Gå til innhold
Hundesonen.no

Anbefalinger ønskes: Strikkliner

Recommended Posts

Jeg har kjørestrikk fra Non-Stop som jeg er veldig fornøyd med (riktignok den røde, men den grå bør vel ikke være dårligere?), men jeg har dessverre ikke fått testet den i dobbel

Hundene mine har så forskjellig størrelse at jeg tror vi bør ha hanefot med forskjellig lengde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en veldig trekkglad gordon setter på 11 mnd. Jeg har jo endel forskjellige kobbel med strikk i. Bla fra MR,baggen,vibri og yukon. Foretrekker helt klart den fra yukon pga den type strikke det er,vekten og lengeden 👌

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bånd er jo alltid en smakssak, men jeg liker definitivt best de flate helt enkle båndene, som den svarte non-stop kjørestrikken og jægerens kjørestrikk. Fester hanefot på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11.1.2018 at 10:49 PM, tonjek skrev:

Hundene mine har så forskjellig størrelse at jeg tror vi bør ha hanefot med forskjellig lengde.

Jeg har jo en på 13 og en på 30 og lik lengde på hanefoten, Nå bruker jeg mest nome på ene og zero DC på andre, så de får ca samme lengde da. Men går begge med nomesele på seg har jeg løst det med å forlenge tråden bakerst på selen på den minste hunden. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg har jo en på 13 og en på 30 og lik lengde på hanefoten, Nå bruker jeg mest nome på ene og zero DC på andre, så de får ca samme lengde da. Men går begge med nomesele på seg har jeg løst det med å forlenge tråden bakerst på selen på den minste hunden.  

Mine vil gå med nomeseler begge to, og da vil lillemor havne veldig langt bak hvis hanefoten er lik. Men jeg har en lang, meget justerbar hanefot så det er ikke noe problem Da kan jeg stille dem inn slik jeg ønsker uansett seler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

@maysofie Da ble det brått ekstraordinær båndtvang her, så har tatt i bruk non stop'en med hanefot til støverene. Så langt overraskende fornøyd. Strikken i selve lina er litt løsere enn optimalt for to bikkjer. Men greit nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter ønske om oppdatering;

Jeg kom meg liksom ikke helt til innkjøp. Bestilte dobbel Manmat-kobbel, hvor leverandør plutselig ikke hadde oversikt over beholdningen sin og var fri. Jau, da prøvde jeg bestille en haug med hulflettet tau for å lage til, iom. at jeg tross at har 3 stk. Det kom seg heller aldri frem :P 

Løsningen ble å mekke med de hulflettede linene jeg hadde hjemme fra tidligere, ene var tygd over og ubrukelig til annet. Fikk laget til to ekstra bakliner av god lengde, slo en løkke i strikklina og kobler av og på slik jeg selv vil. Til neste sesong blir det å bestille i god tid og lage nytt, tenker jeg,  strikken og hovedlinja trengs utbytting. Så får det bare være at det er fælt å holde i når nødvendig :lol: 

(Når ingen finner ut at de vil løpe på venstreflanken, så fungerer det utmerket!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har non stop sitt flate. Er veldig fornøyd med det, lett og fint. Kroken har aldri gått opp. Bruker det med 2 whippeter. Har hanefot foran, så har ikke prøvd deres løsning for to hunder. 

Edit: Av en eller annen grunn så jeg ikke innlegget ditt før jeg postet mitt. :P

Endret av Elisabeth00

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dårlig kjemi, kanskje hunden ikke har helt de egenskapene de ønsket så de vil ha plass til en annen hund, kanskje hverdagen er litt travel ja, hva som helst. Det finnes mange årsaker og ikke alle må bli kvitt hunden(kanskje ikke i det hele tatt, eller ihvertfall ikke med en gang). Selvsagt er verdien i hunden relevant, man kjøper jo hund fordi man vil ha hund. En ettåring eller en toåring har i de fleste tilfeller alt man vil ha og man taper ingenting på å kjøpe en hund som ikke er valp. Så hvorfor skal da prisen være viktig? Jeg har og fått vekk to hunder, men jeg har og kjøpt en voksen hund til 15000. Hvorfor ikke? Med unntak av problemhunder så er det jo tryggere å kjøpe en ung/voksen hund kontra en valp... Positivt å bli omplassert, tja, de fleste ville sikkert ikke det om de kunne svart selv, men det gjør neppe noe skade på hunden nei om det er det du tenker på. Hvor er motsetningen? Oppdrettere vil vell og gå gode hjem til valpene sine, likevel koster de penger. Og bare fordi man tar betaling for omplasseringshunden sin så betyr ikke det at man er mindre opptatt av hvor hunden havner.. Det er vell ikke absurd å snakke om verditap? En hund har en verdi for de fleste av oss. En emosjonell verdi selvfølgelig, men også bruksverdi. Og man har kanskje lagt ned en del penger i hunden som er relevant og kjekt også for de neste eierne. Det kommer med en verdi det også. Kanskje skal man kjøpe ny hund selv og å få er det kanskje litt relevant hva man får igjen for hunden man selger og. Er det brukshund eller noe sånt så er man jo nærmere en pltenskelm start, man slipper å vente på at valpen blir voksen. Og ellers har jo hunden alt det en valp har. Den vil gjøre samme nytta,  så verdien burde ikke være noe mindre heller. Men det er jo uansett ikke noe problem, om folk er enig med deg så blir jo ikke hundene solgt da, da må de evt ned på pris, og blir de solgt så er det vell marked for det.
    • Ja, det er det virkelig! Han er uvurderlig! Logringen hans, de glade snøftene han lager, den varme hundekroppen, en grunn til å komme seg ut...
    • Takk for klemmene Det er rart å miste et dyr jeg har hatt i over femten år. Et familiemedlem. Der er så stille uten ham, mer tomt. Nå er det jo bare Eine og jeg igjen også, siden jeg går igjennom en skilsmisse. 
    • Du har fått mange gode grunner for hvorfor mange her ikke ser det som unaturlig å ta en del penger for en omplasseringshund. Du har selvsagt lov til å være uenig i det. Jeg skjønner bare ikke hvorfor. En rimelig mottaker av en slik hund klarer å se verdien av den jobben som er nedlagt, og synes det er verdt noen kroner om ikke annet. 10 000,- kroner vil ikke være i nærheten av å dekke kostnadene den som omplasserer har hatt i forbindelse med hunden, så det er ikke snakk om å få igjen pengene sine. Og i min bok er det ikke det som er poenget heller. Det er, foruten det som alt er nevnt, også snakk om å få tak i nye eiere som bryr seg nok til å gidde å bruke litt penger. Gratis dyr er sjelden en god idé - det er slike som havner i grøfta når eiere skal på ferie. Nei, det er ikke en sofa. Og derfor bør ikke en hund gis gratis bort heller. Det kan selvsagt finnes unntak dersom man kan omplassere til noen som man kjenner godt, men selv da mener jeg det er rimelig at ny eier ser verdien i både hund og det som er lagt ned av arbeid til å kunne betale noe penger. Målet for alle er uansett å finne et best mulig hjem - å gi den bort gratis er ikke noen sikrere vei til å oppnå det.
    • En del har jo mulighet til å beholde hundene sine da, men de velger å se etter et annet hjem der hunden kan få mer oppmerksomhet eller passer bedre inn av diverse grunner. Så lenge hunden har det bra bryr den seg neppe om hvem den bor hos. Det er jo du som peker på tapt verdi når du mener at en hund ikke er verdt ei krone lenger når den skal omplasseres. Du antyder at man må gi bort en hund gratis for å finne et godt hjem, når realiteten er at mange gode hjem gjerne betaler for å få en frisk ettåring av spesifikk rase med godt gemytt og uten noen form for problemadferd.
  • Nylig opprettede emner