Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye skal valpen min spise?


Harleyinthehouse
 Share

Recommended Posts

Kanskje dunt spm og skjønner det er vanskelig å si siden det avhenger av aktivitetsnivå. Men jeg spørr likevel hvor mye mat skal jeg gi valpen min? 

Han får tørrfôr på morningen, slik at det dekker bunnen av skålen. Skålen er ikke så stor. Til middag får han en sånn kule med vom. Hørte de skulle ha en kule PR kg. Han veier rett under 2 kg. 

Han er valp og har derfor er høyt aktivitetsnivå ? Vanskelig å si, i know, men en normal valp med normalt altivitetsnivå. Burde jeg gi han to kuler til middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er valpen og hvilken rase? ?

Mine valper får som regel spise seg mette når de er veldig små, de får også 3-4 måltider om dagen. Følg med holdet! Blir valpen litt tykk så minsker du litt på mengden, blir den litt tynn så øker du mengden litt ? Jeg har aldri målt opp hvor mye de skal ha, men tar det litt på øyemål og skjønn.

Når det gjelder råforing så er det vell x% av forventet voksenvekt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille valp på i overkant av 2 kg. får mat 4 ganger om dagen og da får hun nok nærmere 1,5-2 slike boller til hvert måltid, pluss bittelitt tørrfôr for at det ikke skal bli alt for hardt for magen. Jeg vet jo ikke om dette er for mye eller for lite enda da, siden jeg fikk henne i går, men jeg har god erfaring med å ta det på øyemål og justere mengden etter holdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Shlush skrev:

Hvor gammel er valpen og hvilken rase? ?

Mine valper får som regel spise seg mette når de er veldig små, de får også 3-4 måltider om dagen. Følg med holdet! Blir valpen litt tykk så minsker du litt på mengden, blir den litt tynn så øker du mengden litt ? Jeg har aldri målt opp hvor mye de skal ha, men tar det litt på øyemål og skjønn.

Når det gjelder råforing så er det vell x% av forventet voksenvekt? 

Haha glemte å skrive alder og rase ? 11 uker gammel kleinspitz :) 

Han virker ikke så sulten på en måte heller, kaster seg ikke over maten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Harleyinthehouse skrev:

Haha glemte å skrive alder og rase ? 11 uker gammel kleinspitz :) 

Han virker ikke så sulten på en måte heller, kaster seg ikke over maten. 

Prøv å fordele over på 3 måltider en stund ? Er valpen i normal hold (ikke tykk/tynn) så får den passelig med mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...