lite ut og jeg syns hun virker litt sløv.. hun er kjent for å spise alt som ikke skal spises, så er redd for at det i verstefall ligger noe å blokkerer i endetarmen. Vi skal til vet kl 13 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...