Gå til innhold
Hundesonen.no

Cruft 2018


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Jeg har vært der to ganger før, og drar dit for tredje gang nå på torsdag. Forrige gang var i 2009, og før det var jeg vel der i 2003.

Første gangen var jeg kun turist, og tok fly til London, og tog til Birmingham. Jeg var student og valgte det som var billigst. Det går fly til Birmingham, men muligens ikke direkteflyvning. Jeg kombinerte det da med ferie til Stratford-Upon-Avon for å få et par dager med William Shakespeare-historie også. Jeg bodde på et vandrerhjem i SUA, og tok toget til NEC (der Crufts avholdes) - det var i hvert fall den gangen veldig gode togforbindelser. 

Hotellene med gåavstand til NEC er dyre og fylles fort opp - det kan trolig lønne seg å bo et stykke unna, og heller ta toget direkte til NEC. Det er togstasjon i forbindelse med messe-senteret, jeg mener å huske at den er enda nærmere enn tilsvarende i Lillestrøm. Av det lille jeg fikk sett av Birmingham, så er ikke den byen i seg selv så veldig spennende, så det er ikke så nøye hvor en bor da.

Jeg har riktignok bodd i Birmingham da jeg stilte i 2009 og når jeg stiller i år - men det er pes med hund på tog, og jeg er en racer på å lete etter gode tilbud. På torsdag booket jeg et firestjernes dobbeltrom for tre dager til knappe 2.000 kroner - men jeg gjeter Booking.com hver dag for å finne gode tilbud, booker alltid med gratis avbestilling, og shopper rundt. Dette er 15 km fra NEC, så rimelig sentralt etter min mening.

I år så jeg at det er 491 stands, så jeg forventer at det er mer å sikle på enn mange andre steder - på den annen side har jeg etter hvert reist på en del store utstillinger i utlandet, og kan ikke helt se for meg hva de kan ha å selge som jeg ikke allerede har sett :P 

Det skjer mer enn bare eksteriørutstilling, med oppvisninger og konkurranser i flere sporter - gå inn på årets program, så ser du hva som finnes. Lydighet, heelwork to music, agility, freestyle, juniorhandling, og jeg mener det også har vært jakthundoppvisninger - men mulig det er i forbindelse med gruppefinalene, og ikke ellers på dagen.

Jeg kan trolig skrive mye mer når jeg kommer hjem igjen fra årets besøk. Har du konkrete spørsmål, noe jeg skal se etter for deg? :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

 

Jeg kan trolig skrive mye mer når jeg kommer hjem igjen fra årets besøk. Har du konkrete spørsmål, noe jeg skal se etter for deg? :D 

Supert. 
Driver og ser litt på å ta en tur neste år (som turist) så alle gode tips tas i mot. Det med å reise med tog skal jeg sjekke ut, samt smart å følge med på hotell priser. Er egentlig mest for opplevelsen sin skyld jeg vil reise. 
God tur og lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MonicaT skrev:

Supert. 
Driver og ser litt på å ta en tur neste år (som turist) så alle gode tips tas i mot. Det med å reise med tog skal jeg sjekke ut, samt smart å følge med på hotell priser. Er egentlig mest for opplevelsen sin skyld jeg vil reise. 
God tur og lykke til :) 

Hvis du ønsker å reise med fly, bør du planlegge i god tid - Crufts er en magnet for veldig mye hundefolk, og det kommer store kontingenter med fly. Det er henimot umulig å reise med hund med fly, men jeg vet om flere tilfeller hvor eier kjører med hundene, og heiagjeng og vennegjeng flyr over. Crufts er et sted vennegjenger drar for å se og å bli sett, og flysetene fylles fort når ti-tolv hundegale mennesker i hver rase skal på tur :P Så det å spontanbestemme seg for å få med seg Crufts kan bli veldig dyrt. 

Det er to timer med tog fra London, og ofte billigere og enklere å fly direkte til London. Jeg ville kombinert en Crufts-tur med Londonbesøk om jeg skulle reise uten hund - men jeg elsker London. 

Tusen takk! Jeg også tar dette som en tur - et eventyr og en opplevelse, jeg måtte slå til når jeg hadde kvalifisert hund. Med over 200 påmeldte bernere legger jeg lista "noe" lavere enn når jeg reiser til Letohallen :D Jeg har også et håp om å dra tilbake om to år - da er Foenix veteran, og hun er livstidskvalifisert. Så får vi se hva jeg kan få til med Glam i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...