Gå til innhold
Hundesonen.no

Anbefalinger ønskes: Strikkliner


maysofie
 Share

Recommended Posts

Jeg har kjørestrikk fra Non-Stop som jeg er veldig fornøyd med (riktignok den røde, men den grå bør vel ikke være dårligere?), men jeg har dessverre ikke fått testet den i dobbel [emoji14]

Hundene mine har så forskjellig størrelse at jeg tror vi bør ha hanefot med forskjellig lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2018 at 10:49 PM, tonjek skrev:

Hundene mine har så forskjellig størrelse at jeg tror vi bør ha hanefot med forskjellig lengde.

Jeg har jo en på 13 og en på 30 og lik lengde på hanefoten, Nå bruker jeg mest nome på ene og zero DC på andre, så de får ca samme lengde da. Men går begge med nomesele på seg har jeg løst det med å forlenge tråden bakerst på selen på den minste hunden. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo en på 13 og en på 30 og lik lengde på hanefoten, Nå bruker jeg mest nome på ene og zero DC på andre, så de får ca samme lengde da. Men går begge med nomesele på seg har jeg løst det med å forlenge tråden bakerst på selen på den minste hunden. [emoji4] 
 

Mine vil gå med nomeseler begge to, og da vil lillemor havne veldig langt bak hvis hanefoten er lik. Men jeg har en lang, meget justerbar hanefot så det er ikke noe problem [emoji1] Da kan jeg stille dem inn slik jeg ønsker uansett seler.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Etter ønske om oppdatering;

Jeg kom meg liksom ikke helt til innkjøp. Bestilte dobbel Manmat-kobbel, hvor leverandør plutselig ikke hadde oversikt over beholdningen sin og var fri. Jau, da prøvde jeg bestille en haug med hulflettet tau for å lage til, iom. at jeg tross at har 3 stk. Det kom seg heller aldri frem :P 

Løsningen ble å mekke med de hulflettede linene jeg hadde hjemme fra tidligere, ene var tygd over og ubrukelig til annet. Fikk laget til to ekstra bakliner av god lengde, slo en løkke i strikklina og kobler av og på slik jeg selv vil. Til neste sesong blir det å bestille i god tid og lage nytt, tenker jeg,  strikken og hovedlinja trengs utbytting. Så får det bare være at det er fælt å holde i når nødvendig :lol: 

(Når ingen finner ut at de vil løpe på venstreflanken, så fungerer det utmerket!)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har non stop sitt flate. Er veldig fornøyd med det, lett og fint. Kroken har aldri gått opp. Bruker det med 2 whippeter. Har hanefot foran, så har ikke prøvd deres løsning for to hunder. 

Edit: Av en eller annen grunn så jeg ikke innlegget ditt før jeg postet mitt. :P

Endret av Elisabeth00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...