Gå til innhold
Hundesonen.no

Bæsjet i sofaen...


Kaisen
 Share

Recommended Posts

Enda en tråd fra meg...valpen vår er snart 8 mnd gammel og er så og si stueren. hun har pleid å gi beskjed når hun må ut ved å gå til døren. Hvis jeg feks har vært i et annet rom og ikke fått det med meg så gjør hun fra seg inne. Men det har heldigvis skjedd svært sjelden. Vi har henne også ofte i hagen sånn at hun ikke skal få sjans til å gå på do inne. Nå har hun sluttet å gå til døren, og hun har bæsjet inne 3 dager på rad. I dag bæsjet hun i sofaen (!!) Før dette hadde vi ikke hatt uhell på 2 måneder. Så nå kjenner jeg at jeg er lei og oppgitt. Hun blir jo ikke stueren?:| har oversett når hun gjør fra seg inne, og roset og gitt godbit når hun gjør det ute... nå som vi snart skal flytte kan jeg se for meg at det blir et enda større problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig i magen? Når på dagen har det skjedd? Har dere prøvd og gå en god tur fra morgenen av for å få tømt systemet litt? Det er ikke alltid det holder å slippe de ut i hagen, noen ganger trenger de å få litt fart på systemet med bevegelse, samt at de trenger litt tid på å finne ut at de må på do osv. 

Jeg skal ikke si at det er feil å vente på at hunden gir beskjed, men kanskje enda enklere, luft hunden nok til at den aldri blir så trengende at den må gi beskjed også øker du gradvis tiden :) Da slipper man hele problemet, inkl uhell fordi du er i et annet rom e.l. og hunden slipper å holde seg så lenge at den må gi beskjed for å få gå ut. Når de vokser til så er ikke dette noe man trenger å tenke over uansett. De holder seg like lenge som andre hunder og lufter man dem 3 ganger i døgnet eller mer så trenger de aldri å si ifra, bortsett fra om de er dårlige i magen e.l.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Malamuten skrev:

Dårlig i magen? Når på dagen har det skjedd? Har dere prøvd og gå en god tur fra morgenen av for å få tømt systemet litt? Det er ikke alltid det holder å slippe de ut i hagen, noen ganger trenger de å få litt fart på systemet med bevegelse, samt at de trenger litt tid på å finne ut at de må på do osv. 

Jeg skal ikke si at det er feil å vente på at hunden gir beskjed, men kanskje enda enklere, luft hunden nok til at den aldri blir så trengende at den må gi beskjed også øker du gradvis tiden :) Da slipper man hele problemet, inkl uhell fordi du er i et annet rom e.l. og hunden slipper å holde seg så lenge at den må gi beskjed for å få gå ut. Når de vokser til så er ikke dette noe man trenger å tenke over uansett. De holder seg like lenge som andre hunder og lufter man dem 3 ganger i døgnet eller mer så trenger de aldri å si ifra, bortsett fra om de er dårlige i magen e.l.

Det skjedde når jeg var på kveldsvakt og samboer var hjemme... jeg gikk en tur på formiddagen før jeg gikk på jobb og hun har gode rutiner på når hun skal bæsje. Alltid 2 ganger ila morgen/formiddag og 1 gang på kvelden. Tror dette skjedde i 18 tiden. Hun pleier ikke å gå på do før i 21 tiden ca. Vi går alltid tur 2-3 ganger per dag, så slipper vi henne ut i hagen mellom disse turene. Samboer hadde hatt henne i hagen rett før det skjedde men hun gjorde ingenting, noe som ofte skjer.vi er så ofte ute i hagen med henne at hun ikke må gjøre noe hver gang. De gikk inn og han satt seg litt foran pcen og da bæsja hun i sofaen. Det var ikke løs avføring. Så kom jeg hjem fra jobb 22.30 og finner enda en bæsj i sofaen...

6 minutter siden, Pringlen skrev:

Løpetid på gang, kanskje. Mange får et kjapt tilbakefall/grisete periode rundt første løpetid. Luft ofte, og følg med henne inne. Så går det nok over:)

Hun har løpetid nå ja... eller hun skal være ferdig i morgen. Er det normalt at dette tilbakefallet kommer når løpetiden er nesten slutt?

Men når jeg tenker over det så var det rett etter løpetiden begynte at hun tisset oftere inne å sånn.. selv om vi kanskje akkurat hadde vært ute, så tissa hun inne 10 minutt etter vi kom inn.

Jeg har min siste kveldsvakt på fredag før en friperiode på 7 dager. Skal følge etter henne OVERALT:innocent:

Red: må bare nevne at når hun var mindre og ikke stueren i det hele tatt, så fant hun aldri på å gjøre fra seg i sofaen, senga osv. Kun på gulvet...derfor jeg er litt overrasket nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du vite at hun skal være ferdig i morgen? Husker ei tispe jeg hadde hvor første løpetid varte i over 6 uker.

Uansett, jeg har ei på 11 måneder, og det er ikke nødvendigvis regelmessig at hun må da eller da. Hun gjør aldri fra seg inne da, om hun ikke panisk må fordi hun er dårlig og jeg ikke er hjemme. Om hun har gjort dette til omtrent samme tid over flere dager så må hun gås mer tur med. Ikke bare luftes i hagen, for det er ikke sikkert at man vil bajse der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Line skrev:

Hvordan kan du vite at hun skal være ferdig i morgen? Husker ei tispe jeg hadde hvor første løpetid varte i over 6 uker.

Uansett, jeg har ei på 11 måneder, og det er ikke nødvendigvis regelmessig at hun må da eller da. Hun gjør aldri fra seg inne da, om hun ikke panisk må fordi hun er dårlig og jeg ikke er hjemme. Om hun har gjort dette til omtrent samme tid over flere dager så må hun gås mer tur med. Ikke bare luftes i hagen, for det er ikke sikkert at man vil bajse der.

Cirka i morgen da. Det mest normale er vel rundt en 3 ukers tid selv om det er individuelt selvsagt.. Hun har nesten ikke blødd. Tror jeg har funnet en mikroskopisk blodflekk. Hun er ikke hoven lenger så tipper det snart er over. Hun har aldri hatt problemer med å gå på do i hagen. Hun bæsjer der også, i tillegg til inne da... hun går egentlig på do overalt hun. som regel er det kun på morgen når vi står opp at hun gjør det i hagen. På formiddag og kveld gjør hun det når vi er på tur :) men jeg skal som sagt prøve å holde godt øye med henne. Og ha bånd og sko lett tilgjengelig. Problemet er at om hun ikke vil på do, så vil hun ikke. Jeg har stått ute med henne i over en time flere ganger. Gikk en tisserunde med henne når jeg kom hjem fra jobb i kveld. Da var det 3 timer siden sist hun tissa. Men tissa hun når vi var på tur? NEI...hun pleier alltid å tisse på tur...så nå har vi lagt oss og jeg regner med at jeg må stå opp i natt for å slippe henne ut

Glemte å nevnte at hun tissa på en liten haug med klær på soverommet i går. Også noe hun aldri har gjort før...tisse på klær og bæsje i sofa:aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nest yngste min hadde er tilbakefall med tissing rett etter første løp. Så ingen regel på når i forhold til løpetiden det evt kommer. Når din i tillegg plutselig ble en skikkelig gris, og gjør fra seg i sofaen, så kan du nok trygt putte det på den kontoen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pringlen skrev:

Nest yngste min hadde er tilbakefall med tissing rett etter første løp. Så ingen regel på når i forhold til løpetiden det evt kommer. Når din i tillegg plutselig ble en skikkelig gris, og gjør fra seg i sofaen, så kan du nok trygt putte det på den kontoen :)

Da satser jeg på at det er det som gjør det ja!:aww: jeg venter på at hun skal toppe det hele med å bæsje i senga... men gikk det over av seg selv? Holder det å bare fortsette som vi gjør med hyppig lufting og overse når hun gjør fra seg inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kaisen skrev:

Da satser jeg på at det er det som gjør det ja!:aww: jeg venter på at hun skal toppe det hele med å bæsje i senga... men gikk det over av seg selv? Holder det å bare fortsette som vi gjør med hyppig lufting og overse når hun gjør fra seg inne?

Ja, litt nazi på å lufte noen uker, så var det slutt på tissinga igjen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...