Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken str. stoffbur trenger Felix?


Line_

Recommended Posts

Kjøp det som ellos selger! mye billigere!

Kostet 299,- når jeg kjøpte :)

Pass på at du får det store. (de har to størrelser, en for katt og en for hund) Det for hund er ganske så stort, og MER enn stort nok til Felix;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp det som ellos selger! mye billigere!

Kostet 299,- når jeg kjøpte :)

Pass på at du får det store. (de har to størrelser, en for katt og en for hund) Det for hund er ganske så stort, og MER enn stort nok til Felix;)

Det koster fortsatt det hos Ellos, men de får dem ikke inn igjen før 25.mars.. De har noen fine på plantasjen nå, kjøpte til mine i går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor å lage en tråd smyger jeg meg inn med et lite spørsmål her jeg .. Hvor mange størrelser kommer disse Ellos burene i? Jeg kunne ikke finne dem noe sted på Ellos sine nettsider :)

En hund som er 60-70 cm i manken vil jeg anta trenger den største størrelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ellosburet er: lengde 81, bredde 56 og høyde 66 cm. De har også en sånn liten bærebag for hunder/katter (tror jeg), så det er ganske lite - og slett ikke for en hund på 60-70 cm over manken.

Det er et greit lite bur til en bearded collie tispe (ca 50 cm høy), men ikke tilstrekkelig for hannhunden min (57-58 cm høy).

Du finner det forresten på www.ellos.no - også søker du på HUND (skriv det inn øverst til venstre på siden). Da kommer det opp.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte selvsagt det viktigste...

Man må huske på å ta et litt større stoffbur enn det man må av metallbur - da det ikke gir særlig støtte rundt hunden - hvis den ligger og lener seg oppetter kantene. Et større bur gjør (kanskje) at de ikke behøver lene seg så veldig til sidene... (muligens..)

Mine hunder har forøvrig veltet alle typer stoffbur flere ganger (har tre forskjellige typer), men det er jo ikke noe dramatisk i det - hunden sover like greit videre, den... Og det er jo lett å "vippe" buret opp igjen på rett kjøl.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Der fant jeg det gitt. :P

Finnes det større bur av denne typen andre steder, eller blir de da så dyre at det er like greit å kjøpe metall bur?

Gå inn på http://akvasia.no/ Der finner du bur som kanskje kan passe en hund av din størrelse? Jeg kjøpte mitt til Amigo der (han er 56 cm mankehøyde). Buret er av stoff og kostet 695 kroner. Mål: 80x60x60. Finnes kanskje andre bur der inne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. stoff kontra metallbur så vil jeg absolutt si at de har to forskjellige bruksområder. Det er viktigere enn prisforskjellen mellom dem.

Et stoffbur må KUN brukes til en hund som er godt vant til bur - en som ikke gnager, graver, er urolig i buret (de velter lett), er for oppfinnsomme (endel skjønner kjapt dette med glidelåser), etc.

Metallbur har fordelen av at man kan legge ifra seg ting oppe på dem (avlastningsbord), kan bruke dem til å børste hund på, etc. Men de er tunge - særlig de større størrelsene som er uforholdsmessig mye tyngre enn stoffburene.

Hvis man har kun ett bur - som for det meste blir brukt hjemme (stående stille) er et metallbur å foretrekke. Men hvis man bruker bur når man er ute og reiser, på stevner, hotell, hytter, etc - så er det klart enklere å dra med seg et stoffbur (som gjerne også har skulderstropp).

Verken det ene eller det andre av disse alternativene er supre i bil. Der bør man ha et eget - helsveiset (dvs ikke sammenleggbart) metallbur.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...