Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp som bjeffer på forbipasserende


Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

Valpen har fått det for seg at enkelte av nabobarna skal kjeftes på når han er ute på plenen. Jeg klør meg i hodet på hvordan jeg skal få den idèen ut av hodet hans. Sånn ønsker vi virkelig ikke å ha det.

Han er ikke ute alene, men i bånd med en av oss i andre enden av båndet. Jeg mistenker at han er litt usikker, for hvis noen av de hundevante setter seg ned og roper på han, rygger han litt motsatt vei før han kommer forsiktig ruslende og skal ha kos. 

Gode ideer til hvordan en trener vekk dette mottas med stor takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på denne jeg... sliter med akkurat det samme. Bjeffer på alle som går forbi og syns det er lurt å jage folk langs hekken. Jeg har prøvd å være i forkant med godbiter, men når de kommer for nært så hjelper ikke det heller. Nesten så jeg vurderer å flytte til en sted som har en litt mer avgrenset hage som ikke er vendt mot lekeplass  som ligger 5 meter fra hekken:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det beste vært en kombinasjon av å være i forkant og belønne når de ser andre før de rekker å lage lyd, og å ta de inn når de bjeffer. Mine vil ikke inn, så om jeg truer de med at de må inn blir de stille :) Men man må ha mulighet til å passe på hele tiden, det er ikke jeg så flink til, så jeg har ikke blitt kvitt atferden. Håper det blir bedre til sommeren da det er lettere for meg å være ute med de/gå ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...