Gå til innhold
Hundesonen.no

Portugisisk vannhund - Chessea


Maria
 Share

Recommended Posts

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoi! Shame on me - denne tråden er gammel nå! Tenk at min kjære øyensten er hele 7 år i dag Oi så tiden flyr. Gratulerer til den beste, teiteste, søteste og klokeste hunden i hele verden. Hurr

Posted Images

Å, så gøyalt! Kanskje de bekjente av oss med portis (husker dessverre ikke hva de heter nå) var der og :icon_confused:

Koselig med så mange herlige hunder på et sted. Han Harley husker jeg vi tittet på da vi så etter hund, det var han som gjorde slik at portisen ble en av våre valgmuligheter :icon_redface:

Det var ei der som heter Ann Katrin (?) der med ei tispe som heter Yacuza.. Henne du mener? :ahappy:

Harley er yndlignshannen.. Hehe. Han er en skikkelig kosegris og vil gjerne sitte i fanget hele tiden. I tillegg er han utrolig pen å se på.

Masse fine bilder! Portis er egentlig en ganske ålreit rase.

Zira ser dog litt ut som en blanding av labrador og risenschnauzer, hehe

Selvsagt er portis en ålreit rase! :lol:

Zira ja.. Et kapittel for seg selv? Hehe. Du aner ikke hvor mange som spurte meg hva slags rase hun var bare i løpet av en helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaw, hun er nydelig! Jeg har faktisk fått øynene litt opp for portugiseren (bor midt i portisland, nemlig).. De virker utrolig fine, grei størrelse, aktive, utrolig vakre.. Hmm.. Kanskje blir det ei portistispe om noen år;) (Jeg tror vi deler smak om ganske mye, alt fra godteri til hunderaser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaw, hun er nydelig! Jeg har faktisk fått øynene litt opp for portugiseren (bor midt i portisland, nemlig).. De virker utrolig fine, grei størrelse, aktive, utrolig vakre.. Hmm.. Kanskje blir det ei portistispe om noen år;) (Jeg tror vi deler smak om ganske mye, alt fra godteri til hunderaser)

Hehe. Kan tenke meg at det er en del portiser i ditt område, ja! Det bor 3 oppdrettere i områdene rundt deg.

Herlig at du liker rasen..! :o Jo flere aktive hundefolk med portis jo bedre! Foreløpig er det (dessverre) en del som eier portis som ikke bruker den til noen verdens ting, annet enn tur. Selvsagt fungerer det helt greit det og, men rasen har så mye potensiale at de absolutt burde brukes til det de er avlet for. Men selvsagt må man styre unna kull etter hunder som ikke duger til annet en sofahunder. De finnes også innad i rasen. Vil du noen gang ha en portis, ikke nøl med å ta kontakt med meg! Hehe. Jeg kan navnet på sikkert halvparten av hundene som finnes i Skandinavia.. (portis-nerd)

Vi har lik smak på mye ja.. :) Tror som sagt jeg må ta en tur til sommeren!

Jeg digger digger digger Harley, han er så utrolig tøff! :o

Koselig at så mange liker han! :o Han hadde gitt masse nydelige avkom, det er jeg sikker på. Dessverre har han HD C, så han forblir nok en maskot sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Hoi! Shame on me - denne tråden er gammel nå!

Tenk at min kjære øyensten er hele 7 år i dag :D Oi så tiden flyr. Gratulerer til den beste, teiteste, søteste og klokeste hunden i hele verden. :wub:

Hurra! :cheerleader:

Chessea er med årene blitt en ordentlig drømmehund. Hun bare funker hun, liksom. I vår familie passer hun perfekt inn, og siden jeg fikk Leja har hun vært en eksemplarisk storesøster.

Flere bilder skal tas i løpet av sommeren forhåpentlig vis. i juli er det sommertreff med portisklubben, og vi får satse på førsteplass i sommerlekene for 3. år. For jenta mi er faktisk flink, hun. Selv om det tok meg noen år å innse det. Glad i portistullingen min, jeg.

Dagen feires med yndlingsgjøremål - passe på sitt kongedømme fra verandaen.

(og ja, vet den må vaskes!)

post-43-0-56777600-1340094385_thumb.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Så pen hun er! Veldig fin nedklippet også, selvom jeg synes det er vanskelig å se forskjellen på de og Pudler i en slik frisyre. :icon_redface:

Hadde aldri tatt feil med den nystussede baken og krøllemanke, dog. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid noen som spør om hun er en puddel :D Siden hun er av den krøllete varianten av rasen er det ikke så rart at hun likner litt. Men i kroppen er hun mye kraftigere og ikke så langbeint og elegant som en storpuddel normalt sett er. Jeg liker ikke egentlig å klippe henne ned, men i og med at hun bor med min mor store deler av tiden er det mye bedre for henne å ha kort, vedliksholdsfri pels enn å gå rundt som en flokeball som jeg må rive og slite i hver gang jeg kommer hjem. Min mor lar seg ikke overtale til å drive med pelsstell uansett, så den kampen har jeg gitt opp.

Chessea har i alle fall åpnet mine øyne for alltid, og portis er den rasen som virkelig ligger mitt hjerte nær, og alltid vil gjøre det. I fremtiden kommer det garantert flere portiser i hus, som jeg da skal sørge for å ha hos meg hele tiden MED full pels :D

Noen flere bilder (sorry, men joiner madam mim i dårlige bilder-klubben (!) om dagen og har bare mobilkamera).

Hun er en særdeles behagelig og avslappet sjel så lenge vi er innendørs hun her. Ofter er hun å finne slik som dette:

db5e0747.jpg

5b64c785.jpg

4de2ecc8.jpg

d0893b2e.jpg

17b857b0.jpg

Også de to fineste jentene i hele verden (før jeg klippet ned Chess). Passer på hagen og trappa de for tenk :wub:

2329bb3f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...