Heihei!

6 innlegg i emnet

Hei på dere, to og firbente :)

Etter mangfoldig snoking uten en konto etter googlesøk om tips og triks til hundeholdet, har jeg fått surret meg inn hit på hundesonen (garantert på tide!)  

Så lenge jeg kan huske har jeg hatt en eller annen hund rundt meg. En flat som endte opp med å gå å gjemme seg etter en to ukers fjelltur, en norrfolkterrier som var terrier med stor T. Familiens gode border hjelpere med sauene når de skulle fra a til å. Og for tiden har jeg en klovn og sjarmør av en Beauceron. 

Jeg går for tiden på Melsom. YFF hund. Og ellers trener jeg litt LP. Er ganske amatør. Går for det meste i at jeg må lære meg å gå, men morro er det jammen meg. Med litt godt humør, tålmodighet, en bestikkelse eller tre så pleier det meste å fungere til slutt. Selv om jeg noen ganger må dra meg selv i håret og tenke "Hva er løsningen på denne utfordringen da? Amatørhundetrener" 

Jeg er intressert i, tja, hund. Åpenbart. Spesielt etologi og ernæring egentlig. Stress, aggresjoner, hvorfor de reagerer sånn og sånn av den og den påvirkningen.

Min favorittaktivitet er i likehet med mange andre det å trene hund. Helst 3 timer om gangen. Men fornuften tilsier at jeg skal ta korte økter. Så da gjør jeg det.  

For tiden er Vilja læremesteren min i praksis, mens hundebøker og internett og skoletimene tar seg av teorien. 

Jeg satser på å få både overvåket og deltatt i ett hav av friske diskusjoner, lese inspill, og lære mer om våre firbente bestevenner! 

IMG_0128.JPG

IMG_7330.JPG

IMG_6661.JPG

IMG_7060.JPG

IMG_7552.JPG

7 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Hyggelig å ha deg her også :ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei søte Vilja, og velkommen inn hit! :D

Gøy å se dere her også!! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Velkommen. Søt hund :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er noen sider siden nå, men jeg har etterlyst den faglige begrunnelsen for å ta ut disse ulvene. Om det er sånn at 1 av de har hatt skabb, så er ikke det i seg selv grunn nok til å ut hele flokken. At de tar ut den med skabb syns alle (vel, de fleste) er greit, men at de tar en hel flokk basert på et individ, det skjønner ikke jeg.  Dette med at de er innavlet, forvirrer meg litt, må jeg innrømme. Noen sier de var genetisk viktige, hvilket de ikke får vært om de er innavlet. Det er motstridende, og siden jeg ikke orker å bla gjennom hele diskusjonen på nytt igjen for å finne linker til hvorvidt de er viktige eller om de er innavla, så håper noen har noe sånt liggende, blir jeg veldig takknemlig om de kan postes igjen.  Jeg tror ikke man kunne tatt ut ulv - ikke i det hele tatt, og særlig ikke så mange - uten at det ville vekket store reaksjoner særlig fra vernersiden. Beklager, det er ikke meningen å være stigmatiserende i dag, men jeg syns å huske protester og ville diskusjoner om å ta ut ulven på Hadeland også, og da var det snakk om 1 eller 2 (det var ikke sikkerhet om det da) ulver som beviselig tok mye sau i et område satt av til beiting.  Det har vært en betent diskusjon siden før det var noe særlig ulv å snakke om i landet - vi diskuterte dette den gangen jeg gikk på videregående, liksom, det er noen tiår siden, det. Diskusjonen har ikke utviklet seg noe større, du har den ene siden som mener at det ikke er rom for ulv i Norge i det hele tatt, og du har den andre siden som syns vi bør legge ned saueproduksjon/landbruket, så det er plass til mer rovdyr. Jeg tipper at om 20-30 år, går rovdyr-diskusjonen ut på det samme. 
    • Spørre om vedkommende kan ta en spørsmålsrunde etter forelesningen er ferdig? Jeg vurderer så vidt å starte med ny utdanning, jobb-markedet er trådt og jeg har bestemt meg for at jeg ønsker å bo og jobbe i Trøndelag. Jeg må vurdere det nøye, for jeg vet ikke om motivasjonen egentlig er der og om jeg skal investere 3 nye år på skolebenken når det jeg aller helst vil er å jobbe. Vanskelig!
    •  Det er noe i uttrykket: på seg selv kjenner man andre   Jeg visste vel at du hadde full kontroll   Pffft... Bare innrøm det: du ønsker deg innerst inne ei skikkelig sånn Diesel Dolly-puddelfnutt, du      Det ante meg at også du hadde god kontroll på det der  
    • Usj nå er jeg stresset her.. har tatt meg fri i dag for jeg skal til ny runde jobb-intervju i byen i dag. Men så ville ikke Strider spise frokosten sin - det er noe galt med han  Jeg blir dødsbekymret når de ikke vil ha mat på den måten, han spyr ikke, virker ikke kvalm, som vanlig ute men vil altså ikke spise. Og jeg har ikke det minste lyst å dra fra han, men kan ikke avlyse intervjue heller synes jeg.. med mindre han blir akutt syk slik at han må til dyrlege med en gang. Jaja, skal ikke dra på noen timer enda.
    • Men som de er veldig anti ulv, så betyr det ikke at de ikke er voksne folk som kan å oppføre seg og gjøre en jobb skikkelig...? Ang at ting skal skytes så raskt som mulig er vel ikke bare opp til jegerne? Men jeg vet det at hvis intensjonen er å skyte ut en flokk, så bør dyrene bli skutt så raskt som mulig for at ikke flokken skal bli skremt og spredd for alle vinder..  om selve avgjørelsene rundt jakta er riktig, skal jef ikke verken si det ene eller det andre på.. for det er neppe en fasitsvar på dette. Dere som er imot har heller ingen god forslag på alternativer. 
  • Nylig opprettede emner