Gå til innhold
Hundesonen.no

"Rasenavn" - blandingshunder


Wildlife
 Share

Recommended Posts

43 minutter siden, Wildlife skrev:

Jeg blir satt ut jeg?

"Sibirboxer valp ble født den 13 februar. Så hvorfor ikke prøve denne populære og etterspurte blandingen og slippe alle sykdommer som følger med de renrasede..Moren er ei lettlærdt renrased siberian .Og faren er en stor og leken renrased boxer..Boxeren er tysk og kjent som en overfølsom hund . Den er lett motakelig for trening og lydighet.Den kan også brukes som vakthund.Og den er en veldig intelligent hunderase.Siberian er også kjent for å være en enormt klok rase.Så den blandingen er veldig bra..En frisk og sterk blanding.Kommer flere bilder etterhvert.. Dette er ingen hund som står og bjeffer.En rolig og leken hund..Begge rasene er kjent for å være meget barnevennlige.Moren er veldig liten til å være siberian mens faren er en stor gutt .Så valpene blir sånn midt i mellom i størrelse Noen har blå øyne og noen med brune . De får fire ormekurer og blir levert med kjøpekontrakt fra Norsk Kennel klubb og valpepakke.Tar 2000 kr. i depositum om noen skal holde av en spessiel valp.Dette blir ikke refundert siden jeg da må finne nye eiere..Siberian ble ofte brukt av eskimoene til å varme barna,siden den er så barnekjær.Så en meget vellykket blanding dette.Har fått mange gode tilbakemld, på akurat denne blandingen ..Flere gjør det bra i agility .Blir noen koselige hunder som lett lærer å gå uten bånd..Så er noen unike valper dette..Er leveringsklare i begynnelsen av april .Den mørke brunøyde hannen i midten på første bilde er ledig"

Vi kan le og riste på hodet av slike beskrivelser men det tragiske her , er jo at mange vil sluke slikt rått..'Oppdretter' har omtrent samme klang som 'dyrlege' i manges ører, driver du oppdrett eller er dyrlege, så vet du jo hva du snakker om.. 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bullshit - bulldog/shi tzu

whippet/papillon   men blir nok aldri populær nok... mangler doodle i navnet!  

Jeg tror faktisk ikke folk tenker lengre enn nesa rekker.  De tenker ikke over at et individ er en sammensetting av flere egenskaper.  Bikkjene mine ER kule. De er faktisk dritkule og sjarmerende på h

Posted Images

2 minutter siden, QUEST skrev:

Vi kan le og riste på hodet av slike beskrivelser men det tragiske her , er jo at mange vil sluke slikt rått..'Oppdretter' har omtrent samme klang som 'dyrlege' i manges ører, driver du oppdrett eller er dyrlege, så vet du jo hva du snakker om.. 

 

 

Det er trist og tragisk. Ønsketenkning men en burde bli "godkjent" eller vært igjennom et kurs eller noe for å få lov å oppdrette/selge valper. Men det ville kanske ikke funka i praksis.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ederi skrev:

Så har man "Rottle", kryssninger mellom rottweiler og puddel. Hvorfor noen vil blande dem to er vel et godt spørsmål. 

Det vil man fordi at alle raser blir bedre med litt puddel i seg :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puggle er vel rimelig populært "over there" såvidt jeg har forstått det. Blanding av mops og beagle. 
Ellers: https://www.buzzfeed.com/heykate/top-20-beagle-hybrids-4njk 
Ikke hørt om noen av dem nesten. :lol: Har møtt en drever beagle mix da, men trodde det var renrasa drever. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, SusanneL skrev:

Med unntak av ... pudde!? Ellers ville vi jo aldri behøvd andre raser enn Puddeldoodle!

:-)
Susanne

Nei, ironisk nok, så er ikke poodledoodle like populært som alle de andre doodlene :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Poter skrev:

Her er det selvsagt labradoodle. 

Også virker det å være noe som faktisk heter labrador husky. 

Labrador Husky er ikke blanding av labrador retriever og husky,  men en husky fra Labrador området i Canada ☺️

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Labrador_Husky

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2017 at 11:03 PM, Rocket skrev:

Puggle er vel rimelig populært "over there" såvidt jeg har forstått det. Blanding av mops og beagle. 
Ellers: https://www.buzzfeed.com/heykate/top-20-beagle-hybrids-4njk 
Ikke hørt om noen av dem nesten. :lol: Har møtt en drever beagle mix da, men trodde det var renrasa drever. :P 

(Man har det litt morsomt med en selv men) Jeg synes de kunne kalt om nr.1 - Beahuahua :lol: Ellers legger beagle opp til veldig mange rare blandingsnavn :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7. mars 2017 at 1:40 AM, 2ne skrev:

Nei, ironisk nok, så er ikke poodledoodle like populært som alle de andre doodlene :lol: 

Kan det bero på svikt i markedsføringen? Jeg ser for meg noe slikt; 

Poodledoodle: En fantastisk rase som passer for alle! Familiehunden framfor noen, barnevennlig og veldig lett å oppdra. Lite pelstell ( røyter ikke) og allergivennlig. Finnes i flere spennende farger! Kommer i fire størrelser, så rasen dekker det meste. Tenker du/ dere på hund, så bør poodledoodle stå først på lista! Passer både førstegangseiere og erfarne hundefolk, siden den er veldig tilpasningsdyktig.

Poodledoodle er en veldig frisk rase, sykdommer som er så vanlig på de fleste rasehunder, forekommer omtrent ikke, så du sparer mye på veterinærutgifter, velger du poodledoodle. 

Det er stor etterspørsel på hvalpene, så vent ikke men kontakt oss nå og sett deg på venteliste, hvis du er heldig, så har vi leveringsklare hvalper når DU vil ha hund! 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, QUEST skrev:

Kan det bero på svikt i markedsføringen? Jeg ser for meg noe slikt; 

Poodledoodle: En fantastisk rase som passer for alle! Familiehunden framfor noen, barnevennlig og veldig lett å oppdra. Lite pelstell ( røyter ikke) og allergivennlig. Finnes i flere spennende farger! Kommer i fire størrelser, så rasen dekker det meste. Tenker du/ dere på hund, så bør poodledoodle stå først på lista! Passer både førstegangseiere og erfarne hundefolk, siden den er veldig tilpasningsdyktig.

Poodledoodle er en veldig frisk rase, sykdommer som er så vanlig på de fleste rasehunder, forekommer omtrent ikke, så du sparer mye på veterinærutgifter, velger du poodledoodle. 

Det er stor etterspørsel på hvalpene, så vent ikke men kontakt oss nå og sett deg på venteliste, hvis du er heldig, så har vi leveringsklare hvalper når DU vil ha hund! 

Jeg tenker egentlig at det beror på forholdsvis ærlig markedsføring, hvilket antageligvis er det samme som "svikt" i denne saken :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sproodle..

Sprollie: springer spaniel og BC

Henta fra nettside: 
 

Offically Recognized Springer Spaniel Hybrids

The American Canine Hybrid Club (ACHC) Recognizes the following Hybrid Springer Spaniels:

 

  • English Springer Spaniel x Golden Retriever = Spangold Retriever
  • English Springer Spaniel x Lab = Labradinger
  • English Springer Spaniel x Old English Sheepdog = Springer Spaniel Sheepdog
  • English Springer Spaniel x Poodle = Springerdoodle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, enna skrev:

Sproodle..

Sprollie: springer spaniel og BC

Henta fra nettside: 
 

Offically Recognized Springer Spaniel Hybrids

The American Canine Hybrid Club (ACHC) Recognizes the following Hybrid Springer Spaniels:

 

  • English Springer Spaniel x Golden Retriever = Spangold Retriever
  • English Springer Spaniel x Lab = Labradinger
  • English Springer Spaniel x Old English Sheepdog = Springer Spaniel Sheepdog
  • English Springer Spaniel x Poodle = Springerdoodle

O-o-o, jeg vil ha en labradinger! :D 

ESS og puddel burde jo være sproodle :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo også noen som prøvde seg på en hollandsk doodle(korthåret hollandsk gjeterhund og puddel) for noen år siden.. Ble vist ikke så vellykket som de hadde tenkt, og lovt (merkelig nok :P ). Den skulle være like enkel, barnevennlig, førstegangshund osv som alle de andre doodlene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Malamuten skrev:

Det var jo også noen som prøvde seg på en hollandsk doodle(korthåret hollandsk gjeterhund og puddel) for noen år siden.. Ble vist ikke så vellykket som de hadde tenkt, og lovt (merkelig nok :P ). Den skulle være like enkel, barnevennlig, førstegangshund osv som alle de andre doodlene.. 

Har hun gitt opp prosjektet? Hun skulle jo ha forvert, så jeg tenkte det var noe hun hadde tenkt å fortsette med, jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk folk som helt oppriktig mener vi bør lage Puskyer.  Vi har valpeforespørseler faktisk.  

Jeg er veldig glad i begge hundene mine,  men en blanding av de to ville vært en katastrofe.  Pelsen er en ting , gemyttet hadde sannsynligvis vært enda verre.  

  Skarpheten til Nico og feigheten til Toddy hadde ikke vært like søtt om det kom i en og samme kropp gitt...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, 2ne skrev:

Har hun gitt opp prosjektet? Hun skulle jo ha forvert, så jeg tenkte det var noe hun hadde tenkt å fortsette med, jeg :P 

Ja, halve kullet ble avlivet eller noe så jeg tror t.o.m. "oppdretter" skjønte at det ikke var spesielt vellykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mud skrev:

Det finnes faktisk folk som helt oppriktig mener vi bør lage Puskyer.  Vi har valpeforespørseler faktisk.  

Jeg er veldig glad i begge hundene mine,  men en blanding av de to ville vært en katastrofe.  Pelsen er en ting , gemyttet hadde sannsynligvis vært enda verre.  

  Skarpheten til Nico og feigheten til Toddy hadde ikke vært like søtt om det kom i en og samme kropp gitt...

Jeg er ingen motstander av blandingshunder, resultatet kan bli riktig bra, hvis foreldrene er friske og mentalt bra. Dog er jeg oppriktig nysgjerrig på hva mange tenker at resultatet skal bli, når man bevisst krysser raser/individer som totalt kræsjer på flere områder..? Tror man faktisk oppriktig at det skal komme noe bra ut av det, eller er det mer' Hey,la oss krysse x og y og se hva vi får'

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, QUEST skrev:

Jeg er ingen motstander av blandingshunder, resultatet kan bli riktig bra, hvis foreldrene er friske og mentalt bra. Dog er jeg oppriktig nysgjerrig på hva mange tenker at resultatet skal bli, når man bevisst krysser raser/individer som totalt kræsjer på flere områder..? Tror man faktisk oppriktig at det skal komme noe bra ut av det, eller er det mer' Hey,la oss krysse x og y og se hva vi får'

 

Jeg tror faktisk ikke folk tenker lengre enn nesa rekker.  De tenker ikke over at et individ er en sammensetting av flere egenskaper.  Bikkjene mine ER kule. De er faktisk dritkule og sjarmerende på hver sin måte. Og da tenker de vel at blandingen blir dobbelt så kul... :blink:

Folk skjønner det når jeg forklarer da. De ser kanskje ikke hundenes negative egenskaper like klart som meg heller,  siden de - selvfølgelig - ikke har all verdens kunnskap om hund.  

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...