Gå til innhold
Hundesonen.no

Vaske dirty dog doormat


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Jeg har to slike, en stor og en liten. Og er fornøyd med de men jeg føler at de aldri blir rene, og de lukter vondt. Hvordan vasker dere de?  Kjørte den minste i vaskemaskinen men den ble såpass tung at jeg er redd den blir for mye for vaskemaskinen å tåle..  I sommer spylte jeg den ene ute, med såpe og hard stråle men den blir jo aldri ren!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den nest største og to små, null stress å ha i maskina (kvar for seg pga. tyngden). Har maskin med 8kg kapasitet, men pleier å skru litt ned på sentrifugeringa når eg vaskar den største, eller blir det voldsom hopping på maskina. 

Ikkje lurt å vaske den på for høg varme (60*c), då forsvinner antisklien under :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg vasker mine i maskinen - når de er sentrifugert henger jeg de opp på badet og de tørker over natta. Både liten og stor.
Nå har jeg fått tørketrommel også, og da tromler jeg de.

IKKE bruke skyllemiddel - da absorberer den dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Pringlen said:

Synes det er rart mattene deres bruker så lang tid på å tørke? Husker dere å sette på en ekstra sentrifugering? Min er nesten tørr når den kommer ut da. Litt i tørketrommel, så forsvinner hår og smuss, og matta er helt tørr..

Jeg også... min tørker kjemperaskt!

Er vel mulig at folk har brukt skyllemiddel, og da ødelegger man jo mattas funksjon, så det er jo dumt. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pringlen skrev:

Synes det er rart mattene deres bruker så lang tid på å tørke? Husker dere å sette på en ekstra sentrifugering? Min er nesten tørr når den kommer ut da. Litt i tørketrommel, så forsvinner hår og smuss, og matta er helt tørr..

Jeg veit ikke hvordan jeg gjør det en gang :icon_redface: Må finne bruksanvisningen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...