Gå til innhold
Hundesonen.no

Bukse til hundetrening


Pixie
 Share

Recommended Posts

Det kommer an på hvilken årstid og hva jeg skal trene.

Å trene LP på en gressplen på våren sliter ikke mye mer på olabuksa enn om jeg satt i sofaen hjemme med to bikkjer i fanget. Å gå spor i skogen blant kratt og lyng er ikke noe å gjøre i tynne tights. 

Ellers er det meste hos meg hundeklær, så har jeg noen få antrekk jeg bruker til jobb også. 

Jeg har ei Stormbergbukse som er god å gå i, har god passform, tåler litt fukt og kulde - men lommene er små og vanskelig å komme kjapt til, så da må jeg ha jakke når jeg trener noe som krever mye godbiter. Jeg har ei dassete joggebukse i fleece til 99 kroner fra Stormberg, den er det plass til uhorvelige mengder godbiter i. Men den er så dassete at jeg ikke bruker den hvor som helst, foran hvem som helst :P Jeg har ei utslitt olabukse som nå er perfekt fleksibel å bevege seg i på ulike måter, og som har god plass til en del godbiter.

Men generelt så er mine klær hundeklær, og om jeg trenger mer lommer bruker jeg jakke eller godbitlomme, avhengig av årstid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Pixie skrev:

Jeg er også litt forelska i Fritidsfabrikken sine bukser, men de er kanskje litt dyre? Hvilken av modellene deres er best for ei som er stutt og brei?

Jeg synes utrolig nok at de er billige i forhold til kvaliteten man får, men de er jo ikke slike billigbukser heller selvsagt :). Det som er fint, er jo at mange har lagt inn hvilken størrelse de har kjøpt, samtidig som de har lagt inn både høyde og vekt. Da får man en viss formening om hvordan de passer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Siri skrev:

Jeg synes utrolig nok at de er billige i forhold til kvaliteten man får, men de er jo ikke slike billigbukser heller selvsagt :). Det som er fint, er jo at mange har lagt inn hvilken størrelse de har kjøpt, samtidig som de har lagt inn både høyde og vekt. Da får man en viss formening om hvordan de passer. 

hvor tykt stoff er det i dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellreven Keb er min "være ute" bukse, nesten uansett årstid. Kan man ikke ha kortbukse så er det Keb'en jeg har på. Den er ikke billig, men jeg er fornøyd med kvaliteten. Den har tykt stoff på knær, rumpe og i bena, og stretchy stoff ellers. Jeg er lite forsiktig og ender ofte på rumpa på tur, både for å komme meg trygt ned bratte partier og fordi snubling, og det der tåler den. I tillegg har jeg jo en bjørn som i tide og utide biter meg... Og den er fortsatt hel!  Greie lommer og detaljer har den også. På vinteren påfører jeg voks, da er den mer vannavstøtende og isolerende. På sommeren vasker jeg ut voksen og den er luftig og sval.

Elsker den buksa! I tillegg kommer den i forskjellige fine farger og passform som Regular (vanlig), Short (litt kortere i bena) og Curved (litt større over rumpe og lår). Jeg bruker Curved og den sitter veldig bra!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, yurij skrev:

hvor tykt stoff er det i dem? 

Jeg tror stoffet er omtrent som på Lundhags og Fjellrävenbuksene - mulig en anelse tynnere, men jeg greier ikke helt å kjenne forskjell. 

9 timer siden, Tuvane skrev:

Hvilken modell er det du har kjøpt? :)

Jeg har flere modeller, men tror jeg foretrekker dem der man kan ta av beina og lage kortbukser (jeg husker jo ikke navnene på disse modellene, jeg... de SER jo tilsynelatende veldig like ut :lol:). Den med glidelås i beina har i hvert fall mye stretch i rumpa :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei bergans-bukse med godt med strekk i lår og rumpe til tur. Husker dessverre ikke modellnavnet. Men den passer bra til korte runde damer. Skulle gjerne hatt litt bedre utvalg i bukser, bukser er vanskelig. Små damer med lår og hofter vil også ut på tur med bra utstyr. Hører dere det produsentene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Smartingen said:

Fjellreven Keb er min "være ute" bukse, nesten uansett årstid. Kan man ikke ha kortbukse så er det Keb'en jeg har på. Den er ikke billig, men jeg er fornøyd med kvaliteten. Den har tykt stoff på knær, rumpe og i bena, og stretchy stoff ellers. Jeg er lite forsiktig og ender ofte på rumpa på tur, både for å komme meg trygt ned bratte partier og fordi snubling, og det der tåler den. I tillegg har jeg jo en bjørn som i tide og utide biter meg... Og den er fortsatt hel!  Greie lommer og detaljer har den også. På vinteren påfører jeg voks, da er den mer vannavstøtende og isolerende. På sommeren vasker jeg ut voksen og den er luftig og sval.

Elsker den buksa! I tillegg kommer den i forskjellige fine farger og passform som Regular (vanlig), Short (litt kortere i bena) og Curved (litt større over rumpe og lår). Jeg bruker Curved og den sitter veldig bra!

Det er en skikkelig tøff bukse ja. Digger min, men ikke noe fornøyd med plassering av stretch oppe. Den føltes noe tight og litt tyngre å gå med enn andre bukser. Men kanskje jeg skulle prøvd Curved, jeg har Keb Gaiter (den man kan gjøre om til kortbukse) så den tipper jeg bare er Regular.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SiriEveline skrev:

Det er en skikkelig tøff bukse ja. Digger min, men ikke noe fornøyd med plassering av stretch oppe. Den føltes noe tight og litt tyngre å gå med enn andre bukser. Men kanskje jeg skulle prøvd Curved, jeg har Keb Gaiter (den man kan gjøre om til kortbukse) så den tipper jeg bare er Regular.
 

Ja, Gaiteren er bare i regular. Når jeg prøvde på Regular måtte jeg en størrelse opp enn hva jeg måtte i Curved. De ble noenlunde like i livet, men Curved var mer behagelig i lårene. Jeg er veldig glad Fjellreven har laget disse buksene i Curved, for oss med litt ekstra polstring :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Jeg tror stoffet er omtrent som på Lundhags og Fjellrävenbuksene - mulig en anelse tynnere, men jeg greier ikke helt å kjenne forskjell. 

Jeg har flere modeller, men tror jeg foretrekker dem der man kan ta av beina og lage kortbukser (jeg husker jo ikke navnene på disse modellene, jeg... de SER jo tilsynelatende veldig like ut :lol:). Den med glidelås i beina har i hvert fall mye stretch i rumpa :aww: 

Så det blir mere "stå i ro" bukser enn noe det går å bevege seg i ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, yurij skrev:

Så det blir mere "stå i ro" bukser enn noe det går å bevege seg i ? 

Nei ikke egentlig. Jeg synes de er gode å gå i, med god bevegelighet fordi de har stretch der man bøyer knærne f eks, og rundt rumpa (men den er sikkert ikke veldig vanntett i rumpa da *ler*). Jeg bruker dem på alle turer vi går, og synes de er gode å bevege seg i :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...