Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpsresultater trekkhund


Meg
 Share

Recommended Posts

Jepp! Konkurrerer med 6-spann samojed i år.

21.-22. januar "Grönlandshundmesterskapet" i Hamra (sverige) dragprov 60 (2x30km) 2.plass

23.januar dp 10 (mila på timen) med Funi på 43 minutter , godkjent tid

Samojeduka:

9.februar dp 10 med Manni, eneste startende med godkjent tid (48 minutter)

11.-12 februar, Nordisk mesterskap for samojed, Furudal (sverige) dp 20 (2x11,5 km) 2.plass

14.-15 februar dp60 , samojedsamlinga i sverige, (3x30 km) 4. plass

Det gav to nye polarhundchampions i spannet i år.

Treningsgrunnlaget vårt i år var dårlig. Mellom løpenei januar og februar har vi bare fått til å trene spannet et par ganger pga vær og føre her hjemme, bare is! Med tanke på dette synes jeg resultatene hundene har gitt meg har vært over all forventning, og jeg er kjempefornøyd! Det hadde jeg vel vært uansett, men :) Nå ønsker vi oss snart et år hvor vi får ha litt skikkelig vinterføre før samojeduka!! De har vært særdeles dårlig flere år, så det er ikke noe nytt, men litt frustrerende er det når treningen stopper opp som den gjør ;) Vi hadde det toppen uansett :)

bilde fra i fjor..

FURUDAL16.jpg

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
18 timer siden, Angilja skrev:

Jepp! Konkurrerer med 6-spann samojed i år.

21.-22. januar "Grönlandshundmesterskapet" i Hamra (sverige) dragprov 60 (2x30km) 2.plass

23.januar dp 10 (mila på timen) med Funi på 43 minutter , godkjent tid

Samojeduka:

9.februar dp 10 med Manni, eneste startende med godkjent tid (48 minutter)

11.-12 februar, Nordisk mesterskap for samojed, Furudal (sverige) dp 20 (2x11,5 km) 2.plass

14.-15 februar dp60 , samojedsamlinga i sverige, (3x30 km) 4. plass

Det gav to nye polarhundchampions i spannet i år.

Treningsgrunnlaget vårt i år var dårlig. Mellom løpenei januar og februar har vi bare fått til å trene spannet et par ganger pga vær og føre her hjemme, bare is! Med tanke på dette synes jeg resultatene hundene har gitt meg har vært over all forventning, og jeg er kjempefornøyd! Det hadde jeg vel vært uansett, men :) Nå ønsker vi oss snart et år hvor vi får ha litt skikkelig vinterføre før samojeduka!! De har vært særdeles dårlig flere år, så det er ikke noe nytt, men litt frustrerende er det når treningen stopper opp som den gjør ;) Vi hadde det toppen uansett :)

bilde fra i fjor..

FURUDAL16.jpg

Fine resultater da :) Jeg flytta fra Trøndelag utelukkende av den grunn :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også kjørt noen løp i år, og er fornøyde med resultatene. Dette skulle egentlig være sesongen vi skulle prøve litt lenger distanser enn vi "alltid gjør", men så ble matmor syk, og vinteren bare tulla (is, snø, is  is is, regn), så da ble det mellomdistanse i år også. Det skal en del trening til for det også, så vi får være fornøyde

  • Hamar hundekjørerfestival , 6MD C (2 x 32 km): 1/4 (her gikk tre av hundene våre pluss en "valp" vi har solgt for noen år siden på spannet som ble nr 2 også).
  • Treningsløp 35 km klasse A (10-spann): 10/18 (mot hounds og AH. bare to siberianspann med, spannet vårt slo det andre sh spannet)
  • Rørosløpet (2 x 30 km klasse C) 1/10
  • NSHK vintersamling sprint 2 x 22 km 1/15
  • NSHK vintersamling sprint 2 X 22 km 7/15 (her kjørte vi altså to spann, dette spannet med gamle hunder og innlånte, tok det som tur)

Vi er fornøyde med resultatene, selv om det ikke ble helt som vi hadde tenkt denne sesongen. Mannen min og jeg bytter på å kjøre.

 

 

 

hthk jtk treningsløp.jpg

Foto: Ø Sørensen

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Snusmumrikk skrev:

Fine resultater da :) Jeg flytta fra Trøndelag utelukkende av den grunn :lol: 

Takk! DET forstår jeg! FY så frustrerende det er når det kan gå 1-3 UKER uten trening pga is... Her er vi lite flyttbare pga gården, men skulle gjerne flytta til mer snø-sikkre strøk ja... lei av dette!

15 timer siden, Wildlife skrev:

Ååå jeg synes det er så stilig med samojed spann!:ahappy:

Takk! Enig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...