Gå til innhold
Hundesonen.no

Små testikler


BOP
 Share

Recommended Posts

Min Labrador på 9mnd som ble stilt i juniorklassen i dag fikk en kommentar fra dommer om at han hadde små testikler. Vel og merke var det 2 hannhunder han stilte mot som nok var flere måneder eldre, men tenker denne dommeren vet forskjellen på små og store testikler? 

Han sa også at han kunne gitt oss 0, men fordi typen var meget god, så fikk vi en grei kvalitetsbedømming 

Hva tenker dere om dette? Vil testiklene hans vokse mer etterhvert som han blir eldre? Han begynte å løfte på beinet for først en måned siden, så vet ikke om det kan være "sen pubertet"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tuvane skrev:

Enten så er han ikke kjønnsmoden, eller så har han ikke normalt utviklede testikler (noe som på de fleste raser (alle) er en diskvalifiserende feil). Hvilken av delene som gjelder finner du nok ut av relativt snart. :)

Men når skal jeg forvente at testiklene skal vokse? Er det en alder hvor det er forventet at de skal ha normal str? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine har vært gjennom første kjønnsmodning, og har dermed normal størrelse på testiklene når de er relativt unge. En måte du kan sjekke på er om testiklene kjennes veldig faste og "harde" ut eller om de er litt "bløte". De føles litt bløtere når produksjonen av sperma har startet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...