Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis du kunne velge fra øverste hylle (tørrfôr)


canidae
 Share

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sånn er det her også. Det skal være enkelt å fôre hundene og jeg driter faktisk i hva om er i fôret så lenge hundene fungerer optimalt på det   Det beste for dyra er å ha en eier som ikke stres

Men det FREMHOLDES ofte som bedre... men jeg har aldri fått noen god forklaring på hvorfor det er bedre.  Og som du sier - tåler man korn så er det jo ikke noen grunn til å gi noe annet bare fordi..

Jeg er så heldig at min hund fungerer fint på alt jeg har foret ham med (Taste of the Wild, Orijen, Acana, Dr Clauder +++ og nå Canagan), så jeg er egentlig ikke så kresen på tørrfor. Er det salg på n

Jeg forer mine på fish4dogs. For meg er det viktig at hundene liker det de får, at de fungerer optimalt på det og innholdet i selvet foret. Jeg er ikke fan av ris og korn og jeg ser at fiskeoljen gjør hundene mine en STOR tjeneste. Har en schæfer som legger lett på seg så med dette foret kan jeg gi henne godt med mat og fortsatt holde vekten. Kombinerer avogtil med V&H  eller fish4dogs sitt våtfor for å variere litt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Stjeler denne tråden litt.

Jeg syns Tidi bæsjer litt store mengder på det foret hun går på nå. Hun får Eukanuba nå. Hun får ca et halvt royal canin beger (240 ml) til hvert måltid. Da holder hun en fin vekt. Jeg vet ikke om dette er mye mengde for en hund på hennes størrelse. Burde vi kanskje prøvd høyenergi for og gitt mindre mengde? 

Jeg ønsker ikke et veldig dyrt for, da jeg har studentøkonomi enda. Foret på Robur før og jeg føler det fungerte mye bedre, men de har sluttet å selge det i butikken jeg pleier å handle i. Om noen vet om forhandlere i Bergen så er det godt mulig jeg går tilbake til Robur. Ellers er det noen som har andre anbefalinger? 

Vi vant en sekk med Vigor og Sage for. Tenkte å teste den ut eller eventuelt blande inn med Eukanuba foret bare for å få brukt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robur kan bestilles via Min Beste Venn butikkene men må forhåndsbetales. Ikke noe problem å få fatt i. Selv forer jeg 50/50 på Essential Foods og VoH. Skulle gjerne gitt 70/30 med hovedvekt på VoH, men har ikke fryseplass. Essentials er supert,bruker det som treningsgodbiter utenom vanlig foring.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robur kan bestilles via Min Beste Venn butikkene men må forhåndsbetales. Ikke noe problem å få fatt i. Selv forer jeg 50/50 på Essential Foods og VoH. Skulle gjerne gitt 70/30 med hovedvekt på VoH, men har ikke fryseplass. Essentials er supert,bruker det som treningsgodbiter utenom vanlig foring.


Takk for svar! Jeg sendte Mail til Robur og de sendte meg videre til Buddy. Men om Mim bestevenn tar inn om jeg bestiller så gjør jeg gjerne det neste gang :) Bare litt stress å alltid måtte være på forhånd med forbestillingen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, MegaMarie skrev:

Stjeler denne tråden litt.

Jeg syns Tidi bæsjer litt store mengder på det foret hun går på nå. Hun får Eukanuba nå. Hun får ca et halvt royal canin beger (240 ml) til hvert måltid. Da holder hun en fin vekt. Jeg vet ikke om dette er mye mengde for en hund på hennes størrelse. Burde vi kanskje prøvd høyenergi for og gitt mindre mengde? 

Jeg ønsker ikke et veldig dyrt for, da jeg har studentøkonomi enda. Foret på Robur før og jeg føler det fungerte mye bedre, men de har sluttet å selge det i butikken jeg pleier å handle i. Om noen vet om forhandlere i Bergen så er det godt mulig jeg går tilbake til Robur. Ellers er det noen som har andre anbefalinger? 

Vi vant en sekk med Vigor og Sage for. Tenkte å teste den ut eller eventuelt blande inn med Eukanuba foret bare for å få brukt det. 

Mine har mye avføring på de fórene som ikke fungerer optimalt. Ser tydelig forskjell på mengde avføring (i tillegg til kvalitet på pels og poter) fra dårlig fór til bra fór. Gir ca 50/50 v&h og brit care med lam. I noen perioder får de kun tørrfór.

Har prøvd høyenergi fór men synes ikke at det var behov for det ift aktivitetsnivået hundene har. Om du føler at hun ikke får i seg nok fett kan du jo evnt tilsette litt ister i fóret. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
56 minutter siden, MegaMarie skrev:

 


Takk for svar! Jeg sendte Mail til Robur og de sendte meg videre til Buddy. Men om Mim bestevenn tar inn om jeg bestiller så gjør jeg gjerne det neste gang :) Bare litt stress å alltid måtte være på forhånd med forbestillingen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Animail leverer Robur :)

Har selv gått tilbake til det nå da jeg har det meget tilgjengelig rett over grensen :P Er veldig fornøyd med det föret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Har forsøkt mye forskjellig for, inkludert rasetilpassede for til både puddel, bulldog og belger - jeg ender alltid tilbake til det samme, RC medium adult i kombinasjon med vom og hundemat - enkelt og greit. Hundene LIKER mate, de FUNGERER supert på det, pelsen er ok - dog er puddel smellfeit, men det tror jeg er et resultat av at jeg har testet ut et for med mer fett blant annet.
Nå på sommeren synes jeg det er best med bare tørrfor, ene og alene fordi Vom og Hundemat blir drittekkelt når det er varmt i været - selv om jeg oppbevarer i kjøleskap, men de spiser jo alt de får så jeg stresser ikke med det.

Jeg har forsøkt 4300 og 4800 foret til RC, ingen av mine hunder har opp gjennom fungert på disse forene - vi ender tilbake til medium adult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd litt av hvert.. fikk med rc puppy når vi hentet henne, men syns hun ble litt vel hard i magen. Bytta til orijen men det klødde hun av. Prøvde så acana men det likte hun ikke, antagelig fordi knottene var for store. Prøvde eukanuba men det likte hun heller ikke...

Nå har jeg endt opp igjen med rc adult small breed. Men nå blander jeg med V&H og hun fungerer bra på det. Kunne jeg valgt så ville jeg brukt acana eller orijen mtp på innholdet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får RC Exigent til frokost. Det er det eneste fôret de gidder å spise tørt. Til middag får de 50/50 RC (Agility 4100/sensible/urban) og frossen ProVit i terninger (Storfekjøtt eller storfevom).

Jeg syntes ikke RC lukter noe spesielt, men syntes Orijen lukter døden og at avføringen til hunder som bruker Eukanuba lukter enda værre. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2017 at 9:40 PM, MegaMarie skrev:

Stjeler denne tråden litt.

Jeg syns Tidi bæsjer litt store mengder på det foret hun går på nå. Hun får Eukanuba nå. Hun får ca et halvt royal canin beger (240 ml) til hvert måltid. Da holder hun en fin vekt. Jeg vet ikke om dette er mye mengde for en hund på hennes størrelse. Burde vi kanskje prøvd høyenergi for og gitt mindre mengde? 

Jeg ønsker ikke et veldig dyrt for, da jeg har studentøkonomi enda. Foret på Robur før og jeg føler det fungerte mye bedre, men de har sluttet å selge det i butikken jeg pleier å handle i. Om noen vet om forhandlere i Bergen så er det godt mulig jeg går tilbake til Robur. Ellers er det noen som har andre anbefalinger? 

Vi vant en sekk med Vigor og Sage for. Tenkte å teste den ut eller eventuelt blande inn med Eukanuba foret bare for å få brukt det. 

Det første foret min fikk som valp var Eukanuba. Hun bæsjet som en voksen mann etter en Julebordhelg. I tillegg prompet hun ganske mye. Jeg byttet til Orijen, og forskjellen er helt enorm. Mye mindre avføring (under halvparten vil jeg tippe), og den er fastere. Inneklimaet er også på topp igjen.

Orijen er ganske dyrt, men Eukanuba er jo ikke akkurat noe billigfor det heller. For min del var det tydelig at hun ikke fordøyde Eukanuba spesielt godt - det ble ganske dyr drit av det hele. Med Orijen kan jeg gi ganske mye mindre mat siden hun nyttegjør seg foret mye bedre. I praksis betaler jeg omtrent det samme pr måned med Orijen som jeg gjorde med Eukanuba. Acana er også et godt alternativ og noe rimeligere enn Orijen. Det blir nok rimeligere å fore med Acana enn med Eukanuba for min hund i alle fall. Hvordan det evt vil fungere for din må du nesten bare teste. For min del er det i alle fall uaktuelt å betale i dyre dommer for hundemat som inneholder ca 70% korn (gjelder de fleste merkene, inkludert Eukanuba og Royal Canine). Til sammenligning inneholder Orijen 80% animalske ingredienser, Acana rundt 50%.

Hvis du er på utkikk etter for som er vesentlig billigere enn Eukanuba så har jeg ingen tips, men hvis Eukanubaprisen er til å leve med så ville jeg testet Orijen eller Acana. Det er som sagt gode sjanser for at det ikke blir noe dyrere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt råd så hadde jeg fora på acana sitt høyenergi for. Men forer på rc. Noe høy energi noe vanlig for. Jeg er mest glad i vom,men forer nå på musch.(Eller hvordan det skrives) Alt for dyrt for min smak men ikke jeg som betaler foret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.6.2017 at 7:50 AM, tillien said:

Hvis du er på utkikk etter for som er vesentlig billigere enn Eukanuba så har jeg ingen tips, men hvis Eukanubaprisen er til å leve med så ville jeg testet Orijen eller Acana. Det er som sagt gode sjanser for at det ikke blir noe dyrere.

Takk for svar. Nei, rundt Eukanuba pris er greit. Jeg trenger ikke noe billigere. Men Orijen er litt dyrt syns jeg. Men hvis det går opp i opp at du forer mindre, så kan det jo fungere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, MegaMarie skrev:

Takk for svar. Nei, rundt Eukanuba pris er greit. Jeg trenger ikke noe billigere. Men Orijen er litt dyrt syns jeg. Men hvis det går opp i opp at du forer mindre, så kan det jo fungere :)

Ja, mange efarer at de kan gå mye ned på doseringen og at det derfor går mer eller mindre opp i opp. Ligger vel omtrent 30% lavere på doseringen med Orijen, og det er vel sånn cirka prisforskjellen også.

Når hunden driter mye, så er det jo fordi noe ikke fordøyes. Hunder er forskjellige der, men med sitt opphav fra kjøtteteren ulven så er det vel ikke så underlig at ikke alle hunder er like bra tilpasset en nærmest plantebasert diett. Det mest nærliggende er å tro at det er kornet som ikke fordøyes. Da får man forsøke noe med mindre eller helt uten korn. Acana er også veldig bra og billigere enn Orijen (det er samme firma som lager de to) og stort sett korn-fritt, litt havre bare om jeg husker rett. Ellers er det noe bønner, erter osv, men ikke korn. Det finnes flere merker som har kornfrie alternativer, noen som er rimeligere en Orijen og Acana. Du får høre på dyrebutikken. Jeg ville i alle fall startet med kornfritt av noe slag, og om ikke det fungerer så ville jeg gått etter høyere kjøttprosent.

Om du går for Orijen eller annet for med svært høyt kjøttinnhold, så ville jeg byttet svært gradvis. Jeg brukte vel 14 dager. Mange opplever diare når kjøttinnholdet går opp og er raske med å avskrive hele foret. Nå er det jo en god ide å ta det gradvis uansett, men spesielt med Orijen som er så radikalt forskjellig fra annet for.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tillien skrev:

Ellers er det noe bønner, erter osv, men ikke korn.

Hva er det som er bedre med erter eller bønner, framfor korn? 

9 timer siden, tillien skrev:

Om du går for Orijen eller annet for med svært høyt kjøttinnhold, så ville jeg byttet svært gradvis. Jeg brukte vel 14 dager. Mange opplever diare når kjøttinnholdet går opp og er raske med å avskrive hele foret. Nå er det jo en god ide å ta det gradvis uansett, men spesielt med Orijen som er så radikalt forskjellig fra annet for.

Når man fôrer med tørrfôr, så er jo alle ingrediensene prosessert på en eller annen måte, også det kjøttet som er i fôret. Jeg vet ikke hvor "naturlig" dette kjøttet er heller, og det er svært mange hunder som reagerer på disse fôrene med såkalt høyt kjøttinnhold - og jeg lurer på hvorfor det er sånn? Og det er ikke fordi man er for rask til å avskrive fôret. Hvor lang overgangsperiode mener du er naturlig for å få en hund til å tåle f eks Orijen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tillien skrev:

Acana er også veldig bra og billigere enn Orijen (det er samme firma som lager de to) og stort sett korn-fritt, litt havre bare om jeg husker rett. 

De bruker stilkene, ikke selve kornet (antar det er kun for fyllmasse, da jeg ikke helt skjønner hvilken nytte man har av stilkene).
Acana er nok billigere fordi de har litt lavere kjøttandel enn Orjien (og så har noen av fôrene disse stilkene).

Jeg fôrer delvis rått (V&H + diverse kjøtt) og delvis med Acana.
Usikker på om jeg fortsetter med Acana til valpen senere, eller om jeg finner noe annet, men den eldste skal ikke byttes på (hun spiser Light&fit, og det tenker jeg hun skal frem til hun skal ha Senior), for hun legger så latterlig fort på seg og liker ikke å løpe med mindre hun ser syklister eller joggere :P 
Jeg har gått fra å være ihuga råfôrer til å sette pris på å kunne gi tørrfôr i tillegg.
Ser egentlig ingen ulemper så lenge kvaliteten på fôret er ok og hunden funker på det :) 
 

Endret av Shokata
Lagt til et avsnitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Hva er det som er bedre med erter eller bønner, framfor korn? 

Når man fôrer med tørrfôr, så er jo alle ingrediensene prosessert på en eller annen måte, også det kjøttet som er i fôret. Jeg vet ikke hvor "naturlig" dette kjøttet er heller, og det er svært mange hunder som reagerer på disse fôrene med såkalt høyt kjøttinnhold - og jeg lurer på hvorfor det er sånn? Og det er ikke fordi man er for rask til å avskrive fôret. Hvor lang overgangsperiode mener du er naturlig for å få en hund til å tåle f eks Orijen?

Det er ikke nødvendigvis bedre, bare annerledes. Tåler man korn så tåler man korn og da er jo alt fint. Det er andre typer proteiner og fibre noe som kan gi andre resultater hos en gitt hund. Når hunden har problemer med Eukanuba så gir det lite mening i å gi et annet for med lignende sammensetning tenker jeg. Så kan det selvsagt være en annen ingrediens som medfører problemet, men jeg tenker det mest fornuftig å bytte ut det som det er mest av først. Spesielt når det er snakk om store mengder avføring.

At det er svært mange som reagerer på forene med høyt kjøttinnhold aner jeg ikke om er korrekt. Har du noen statistikk på det?  Og om det tilsynelatende er korrekt så blir neste spørsmål om tilvenningen har vært korrekt. Beklager, men etter mange år som forsker på mennesker og adferd er jeg nok svært miljøskadet og har vanskelig for å ta slike utsagn for god fisk uten videre :D Det er ofte forbløffende store forskjeller på hva folk sier de gjør eller observerer og hva de faktisk gjør eller observerer...

Hva som er naturlig overgangsperiode vet jeg ikke, men jeg bestemte meg (etter et par uheldige VH "forsøk" som medførte to dager sprutræv) for å ta det SVÆRT rolig og brukte 14 dager som sagt. Det passet med 10g til hvert måltid. Nå er det jo ikke noe mål i seg selv å absolutt skulle fore på Orijen, men ønsker man det så kan man vel gjøre overgangen på mest mulig skånsom måte tenker jeg. Og jeg vet om de som av en eller anne grunn har vært så forbannet på hele "Orijen-hypen" (deres ord) at de har kjøpt inn en pose, byttet tvert ut, for så å kunne si: "se hva var det jeg sa" når løsmagen umiddelbart slo inn.

Bare så det er sagt. Selv om jeg personlig har tro på at for som Orijen i utgangspunktet er bedre enn mange andre for (høyt kjøttinhold, mange rå ingredienser ligner mer på en kjøtteters diett), så er det utvilsomt at mange, ja kanskje til og med de fleste hunder, klarer seg veldig bra og noen kanskje til og med bedre på andre typer for. Man må nesten bare prøve seg fram. For min del slo det dessuten inn en sånn liten "dette skal de f**n ikke komme unna med"-barnslighet da jeg oppdaget at mange av de mest anerkjente forene har 70% plantematerialer og likevel tar så høye priser som de gjør.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideelt sett hadde jeg gitt Orijen eller Acana, men hun funker ikke på det overhode, selv etter flere mnd. Nå går hun på Specific weight reduction pga allergien og at hun legger på seg bare hun ser en fôrsekk. Ikke ideelt, men er det hun fungerer på, så da er det det hun får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, tillien skrev:

Det er ikke nødvendigvis bedre, bare annerledes. Tåler man korn så tåler man korn og da er jo alt fint. Det er andre typer proteiner og fibre noe som kan gi andre resultater hos en gitt hund.

Men det FREMHOLDES ofte som bedre... men jeg har aldri fått noen god forklaring på hvorfor det er bedre. 
Og som du sier - tåler man korn så er det jo ikke noen grunn til å gi noe annet bare fordi... 

15 minutter siden, tillien skrev:

Når hunden har problemer med Eukanuba så gir det lite mening i å gi et annet for med lignende sammensetning tenker jeg. Så kan det selvsagt være en annen ingrediens som medfører problemet, men jeg tenker det mest fornuftig å bytte ut det som det er mest av først. Spesielt når det er snakk om store mengder avføring.

Om bikkja driter bæreposer, så er det selvfølgelig ganske dumt å fortsette å gi det samme fôret :) 

15 minutter siden, tillien skrev:

At det er svært mange som reagerer på forene med høyt kjøttinnhold aner jeg ikke om er korrekt. Har du noen statistikk på det?  Og om det tilsynelatende er korrekt så blir neste spørsmål om tilvenningen har vært korrekt. Beklager, men etter mange år som forsker på mennesker og adferd er jeg nok svært miljøskadet og har vanskelig for å ta slike utsagn for god fisk uten videre :D Det er ofte forbløffende store forskjeller på hva folk sier de gjør eller observerer og hva de faktisk gjør eller observerer...

Det finnes neppe noen statistikk på det, men bare ved å lese fôrdiskusjoner her inne, så er det åpenbart ganske mange som faktisk ikke får hundene til å fungere på disse høykvalitetsfôrene (og da er det jo ikke god kvalitet for DEN hunden). Jeg tar heller ikke alle utsagn for god fisk, men når det er mange som opplever det samme OG har brukt lang tid på tilvenningen, så sier det meg at nei - det er ikke nødvendigvis et BEDRE fôr enn andre billigere fôrtyper. 

15 minutter siden, tillien skrev:

Hva som er naturlig overgangsperiode vet jeg ikke, men jeg bestemte meg (etter et par uheldige VH "forsøk" som medførte to dager sprutræv) for å ta det SVÆRT rolig og brukte 14 dager som sagt. Det passet med 10g til hvert måltid. Nå er det jo ikke noe mål i seg selv å absolutt skulle fore på Orijen, men ønsker man det så kan man vel gjøre overgangen på mest mulig skånsom måte tenker jeg. Og jeg vet om de som av en eller anne grunn har vært så forbannet på hele "Orijen-hypen" (deres ord) at de har kjøpt inn en pose, byttet tvert ut, for så å kunne si: "se hva var det jeg sa" når løsmagen umiddelbart slo inn.

Jeg tenkte jeg skulle gi Orijen et forsøk i fjor. Jeg hadde da en full sekk med annet tørrfôr, også bestilte jeg like gjerne 4 store sekker Orijen... Jeg brukte 2 mnd på overgangsperioden - uten at jeg ble spesielt imponert over det som kom ut av bikkjene. Det var MYE og løst - og det ble ikke noe bedre videre heller. Jeg gikk dermed tilbake til det vanlige fôret og magene til hundene ble fine igjen. 

15 minutter siden, tillien skrev:

Bare så det er sagt. Selv om jeg personlig har tro på at for som Orijen i utgangspunktet er bedre enn mange andre for (høyt kjøttinhold, mange rå ingredienser ligner mer på en kjøtteters diett), så er det utvilsomt at mange, ja kanskje til og med de fleste hunder, klarer seg veldig bra og noen kanskje til og med bedre på andre typer for. Man må nesten bare prøve seg fram. For min del slo det dessuten inn en sånn liten "dette skal de f**n ikke komme unna med"-barnslighet da jeg oppdaget at mange av de mest anerkjente forene har 70% plantematerialer og likevel tar så høye priser som de gjør.

Men disse "rå" ingrediensene er jo ikke naturlige, de heller, for de er prosessert for å kunne omformes til tørre kuler... proteinene vil ikke være naturlige slik de er i rått kjøtt, de har jo også gjennomgått en prosess. 

Jeg ender egentlig alltid opp med en enkel konklusjon: samme hva fôret heter eller inneholder, så er det et bra fôr om bikkja fungerer godt på det :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...