Moderatorprofilen

2 innlegg i emnet

Hei hå! :D

Eg har eit spørsmål til moderator, og sende ein pm til Moderatorprofilen. Etter heile 15 minuttars intensiv og ekstremt tålmodig venting, ser eg at Moderatorprofilen ikkje har vore på sida sidan april 2016. :P Eg aner ikkje kven som er moderatorar her, eg kan gjerne plage ein av dei i staden, men finn inga liste over dei som er villige til slikt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant liste! (nederst!) Valgte meg ein random person som straks skal få øse ut av sin visdom!

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tja, jeg har nå ikke endret noen mening: EIERENE har gjort noe galt og får få sin straff. Å avlive et antall friske, mentalt bra hunder kun fordi EIERENE har brutt loven, er forkastelig. 
    • Svaret her blir veldig generellt da jeg jo ikke vet hvordan hunden har blitt 'håndtert' tidligere i slike situasjoner annet enndet du skriver her og jeg har jo ikke sett situasjonen heller. Hvis din samboer har gått veldig 'hardt til verks i lignende situasjoner tidligere, er det godt mulig at har dårlige erfaringer med slikt fra tidligere og reagerer ut fra det.  For egen del anser jeg det som helt naturlig at en hund tar det den kommer til av mat, så lenge jeg ikke passer på. Jeg har aldri 'trent' på å kunne ta fra hundene mat/ting, denslags tror jeg mange ganger bare gjør ting verre.  Hvis hundene tar noe de ikke skal ha, tolererer jeg at de knurrer når jeg tar tingen fra dem men jeg ville reagert hvis de faktisk bet skikkelig. Med skikkelig så mener jeg at hunden biter i fullt alvor der det blir tydelige merker smerter etter bittet, ikke slik 'slutt'biting der hunden forsiktig biter over hånden uten følger.  Jeg har ikke opplevd alvorlig biting i en slik situasjon men jeg forstår bekymringen , særlig siden det er en stor hund og dere har barn.  Mulig andre her har mer direkte råd å komme med   . 
    • Jeg har hatt 3 hannhunder og 1 tispe. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg foretrekker. Tror jeg foretrekker rett individ Da jeg fikk eldste hannhunden jeg nå har, så skulle jeg ikke ha ny hannhund. Aldri i verden at det skulle ny hannhund i mitt hus, hadde fått mer enn nok av den dritale hannhunden som jeg hadde hatt. Så dukket Casper opp, og jeg måtte ha han, gjorde ikke noe at han hadde testikler, for han måtte bare hjem til meg. Ja, han har vært en gris når det kommer til tisseflekker på tur, men der har jeg vært streng og dratt han med meg okke som. Nå ble han kastrert i november, pga store plager med prostataen i 1 år, så nå er ikke lengre tispeflekker lengre et problem han hadde aldri blitt kastrert hadde han ikke blitt syk, og fått tilbake problemene med prostataen. Like før han ble kastrert så fikk jeg meg en ny hannhund, fordi jeg ikke ville ha hann og tispe samtidig. Hadde jeg vært synsk så hadde jeg kjøpt tispe, men den evnen har jeg ikke Hannhunder er greie de, og etter å ha hatt en trivelig hannhund så har jeg ingen problemer med å ha hannhund. Som nevnt, jeg vil heller ha riktig individ enn riktig kjønn  
    • Jeg synes du har en litt feil tankegang ang dette. Det er ganske normalt at hunder "forsvarer" byttet sitt når de ærlig og redelig har stjålet det. Mine hunder har ikke i utgangspunktet matforsvar, men du verden som de passer på noe om de selv har "fanget" det. Det er noe helt annet enn når de har fått noe, et tyggebein f eks, og jeg tar det fra dem (nå driver jeg ikke og tar fra hundene ting og mat de har, enten de har fått det eller stjålet det da).  OM man skal gjøre noe med dette, så tror jeg at den beste løsningen er å: 
      1) Sørge for at hunden ikke får mulighet til å stjele fra bordet ved å rydde vekk alt som kan stjeles eller si i fra til henne FØR hun stjeler.
      2) Aldri gå i konflikt med henne. Det vil i beste fall ikke hjelpe på situasjonen, men i verste fall eskalere situasjoner etter hvert. 
      3) La henne beholde det hun stjeler. Ikke gå inn og ta det fra henne med mindre det er dødelig gift.  Nå VET dere at hun kan bite dere om dere går i konflikt. Da er det DERE som må være smarte slik at dere ikke skaper konfliktsituasjoner. Neida, det er egentlig ikke greit at hunden stjeler maten til ungene, men da får dere heller stenge henne bort fra ungene når de har mat i hendene/sitter ved bordet. Dere kan også hindre henne i å legge seg under bordet f eks, det er ofte et sted som trigger forsvar (hun er vel så stor at hun ikke så lett går under bordet kanskje ). 
  • Nylig opprettede emner