Gå til innhold
Hundesonen.no

Westminster Dog Show 2017


netpuppy
 Share

Recommended Posts

BIR
DN36514001.jpg

 

BIMDN43169002.jpg

Kan i grunn ikke rasestandarden godt nok til å si så mye, men jeg liker BIM hunden bedre enn BIR hunden. For jeg synes den som ble BIR  salrygga som en gammel arbeidshest, og lang som et trekkspill. Begge kunne vel hatt bedre blåfarge. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2017-02-16 at 4:20 PM, netpuppy skrev:

 Syns også hodet ser litt rart ut, men klarer ikke å sette fingeren på hvorfor.

Synes den Schäferen ser fryktelig flat ut i hodet, altså at den mangler ganske mye stopp for å se normal ut. Samt at nesen krummer litt. Nesten som om de blanda inn borzoi i linjene...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Synes den Schäferen ser fryktelig flat ut i hodet, altså at den mangler ganske mye stopp for å se normal ut. Samt at nesen krummer litt. Nesten som om de blanda inn borzoi i linjene...

 

ACK-standard. Ikke at det betyr all verden, men synes det ikke er "schæfer". 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullmastiff 

BIR 

WS40025002_zpszgtnhcit.jpg

Han er helt grei synes jeg. En del ting jeg ikke liker, litt lite masse kanskje og alt for store ører! :P Men en relativt moderat bygget hund med god lengde på snuten og godt åpne nesebor. Et sunt eksemplar av rasen, det liker jeg! 

BIM

WS50153902_zpsrrpr2fqq.jpg

Helt grei, ikke no wow, men ikke noe åpenbart "galt" heller. Fint hode, bryst og god beinstamme. 

Clumber spaniel

BIR

SR76472302_zpsse39j4s8.jpg

Han her liker jeg, nydelig pels. God front, hele hunden er harmonisk. 

BIM

SR86935301_zpsljko1mof.jpg

Tja, ikke veldig begeistret. Kan være måten hun er stilt på, men fronten ser veldig steil ut. Null vinkler bak - ikke det at de skal ha så veldig mye, men likevel. Lite pels. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.3.2017 at 8:56 PM, Kangerlussuaq said:

Synes den Schäferen ser fryktelig flat ut i hodet, altså at den mangler ganske mye stopp for å se normal ut. Samt at nesen krummer litt. Nesten som om de blanda inn borzoi i linjene...

 

Det er sånn de skal ha dem i uniten, et sånt hode ville ikke ha blitt premiert i FCI. Det var faktisk snakk om det på dommer/oppdretter/medlems-konferansen jeg var på for noen uker siden, at det var viktig at vi var obs på at schäferen skal ha et vakkert hode, ikke en lang snabel, som hunder av noen linjer kan tendere til å ha. De amerikanske har generelt et lengre, smalere hode, og en veldig dårlig stopp. Ofte litt romersk nese også.

Her et par hunder fra lengre bak i stamtavla til vinneren:

2320982-635572.jpg

404013-363306.jpg

403973-327616.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tuvane skrev:

Det er sånn de skal ha dem i uniten, et sånt hode ville ikke ha blitt premiert i FCI. Det var faktisk snakk om det på dommer/oppdretter/medlems-konferansen jeg var på for noen uker siden, at det var viktig at vi var obs på at schäferen skal ha et vakkert hode, ikke en lang snabel, som hunder av noen linjer kan tendere til å ha. De amerikanske har generelt et lengre, smalere hode, og en veldig dårlig stopp. Ofte litt romersk nese også.

Her et par hunder fra lengre bak i stamtavla til vinneren:

2320982-635572.jpg

404013-363306.jpg

403973-327616.jpg

"En lang snabel" :lol: Det er jo søtt da, men jeg er enig. Schæferen skal ikke minne om en borzoi hva hodet angår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...