Gå til innhold
Hundesonen.no

Råfôring på egenprodusert slakt, hjelp til sammensetning.


Guest Stella
 Share

Recommended Posts

Guest Stella

Hei alle kloke hundefolk! Jeg har en liten nøtt her jeg håper dere kan hjelpe meg med :)

I løpet av året (når er ikke veldig konkret enda, er flere kull på gang som kan være aktuelle) får jeg forhåpentligvis en valp, og den må jo ha mat :P Hunden jeg har fra før råfôres på "alt mulig" jeg har tilgjengelig her hjemme fra egen kjøttproduksjon/eggproduksjon, men hun er 8 år og sier klart ifra hva hun ønsker ekstra (grønnsaker, brød osv), og ser ut til å fungere godt på denne metoden. Men en valp må jeg ha mer plan/struktur på fôringen, hun skal jo vokse/utvikle seg og trenger rett næring til rett tid, og det er dette jeg ønsker innspill fra dere om :)

Her på gården er det kjøttproduksjon på høns, kanin, and og vaktel, med dertilhørende egg. Jeg ønsker å, så langt det er mulig, få til en god diett basert på dette. Alt på dyret kan brukes, så vær kreative! Endene og vaktlene er fetere enn høns og kaniner. Jeg tenker spare føtter fra and/høns som tyggesnacks, både frossen og tørket. Ellers er det mye tygging i beina i selve slaktet da.

Er en dverg/mellompuddel det er snakk om, så ingen stor hund. Gi gjerne tips om egnet tilskudd (vit/min og annet) som kan være fordelaktig for å sikre at hun får i seg det hun skal.

Det er ikke spikret at jeg SKAL fôre kun på selvlaget, men det hadde vært moro, interessant og praktisk, så langt det er forsvarlig :) Så hva tror dere? Hva ville dere gjort, hva ville dere gitt, hvordan ville dere satt sammen dette til en diett osv. Kjør i vei! :)

Stella,andeskrog,1..jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...