Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør jeg med en MASETE!!! tispe med løpetid?


MerlePerle
 Share

Recommended Posts

Tispa mi er egentlig verdens stilleste, snilleste og helt lydløs.

Hun har løpetid 1 ganf i året så vi "glemmer" hvor irriterende hun er mellom hver gang. Men nå har hun altså fått løpetid og hun MASER og SYTER og GRÅTER og KLAGER og STIRRER døgnet rundt!!

Hun får MINST like mye tur som vanlig (vi har prøvd å få vekk dette maset med mer trening/aktivitet men det har ikke funket overhode)..
Nå er vi DRITTLEI for å si det mildt og hun har bare hatt løpetid i 3 dager... Vi er i ferd med å bli GALE!
Har prøvd med avledning i form av hundespill, godbitsøk, tyggebein, "å og legg deg i buret ditt", ha henne ute i sola i bånd utenfor... You name it, hun BARE syter...

NOEN OVERLEVELSESTIPS?:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bit tennene sammen,  det går over :P

Litt mer fornuftig svar er å lære dere å ignorere maset,  lukke ørene rett og slett.  Det gjorde jeg med hunkatter i løpetid.  Tispene merker jeg knapt har løpetid,  så de har jeg aldri forsøkt å dressere på noe vis.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har holdt hele huset våken i natt... gått frem og tilbake og frem og tilbake og... pepet og bært seg og pest... spiser og drikker som normalt og er sprek.. tok UL sist hun var sånn og ingen livmorbetennelse. Nå sover hun ENDELIG... men klokka er jo 7 :fear: *utslitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9. mars 2017 at 4:24 PM, Snøfrost skrev:

Bit tennene sammen,  det går over :P

Litt mer fornuftig svar er å lære dere å ignorere maset,  lukke ørene rett og slett.  Det gjorde jeg med hunkatter i løpetid.  Tispene merker jeg knapt har løpetid,  så de har jeg aldri forsøkt å dressere på noe vis.  

Jeg formoder at du ikke hadde siam eller bengal da? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Nå har jeg ingen erfaring med sokoke men du bare 'lukket øra' for gnålet til bengalene? Nå er det helt sikkert forskjell på bengaler i løpetid men.. :P 

Jepp, jeg lukket bare øra til Bengalene. Og jeg hadde mer enn en. Hadde fertile hannkatter også. Klart de lagde lyd og noen ganske så høylydt og mye. Men jeg lærte meg å lukke øra.  
Savner kattene... men det blir ikke ny nå. 

Og dette var veldig OT i forhold til TS sitt problem :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snøfrost skrev:

Jepp, jeg lukket bare øra til Bengalene. Og jeg hadde mer enn en. Hadde fertile hannkatter også. Klart de lagde lyd og noen ganske så høylydt og mye. Men jeg lærte meg å lukke øra.  
Savner kattene... men det blir ikke ny nå. 

Og dette var veldig OT i forhold til TS sitt problem :P 

Uff ja, det skled litt ut iforhold til trådens innhold men jeg må bare si, at din evne imponerer meg..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...