Gå til innhold
Hundesonen.no

"Rasenavn" - blandingshunder


Wildlife
 Share

Recommended Posts

Etter å ha lest mange rare navn som folk kaller "blandingsrasene" sine tenkte jeg det kunne være morsomt med en tråd. Tenker at en kan skrive de navnene som en har hørt i forbindelse med sin egen rase.

Jeg stussa på Aluskyer til salgs? det viste seg å være "rase" blanda av alaskan malamute og siberian husky visst.

Har dere noen i forbindelse med deres raser?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bullshit - bulldog/shi tzu

whippet/papillon   men blir nok aldri populær nok... mangler doodle i navnet!  

Jeg tror faktisk ikke folk tenker lengre enn nesa rekker.  De tenker ikke over at et individ er en sammensetting av flere egenskaper.  Bikkjene mine ER kule. De er faktisk dritkule og sjarmerende på h

Posted Images

Grønski var en relativt vanlig blanding før, mange av de ble brukt til ambulansekjøring når man drev med slede ambulanser.  Blanding av grønlandshund og siberian husky. Fortsatt noen som bruker betegnelsen grønski på denne blandingen. 

Ellers har jeg møtt en bupusche for mange år siden. En bulldog-puddel-schäfer. Den var en ganske typisk, svart, blanding å se på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, QUEST skrev:

Hva 'forventer' man å få ut av en slik mix? To raser jeg aldri hadde kommet på og krysse..

Nei si det? Er stygt redd det er utseende (blå øyne) de er ute etter mer enn noe annet. Men jeg VET jo ikke, har ikke snakket med denne "oppdretteren" som forøvrig kaller de Sibirboxere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Nei si det? Er stygt redd det er utseende (blå øyne) de er ute etter mer enn noe annet. Men jeg VET jo ikke, har ikke snakket med denne "oppdretteren" som forøvrig kaller de Sibirboxere. 

Jeg måtte jo selvfølgelig google mix'en ..Tja, de ble jo gjevnt over en stor forbedring utseendemessig i forhold til boxer da. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, QUEST skrev:

Boxsky? Er det virkelig noen som krysser de to rasene bevisst? 

Jeg kjenner til to valper fra oppdretteren som er nevnt over. Begge kom full i mark og måtte ha flere ormekurer for å bli bra og den ene av valpekjøperne virket veldig negativ til alt med oppdrettet. Hun pleier også å annonsere kullene sine som "garantert sykdomsfrie" :P

Altså taler det meste mot at det er for å tjene penger. Og Sibir boxer høres jo kult ut? De blå øynene(begge jeg kjenner til har blå øyne) hjelper nok også til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staffer krysses gjerne med større korthåraraser for å ligne amstaff, men hva de kalles vet jeg ikke.

nåe jeg bodde i England var en av de vanligste blandingen vi hadde innom klinikken "lurcher", enhver mynde krysset med hvilken som helst rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir satt ut jeg?

"Sibirboxer valp ble født den 13 februar. Så hvorfor ikke prøve denne populære og etterspurte blandingen og slippe alle sykdommer som følger med de renrasede..Moren er ei lettlærdt renrased siberian .Og faren er en stor og leken renrased boxer..Boxeren er tysk og kjent som en overfølsom hund . Den er lett motakelig for trening og lydighet.Den kan også brukes som vakthund.Og den er en veldig intelligent hunderase.Siberian er også kjent for å være en enormt klok rase.Så den blandingen er veldig bra..En frisk og sterk blanding.Kommer flere bilder etterhvert.. Dette er ingen hund som står og bjeffer.En rolig og leken hund..Begge rasene er kjent for å være meget barnevennlige.Moren er veldig liten til å være siberian mens faren er en stor gutt .Så valpene blir sånn midt i mellom i størrelse Noen har blå øyne og noen med brune . De får fire ormekurer og blir levert med kjøpekontrakt fra Norsk Kennel klubb og valpepakke.Tar 2000 kr. i depositum om noen skal holde av en spessiel valp.Dette blir ikke refundert siden jeg da må finne nye eiere..Siberian ble ofte brukt av eskimoene til å varme barna,siden den er så barnekjær.Så en meget vellykket blanding dette.Har fått mange gode tilbakemld, på akurat denne blandingen ..Flere gjør det bra i agility .Blir noen koselige hunder som lett lærer å gå uten bånd..Så er noen unike valper dette..Er leveringsklare i begynnelsen av april .Den mørke brunøyde hannen i midten på første bilde er ledig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...