Gå til innhold
Hundesonen.no

Westminster Dog Show 2017


netpuppy
 Share

Recommended Posts

Jeg syns disse trådene er så artige, så siden ingen andre har laget, lager jeg like godt en sjøl.

Vis meg bilde av vinneren av din rase! 

 

BIR Schipperke:

GCHP CH Rivendel's Barefoot Bandit

birwestminster.thumb.jpg.ce9bda21344f73d8d971b700da22f69a.jpg

 

En veldig amerikansk Schipperke i type. De er ofte kortere og breiere enn de europeiske. Denne er likevel ganske moderat i forhold til hvordan de kan være. Amerikanerne kan ofte ha ganske svake bakender, noe jeg ikke syns denne hadde. Alt i alt syns jeg dette var en verdig vinner. Selv om den selvfølgelig hadde vært finere om den hadde fått beholde halen sin. 

 

Edit:

Kan vise bilde av den som vant BIM også siden jeg egentlig likte henne bedre:

 

BIM Schipperke:
CH Delamer Salt Water Taffy

BIMwestminster.thumb.jpg.24d296a6db0fda24bbca950159de09b5.jpg

Igjen, ganske moderat amerikansk type med sterk bakende. Syntes at denne beveget seg bedre i ringen og at hun hadde et nydelig hode og uttrykk. Men både BIR og BIM er veldig fine hunder så det er nok mer personlig preferanse og at jeg foretrekker de litt lettere typene som denne jo er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b413b5197932db21ff7f733dd1f34348?AccessK

Denne ble BIR, BIG1 og BIS...  Lockenhaus' Rumor Has It v. Kenlyn

Denne er MODERAT for amerikanske schäferlinjer, og det sier vel noe om hva slags bakbeinsvinkler de liker.

OVERHODET ikke min type hund, men ifølge amerikanske schäferfolk er den et sted i riktig retning, noe som sier litt om hvordan det ligger an. Mentalt virker det dog som en grei og trivelig hund, ut i fra videoer jeg har sett.

Her litt mer moderat oppstilt:

GCH+CH+Lockenhaus+Rumor+Has+It+v+Kenlyn+

Her bilde fra dagen, fant akkurat:

DN33397401.jpg

Her BIM (ligger ikke ute bilde fra Westminster ennå):

1848274.jpg

Endret av Tuvane
La til bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De andre årene har jeg ikke likt Miniature American Shepherds, men i år syns jeg den var fin. Ikke dvergpreg over den som det har vært tidligere :)

DN37147702.jpg

DN42290601.jpg

BIM ACD: pent bygget, men feit... nei beklager MASSE er det :P;)  BIR hunden var det ikke bilde av enda *lete bilde*

Bra med bryst, men her ser det ut som brystbeinet nesten går forbi kjeven? håper det bare er en illusjon ved at hunden vrir hode i det bilde blir tatt *lete bilde*

DN38229402.jpg

Edit:

Så mer normalt ut her ja, men endel yngre. Bare hang meg opp i det brystbeinet :P 

10476351_320115678162445_655064001106926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Meg skrev:

jeg finner bare liste over resultater, og video fra rasebedømmelsen, hvor finner dere bilder?

 

Gå inn på komplett resultat også trykker du på navnet til hunden du vil se. Ikke alle bilder er ute enda, feks er BIM ACD ute, men ikke BIR. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Tuvane said:

(...)

Jeg er så glad for at du sier det for jeg likte ikke den hunden i det hele tatt, men jeg har jo egentlig ikke peiling på schæfere, så vanskelig for meg å ha noen mening. Har sett på amerikanske sider at de hyller veldig hvor MODERAT den er og at bakbeina ser ut som de gjør på grunn av måten den er stilt opp på, men jeg syns hun omtrent sto på hasene når hun sto vanlig også og at bakbeina var "slarkete" i bevegelsene når hun gikk. Syns også hodet ser litt rart ut, men klarer ikke å sette fingeren på hvorfor.

 

Heiet på elghunden jeg. Den mest moderate hunden i BIS-ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, netpuppy said:

Jeg er så glad for at du sier det for jeg likte ikke den hunden i det hele tatt, men jeg har jo egentlig ikke peiling på schæfere, så vanskelig for meg å ha noen mening. Har sett på amerikanske sider at de hyller veldig hvor MODERAT den er og at bakbeina ser ut som de gjør på grunn av måten den er stilt opp på, men jeg syns hun omtrent sto på hasene når hun sto vanlig også og at bakbeina var "slarkete" i bevegelsene når hun gikk. Syns også hodet ser litt rart ut, men klarer ikke å sette fingeren på hvorfor.

 

Heiet på elghunden jeg. Den mest moderate hunden i BIS-ringen.

Er nok ingen norske/europeiske schäferfolk som har noe til overs for de amerikanske linjene. De har en annen rasestandard enn oss, og det er rene selskapshunder/utstillingshunder uten noen krav til avl, med en annen mentalitet enn hos FCI-schäferen. De ekstremt lange bendelene og ekstreme vinklene bak gir et helt spesielt trav (flyvende trav eller noe sånt). I tillegg har mange av dem veldig rake overarmer, noe som forsterker uttrykket. Hodene og beinstammen er også helt ulik.

Men ja, denne er nok moderat til å være amerikansk schäfer, det finnes hunder som ser laaaangt verre ut. F. eks denne, ei tispe som ligger bak i stamtavla til Rumor:

526817-317780.jpg

Man må tilbake til 50-60-tallet for å se mer moderate vinkler hos disse:

403449-412489.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JeanetteH skrev:

De andre årene har jeg ikke likt Miniature American Shepherds, men i år syns jeg den var fin. Ikke dvergpreg over den som det har vært tidligere :)

DN37147702.jpg

DN42290601.jpg

BIM ACD: pent bygget, men feit... nei beklager MASSE er det :P;)  BIR hunden var det ikke bilde av enda *lete bilde*

Bra med bryst, men her ser det ut som brystbeinet nesten går forbi kjeven? håper det bare er en illusjon ved at hunden vrir hode i det bilde blir tatt *lete bilde*

DN38229402.jpg

Edit:

Så mer normalt ut her ja, men endel yngre. Bare hang meg opp i det brystbeinet :P 

10476351_320115678162445_655064001106926

Den ACDen ser også ut som om den hadde hatt godt av en tur eller 50...

Hele greia fra Westminster minner meg om den filmen Best in Show :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kommet bilde for BC enda, så her er de norske. Nå er jeg ikke helt stødig på de engelske versjonene av øvrige raser, men tror ikke der var noen flere norske?
BIR buhund
DN31906104.jpg
BIM buhund
DN32443807.jpg

BIR, BIG elghund
HP45674402.jpg
BIM elghund
HP48280902.jpg


 

Vet ikke om jeg syntes det er litt skremmende å se hvilke raser som hevder seg i gruppen? Flere omdiskuterte raser for ekstreme eksteriøre trekk, iallefall i USA. Eksempelvis:
BIG - pekingneser, schäferhund, forsåvidt også boxeren
BIG2 - basset, mops, boston terrier
BIG4 - fransk bulldog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulier gjør seg bedre på video for da ser man at det er en hund.  

 

Cordmaker mr blue sky. 

Bir og Big 2

http://www.westminsterkennelclub.org/breed-results/breed-videos-2017/PULI-video/

 

Jeg har ikke så mye å si. Den ser bra ut. Livlig som en puli skal være og jeg liker at den har snorpels siden jeg personlig foretrekker det fremfor båndpels :P

Men det er bare en smakssak.  Mange foretrekker båndpels siden de er sterkere . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR aussie, GCHS CH Collinswood Cayenne Pepper Of Arboroaks "Kai":16601949_10210146867241158_2841964642077

BIR sheltie, GCHG CH Syringa - Akadia The Corsair

Aussien synes jeg har fine proporsjoner, er moderat og sunn hele veien. Ikke noe som er ekstremt på noen måte. Sheltien er nok heller ikke så verst under all hårsprayen :P Den er såklart, som sheltien er i USA, litt mer firkanta i hodet og med litt andre hodedetaljer enn FCI-standarden sier, men langt fra ekstrem. Jeg så dog ikke de andre, og har ikke sett den bevege seg heller. Synes det er synd de skal se ut som om de har halvveis puddelklipp, men man må jo nesten prøve å se "gjennom" pelsen, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dalmatiner:

BIR 

GCH CH Bellemar's Honey Badger

ikke en tispe etter min smak! Har sett værre, men dårlig front og dårlige vinkler spesielt foran.

BIM

 

GCHP CH Merry Go Round Coach Master

var ikke nytt bilde av han, så han måtte googles. Likte hannhunden mye bedre en tispa, selv om jeg synes han også kunne hatt bedre front og bedre vinkler. Pent tegnet og ikke så ille å se på ?

NP37979405.jpg

Flash-in-Mainne-G1-Ray-Filburn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...