Gå til innhold
Hundesonen.no

Stuetepper


Gjest
 Share

Recommended Posts

Hver gang vi skal ha gjester er det en skikkelig jobb å få teppene frie for hundehår. Støvsugern tar det ikke, så må dra over for hånd med en fuktig gummihanske og støvsuge etterhvert som den drar opp hår. Litt som å børste et dyr i røytetiden, det tar tid! Og neste dag er de like ille igjen, så i hverdagen lar vi det bare være.

Hva slags tepper har dere? Finnes det noen pelsvennlige typer? Drømmer i tillegg om et stort lyst ett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen forslag til tepper, utover at jeg synes sånne vevde filleryer tar til seg mindre pels enn andre tepper jeg har vært borti. Jeg har teppe på stua fordi det er gulvkaldt, et som lå igjen fra forrige huseier og er kjempestygt, så jeg trodde det skulle hives kjapt ut, men det er så godt å ha noe under føttene :P 

Anyway, jeg skulle egentlig gi to tips til produkter jeg liker for å få hår vekk fra tepper (de er greie å ha i baggen/bilen når en reiser og plutselig får vegg-til-vegg-teppe på hotellrommet selv om en har sagt fra at en har hund):

Pet hair-magnet - en gumminal med tre riller som virkelig drar med seg mengder. Den sliter på teppet, men poter, klør, barneføtter og hverdagen generelt sliter jo også på ting.

Eller så er det "frisørkosten" som blant annet Hund-1 selger, en gummikost hvor hver "bust" er en kraftig gummi-bust i v-form og som drar med seg mye hår fra tepper.

Pet hair-magneten får med seg mer, men krever også at en går på kne og jobber seg over teppet. Frisørkosten har langt skaft og får med seg nok til at det ser allright ut på kortere tid.

Jeg gjorde et kjapt bildesøk, og da dukket X'en min opp litt nedpå siden!

hairmagnet002.jpg

Det teppet var støvsugd først, og likevel fikk jeg ut så store mengder med magneten. Den er også fin på bilseter, stoffsofa, andre møbler. I og med at det er tre riller, så blir den vel ekstra effektiv tilsvarende barberhøvler med et eller tre blad og alt det der mannegreiene. Du finner den til under hundrelappen på utenlandske nettbutikker.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har korthårede tepper, minus det ene i utbygget som er slikt langhåret og ruggete og gangmatta som er vevd myk plastikk. Vi har kalde og griseglatte gulv, så tepper er et must. 

Keo røyter noe grassalt, fine bløte hår som suger seg til alt. Eneste som hjelper her er banking + intensiv støvsuging, dra en fuktig håndduk over eller dette (dette er etter støvsuging): 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sort flossteppe før. Det ble dritekkelt. I sept kjøpte jeg nytt.. da et lyst vevd ullteppe. 

På dette vises ikke hundehåra vår. Vi gar sort og hvit hund med underull. Det kommer nok til å ha litt å si hva som funker hos dere.

Hundehåra lar seg enkelt støvsuge bort og legger seg mer i "dotter" enn det gjorde i flossteppet.

På bildet er teppet litt ujevnt da det er helt nytt. Ligger finere nå. 

 

 

Screenshot_20170216-134329.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det pels. Sånn er det. Vi har ett teppe, tettvevd som @SFX og @Wildlife har for eksempel.

Nå har hundene vist en stor preferanse for fluffy tepper når vi har vært på besøk, så det er en liten mulighet for at det blir et slikt. Men det blir med hundepels.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, SFX skrev:

 

hairmagnet002.jpg

 

Tusen takk for tips! Og fine X'n :wub:

Får se etter en sånn frisørkost neste gang Skessa er på utstilling! :D (Tror ting med litt lengde på gjør det mye lettere!)

 

2 minutter siden, Wildlife skrev:

 

 

 

Screenshot_20170216-134329.png

36 minutter siden, maysofie skrev:

Vi har korthårede tepper, minus det ene i utbygget som er slikt langhåret og ruggete og gangmatta som er vevd myk plastikk. Vi har kalde og griseglatte gulv, så tepper er et must. 

Keo røyter noe grassalt, fine bløte hår som suger seg til alt. Eneste som hjelper her er banking + intensiv støvsuging, dra en fuktig håndduk over eller dette (dette er etter støvsuging): 

 

Ble litt tull med quotene, men takk for svar! Det teppet likte jeg godt Wildlife! Hvor får man tak i slike?

Og veldig smart maysofie! Det er slik det funker med gummihanske også, men det er en krøkkete slitsom måte. Langkost må jo være mye bedre!

Folk vet jo at vi har hund, men de mørkeblå teppene vi har nå, ser helt j... ut uten en skikkelig innsats, og jeg liker å ha det pent hos oss ved spesielle anledninger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marie skrev:

Tusen takk for tips! Og fine X'n :wub:

Får se etter en sånn frisørkost neste gang Skessa er på utstilling! :D (Tror ting med litt lengde på gjør det mye lettere!)

 

Ble litt tull med quotene, men takk for svar! Det teppet likte jeg godt Wildlife! Hvor får man tak i slike?

Og veldig smart maysofie! Det er slik det funker med gummihanske også, men det er en krøkkete slitsom måte. Langkost må jo være mye bedre!

Folk vet jo at vi har hund, men de mørkeblå teppene vi har nå, ser helt j... ut uten en skikkelig innsats, og jeg liker å ha det pent hos oss ved spesielle anledninger. :)

Kjøpt på jysk. Det er litt tynt men godt. Har underlag under det som hjelper. Selger noen litt tykkere på bohus som likner. Som nevnt over er ull veldig greit. Dette er i ull. Veldigfornøyd med det og kan anbefale det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg har en støvsuger med egen dyrehårfjerner-hode, det er genialt! Lager lyd som en liten helvetisk innretning, men det får stå til. Jeg har ikke teppe på stuegulvet, men kommer nok til å skaffe meg ei sisalmatte etterhvert. Det er jo så fint...

En såkalt teppebanker? Kost som går rundt inni? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

En såkalt teppebanker? Kost som går rundt inni? :) 

Jeg har noe sånt på min støvsuger, som ble kjøpt nettopp for å tåle hundehår, den heter til og med Cats & Dogs, eller noe sånt. Men når den børsten går rundt, så surres hundehårene rundt og rundt til det blir en propp som stopper. Så nå er det støvsugerhodet ødelagt, det er så mye pels at jeg eventuelt må gå på med saks for å klippe den fri. Hvilket jeg ikke gidder, det er raskere å feie opp det verste av bernerdotter, og støvsuge resten av gulvet uten hode.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har noe sånt på min støvsuger, som ble kjøpt nettopp for å tåle hundehår, den heter til og med Cats & Dogs, eller noe sånt. Men når den børsten går rundt, så surres hundehårene rundt og rundt til det blir en propp som stopper. Så nå er det støvsugerhodet ødelagt, det er så mye pels at jeg eventuelt må gå på med saks for å klippe den fri. Hvilket jeg ikke gidder, det er raskere å feie opp det verste av bernerdotter, og støvsuge resten av gulvet uten hode.

Da jeg skulle ha støvsuger var selgeren veldig på meg om at jeg selvsagt måtte ha en slik en... men han ga seg da jeg forklarte ham at jeg så for meg akkurat det scenariet du beskriver over her. Lange hår som snurrer seg fast i børstene fungerer veldig dårlig. Han så poenget :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tepper :P Har hatt flossteppe, men det luktet hund etter kort tid, så det ble kasta. Har lyst på teppe siden jeg bor ie t gammelt hus uten gulvvarme, men det må bli et billig ett som kan kastes etter hvert og erstattes. Ull er kanskje lurt, det tar ikke til seg lukt på samme måte som andre stoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har noe sånt på min støvsuger, som ble kjøpt nettopp for å tåle hundehår, den heter til og med Cats & Dogs, eller noe sånt. Men når den børsten går rundt, så surres hundehårene rundt og rundt til det blir en propp som stopper. Så nå er det støvsugerhodet ødelagt, det er så mye pels at jeg eventuelt må gå på med saks for å klippe den fri. Hvilket jeg ikke gidder, det er raskere å feie opp det verste av bernerdotter, og støvsuge resten av gulvet uten hode.

Nettopp derfor har vi måttet skrote våre to slike, selv om man dro ut for hvert minutt i bruk og klipp etter man er ferdig for at det ikke skulle gå helt i stå. Værste var å dra den over den langhårede matten vår, satt seg fast i den :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke langhåra hunder, de lengste halehåra er maks 6 cm lange, men hemmeligheten med å kunne bruke et sånt hundehårshode er først og fremst å ikke vente til det er helt ****** med hår på gulvet, og å støvsuge vanlig først, og ty til hårdhanskerna etterpå, kun på utvalgte flater. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hver gang vi skal ha gjester er det en skikkelig jobb å få teppene frie for hundehår. Støvsugern tar det ikke, så må dra over for hånd med en fuktig gummihanske og støvsuge etterhvert som den drar opp hår. Litt som å børste et dyr i røytetiden, det tar tid! Og neste dag er de like ille igjen, så i hverdagen lar vi det bare være.
Hva slags tepper har dere? Finnes det noen pelsvennlige typer? Drømmer i tillegg om et stort lyst ett...

Har sånn hårkost som drar håra vekk fra teppet. Men gidder jo aldri å bruke den [emoji23]

Sent fra min SM-T550 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...