Gå til innhold
Hundesonen.no

Avstand til naboene


QUEST
 Share

Recommended Posts

Jeg bor helt perfekt til mht naboer :D OK - det er ikke 1 km til nærmeste nabo, men rundt 400 m tror jeg - og skog i mellom. Vi verken ser eller hører hverandre (ikke noe særlig i hvert fall) :). Om jeg hadde hatt andre hunder, og kanskje utehunder, ville jeg nok ønsket lengre avstand, men slik mitt hundehold er pr i dag, er dette helt finfint :ahappy:

Jeg innser dog at dette også bidrar til at jeg er langt sløvere med rutinene når det gjelder å komme seg ut på tur, jeg gir beng i om hundene bjeffer litt når vi kommer hjem seint på kveld/natt etter diverse reiser - men det er avslappende med tanke på at hundene ikke plager noen om de skulle bjeffe litt når de er hjemme alene (jeg aner ikke om de gjør det, men...). 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 - 500 meter hadde vært fint, gjerne litt lenger også. 
Nå bor vi i by, med naboer tett innpå alle veger, så selv om jeg har "den største" hagen i området her, så er det trangt om plassen syns jeg...
Hundene må lære seg selvbeherskelse ift bjeffing, og vi har gjennom årene kun hatt to episoder der en og samme nabo (som er redd hunder) har klaget over bjeffing. En gang en unghund var hjemme alene og laga konsert i 20 minutter (så naboen måtte stå ved trappa vår for å høre han), og en gang en vorsteh ulte av glede idet vi gikk ut døren kl 23 om kvelden for en kveldstur og naboen klaget over at han ble vekket siden soverommet hans vender mot vår utgangsdør. . Jeg tror det var mer størrelsen og utseendet på disse to spesifikke hundene som var det bakenforliggende motivet for klaging...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt unna at jeg ikke seg husene fra oss. Vil bo bortgjemt og privat. Nå bor jeg veldig nært naboer. I ett lite boligfelt. Må ha hundene ibånd før jeg går ut døra. Og det tiltross for at jeg bor langt i ødemarken.  Men kan ikke få i pose og sekk. Selve stedet var viktigst for meg. Selv med naboer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt inni skauen uten å se snurten av noen nabo.  Kan gjerne være 5-10km frem til kryssende større vei.  Og med mulighet til å lage sommer og vinterløype for å trene hundene,  gjerne i et område hvor det er slik aktivitet allerede så jeg bare kan lage løype frem til det nettverket :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å bo i boligfelt, og sånn vi bor nå er egentlig nesten perfekt, er bare ene naboen som er helt dust som ødelegger. Har skog rett bak huset og masse turstier og skiløyper rett ved oss, og boligfeltet er nokså rolig og har ikke husene helt tett i tett.

er vokst opp sikkelig øde og syntes det var pyton og ensomt veldig ofte, så med 2 små barn selv føler jeg dette er midt i blinken :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på egentlig. Jeg trives egentlig godt med å bo i leilighet i by, og da er jo naboene ikke langt unna. Men hvis jeg først skulle bodd på landet (som jeg forsåvidt gjør nå, på en måte), så synes jeg 500m-1km er passe. Kan spille høy musikk, hunder kan bjeffe og blir ikke "overvåket" på noen måte, samtidig som at det er en trygghet i å ha folk ikke så langt unna. 

Slik jeg bor nå er nabohuset bare noen meter unna, og det synes jeg er for nære, når det er separate hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor nå ca 200 meter unna nærmeste nabo, og det er forsåvidt greit, men ulempen er at vi bor langs en vei, som stadig blir mer trafikkert med både biler, folk og hester, og det begrenser "løs hund" en god del, siden min overhodet ikke har noen reservasjoner om å løpe for å hilse på folk.

Ideelt sett skulle jeg gjerne ha bodd innerst i en vei, minst 500 meter unna noen, gjerne enda lengre. Ideelt sett skulle jeg også gjerne hatt inngjerdet eiendom (det er lov å drømme vel?!?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som her, egentlig, men naboen - som driver med rally og mekker mye bil - kunne godt hatt garasjen sin på andre siden av huset sitt, i stedet for rett mot huset mitt :aww: 

Men jeg kunne fint bodd i leilighet i byen og jeg altså, det er ikke avstanden til naboene som avgjør om jeg trives eller ikke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor et stykke unda nærmeste nabo. Men bor mitt i skogen på en turist hytte. Så er veldig masse folk der oppe. Har hund som løper og bjeffer når det kommer folk så skulle bodd der det ikke er så mye folk. Drømmen er og bo i en skogkant med stor hage og 1 kg unda nærmeste nabo :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca. 150 meter til nærmaste nabo på eine sida av huset (nokre kilometer til dei på motsatt side :P), og det funkar i grunn veldig fint med tanke på støy og slikt. Men hadde ikkje vert feil om det heller hadde vert rundt 400-500 meter i staden for. Då hadde det kanskje vert litt mindre sansynleg at bikkjene deira ville komt på "guttebesøk" når det er løpetid og slikt på gong...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor igrunn ganske perfekt vi, 1km unna nærmeste nabo, inne på en skogsvei for oss selv, kan gå ut døra med hunden løs og vandre tur i timesvis uten å møte en sjel om vi ønsker det. Samtidig har vi fortsatt kort vei å kjøre til butikk o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3 naboer rett over veien og noen litt lengre unna, men det er helt greit :ahappy: Liker å ha LITT folk rundt meg :) Ene naboen har bikkjer som bor mye ute, så vi er vant til at vi hører dem litt(har Drevere). Teo er ikke særlig bråkete ute heller :) Elsker å bo sånn som vi gjør. Landlig, men med litt naboer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor gjerne i et lite boligfelt med alt fra en til ti naboer rundt meg, men landlig til og med minst et par mål tomt. Det er ihvertfall drømmen! Eller drømmen er vel et småbruk, men fortsatt gjerne med noen naboer rundt.

Nå bor vi i et ganske tett boligfelt med ganske små hager, tomten er vel på 600m2 tror jeg. Og selvom jeg bare har 5min gange til starten på skogen, så skulle jeg helst hatt den på baksiden av huset. Men utrolig hyggelige naboer og mange med hund gjør at mye tolereres, aldri fått klage de tre årene vi har bodd her, men så er det flere hunder her som har bråket mer enn mine. Nabohunden tar jo helt av hver gang han skal på tur, uansett når på døgnet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kan jeg jo nevne at nærmeste nabo, som også er veldig ålright er storebroren til samboer og kona hans, som venter en liten en til sommeren, så blir veldig kjekt med 3 i tett alder som kan løpe frem og tilbake som de vil :ahappy: også er hagen vår gjerdet inn så Leo kan fly som han vil der uten at en av alle hundene som bor i gata kommer på besøk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å bo sånn som vi bor nå jeg. Husene ligger på rad og rekke oppover i terrenget, men man har utsyn, ikke innsyn :) Jeg liker å ha naboene ganske nære, så lenge de ikke kan se rett inn i store deler av huset vårt. Vi bor i blindvei også, så da funker det desto bedre. Jeg får nervesammenbrudd hvis jeg ikke har folk i nærheten - kunne aldri bodd flere mil fra folk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, her er det mindre enn 20 meter til nærmeste nabo :P Bor i byen. Kunne jeg valgt selv, kunne det godt ha vært et par hundre meter til nærmeste nabo. Men det er fordi jeg liker best å ha det slik, og ikke pga bikkjer eller unger. 

Om vi skulle solgt og flytta, ville jeg bodd landlig men sentralt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...