Gå til innhold
Hundesonen.no

Mocca og hennes små kaffekopper - Saluki

Recommended Posts

Som den meget bestemte damen Mocca er valgte hun føde før termin og da syntes hun kvinnedagen passet godt til henne. Fire timer og syv valper, 6 + 1, gikk som perler på en snor det her. Farger har jeg ikke helt bestemt meg for enda, men vi er ganske sikre på at det er iaf en sjokolade-hanne. De andre ser mer ut som nyanser av rødt, men muligens noe rød sjokolade og/eller sobel, hva vet jeg. Venter på å få tatt bedre bilder i bedre lys og få litt tilbakemeldinger fra mer erfarne salukifarge-folk :) 

Iaf, her er far, SE UCH See, populært kalt Herman, og N UCH Noor Inca Bar Mocca, Mocca, og deres 7 avkom 1 dag gamle :D 

Herman-1.jpg

Mocca.jpg

Valper.jpg

• Like 38

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulere så mye med espressokopper :wub: Vet ikke om jeg tørr gå inn i denne tråden igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Tusen takk alle sammen :) Kaffekoppene gleder seg til besøk om en måneds tid, de har såååå mye å fortelle til alle, de har allerede begynt bable ivei her *fnis*

Ble en lang dag i går, Mocca var veldig flink da, men en natt med oppblokking, en dag med fødsel og en natt med litt etter-rier og litt sånn valpe-forvirring *hvordan legge seg ned uten å legge seg på dem, mutter, kooom og hjeeelp* har roen nå senket seg over dem alle og det er bare kosegrynte-lyder å høre :wub:

• Like 10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:wub::wub: Gratulerer så mye, igjen. Lupin hilser til sine små nevøer og niese og gleder seg til å følge dem videre :wub: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takkåtakk igjen, er så fornøyd atte :D

Pappa Herman er rød ja, og 6+1 er 6 hanner og 1 tispe ja (mon tro hva symrepippen mener...?).

Navn er på G, må bare smake litt på dem først og også se hvilke farge disse koppene faktisk får :) Tenkte ta nye bilder i lyset i dag, men da sa mor stopp "ikke filler'n om jeg orker at dere skal løfte på mine små vekk fra meg". Hun kom faktisk etter og gråt og gråt, enda vi var bare 1 meter fra henne, og prøvde få tak i valpen for å bære den tilbake til kassen :wub: Så da får vi vente da, til hun er mer komf med at jeg tar de 1 meter vekk. Hun elsker at vi sitter ved kassen og nusser, men hun SKAL ha dem der, ingen andre steder mange takk!

• Like 11

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer!! Gleder meg til flere bilder, men helt greit å vente til mamma Mocca er klar for  det. :wub: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige kommentarer :) 

Nå begynner ting å stabilisere seg her. Mocca er jo, som sagt tidligere, en riktig bestemt dame, så hun gaflet i seg alle syv mor kakene før vi rakk å fjerne dem (hadde tenkt en sånn 3-4 stk jeg), og slikt blir det diaré av. Så det har vært litt mye *må ut NÅ* hver tredje time det siste døgnet, men nuh...ser det ut som magen er på stell igjen :)

Og da blir det kose-tid med barna sine og det ser slik ut:

10.3-4.jpg

10.3-3.jpg

10.3-2.jpg

• Like 22

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg og min søster passer gjerne noen hunder i sommer, de vil garantert få en fin ferie  de må evt gå overens med andre hunder og katter.    Pris blir vi eventuelt enig om, men vi gjør det for gleden så det er ikke det som betyr mest
    • Hva vil det si å ha ett nervøst temperament? Hvilke hunderaser sliter med dette? Betyr det at de er stressa?
    • Hva sa de ulike eierene om Portis,spansk vannhund og puddel?
    • Ja, ikke så interessert i noen av de andre. Så litt på Heeler en stund, men har forstått at det er litt helsepoblematikk der. Hvordan syns du han er når det gjelder jakt? Ja, vi trener med de på mellomgruppen  De er skikkelig søte! Men hennes er strihåret da, jeg foretrekker kort tror jeg Hater pelsstell  Gratulerer med bronsemerke  
    • Wooohoooo We are on fire nå om dagen! Jeg er skikkelig giret, spesielt etter å ha sett filmen. Jeg var ganske trøtt i dag, men har som mål å trene 3 dager i uken. Da må vi jo komme et godt stykke med disse løpende feltene! Så i dag stod jeg opp, ga hundene mat, pakket med meg min frokost og drog rett for å trene. Da jeg kom opp på treningsbanen var det en hel barnehage der på tur. Så vi fikk litt av en forstyrrelse kan man si. I tillegg begynte det å pøsregne! Jeg vet ikke hvor mye vann en slik treat and train maskin tåler, men jeg kledde på den posen den kom i etter litt. Mobilen min tåler vel sikkert heller ikke vann  Men hva gjør man vel ikke for en treningsvideo? På slutten får dere se litt av forstyrrelsene vi fikk bryne oss på. De ungene gikk jo over stigen vår av og til  I tillegg kom de for å hilse på Blondie som stod bundet, ved siden av, plutselig kom de løpende med en frosk de hadde funnet, så skulle de se på og stilte masse spørsmål om hva vi holdt på med. Tidi er verdens beste da Hun har virkelig aldri brydd seg noe om forstyrrelser. Hun jobber på likevel. Jeg tror nok jeg var mer forstyrret enn henne, da jeg følte jeg måtte ha øyne i nakken tilfelle de kom løpende bort. Her får dere se treningsøkten fra start, hvor jeg belønner at hun bare tråkker på matten først, så varierer jeg avstanden hun skal løpe og hvilken side jeg står på hele tiden Noen av de beste treffene i slow motion.  
  • Nylig opprettede emner