Gå til innhold
Hundesonen.no

Parring og nevrotisk eier


Margrete
 Share

Recommended Posts

Da kan jeg vel slenge på litt mer info om kullet ;)

BH AD Welincha's Nixe venter forhåpentligvis valper med IPO2 KKL Zitan Vom Repetition ca 14 mars. Jeg håper og tror på at dette blir hunder som er aktive og kan brukes som hobby-hunder. Altså, ikke helt hæla i taket og tenna i tapeten, men hunder som ikke er helt fremmed for å ta i ett tak. Kjøpere bør være aktive mennesker som liker utendørsaktiviteter.

Kullet vokser opp hos meg og jeg har ansvaret for at de får en god start på livet 1f642.png:) Kullet eies av Kennel Welincha.

Ultralyd for snart to uker viste tom jente, men den ble nok tatt i tidligste laget. I går dro jeg til Askim for å hilse på og vise frem Nix til oppdretter og hun var usikkert, men så kom jaggu Bente Veterinær og med brukket hånd kunne hun si jooo, hun trodde det, så deiset det ned en annen oppdretter og hun kjente og tenkte og kjente og ente opp med at jo, her er det valper. Så litt med litt enkel kjapp hoderegning så er vi 95% sikre på at her er det valper. Det er nok neppe det helt store kullet, men bestilling til høyere makter ligger på 6, 4 tisper og 2 hannhunder. Nå håper jeg inderlig det blir valper, og vi kan ikke gjøre annet enn å krysse fingrene. Alle ytre tegn tilsier at hun er drektig.

Litt usikker på dere ønsker å vite mer, så still spørsmål. Jeg svarer etter beste evne. 

58a01e01c9dd1_PicMonkeyImage.png.895f50891c8c777ab7c69f854d91cef5.png

Video av Zitan skal dere også få. Han er trent av eier og forventes å ta IPO3 i løpet av våren. 
 

 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som da vi paret Mia for første gang i fjor dette... Reiste i god tro til hannhund på dag  13- og han var overhode ikke interessert... i ei uke... Så da tok vi han med hjem- fra Skåne til Gudbrandsdalen- en liten "svipptur" bare :P Først på dag 19 ville han- du kan jo tenke deg hvor mange ganger i løpet av de dagene jeg burde hatt både valium og unevnelige mengder alkohol ;)

men paringer ble det- flere også, før vi reiste hjem med han... så var det å vente da- og som vanlig tenkte jeg ikke å ta UL... Det burde jeg jo gjort.... "hun ER drektig... NEI det er hun ikke" i mange uker....... før vi da faktisk tok røntgen- 2 ganger! Hahaha
Men vi satt tomhendt igjen da... 
Nå venter vi på løpetid- for å gjøre ett siste forsøk- og her skal det tas blodprøver til bikkja blir blodfattig :innocent:

LYKKE TIL MED KULLET- måtte det bli den mest ukompliserte fødselen og det mest perfekte kullet ever :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hadde termin på mandag og vi ser ingen tegn til noe som helst som kan minne om fødsel. Sist UL viste tom tispe, men jeg er en som ikke gir opp å håpe på at verden er litt grei av og til.  Ny sjanse til sommeren med samme hannhund :)

Endret av Margrete
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenmillionermangetakk for at det ikke kun er meg som er sånn og har bruk for kodelås på internettet,og medisinskapet. ;-) Masse lykke til med valper! Selv gikk jeg glipp av denne runde for frøkna begynte løp 6 uker for tidlig...så vi og venter på sol og sommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Margrete skrev:

Hadde termin på mandag og vi ser ingen tegn til noe som helst som kan minne om fødsel. Sist UL viste tom tispe, men jeg er en som ikke gir opp å håpe på at verden er litt grei av og til.  Ny sjanse til sommeren med samme hannhund :)

Og du er sikker på at det ikke er en eneste valp inni der? Om det er et enebarn, er det jo ikke alltid ting setter i gang til normal tid heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Pringlen skrev:

Og du er sikker på at det ikke er en eneste valp inni der? Om det er et enebarn, er det jo ikke alltid ting setter i gang til normal tid heller :)

Hysj! Jeg er litt sånn ca bittelitt håpefull :P Så jeg har klar varmeflaske, og jeg sover på samme rom som henne, i tilfelle. Hun får til søndag, og er det ikke noe lyder fra avkom da, så er og blir hun tom. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Margrete skrev:

Hysj! Jeg er litt sånn ca bittelitt håpefull :P Så jeg har klar varmeflaske, og jeg sover på samme rom som henne, i tilfelle. Hun får til søndag, og er det ikke noe lyder fra avkom da, så er og blir hun tom. 

Oj det hørtes slitsomt ut! Lykke til til sommeren dersom det ikke kommer noen de neste dagene!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...