Gå til innhold
Hundesonen.no

En god sele til kjettingtrekk?


Recommended Posts

Etter å ha kjøpt billig wp-sele for å spare penger, som var dårlig passform selvom den var målt til hunden, sverger jeg kun til skreddersydde seler av god kvalitet! Verdt å spare til. Trekker med mine, og ser hvor mye bedre de trekker med gode seler! Jeg kjøper kun (både tur/trekksele) hos minipina :) veldig god kvalitet og service! Og holdbarhet.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Minipina-sele til min sheltie, og jeg synes den er super. Koster litt, men den er sydd på mål og passer perfekt til min hund.
Har lagd pinnedel selv, og hun trekker alt fra kjetting til ungen på akebrett med den.

I tillegg kan den brukes som vanlig sele, så den brukes til vanlig tursele, jogging og sykling:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble anbefalt å gå for wp sele med en større hund, ho er 63cm høy ca. Er visst noe med en vanlig trekksele med en pinnedel som ikke var helt å anbefale for de større hundene (klarer ikke for mitt bare liv å huske hva..). Anbefaler minipina sin, fått en av henne til min pointer nå. Den koster litt, men jeg syns den var appsolutt verdt det! :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carro92 skrev:

Jeg ble anbefalt å gå for wp sele med en større hund, ho er 63cm høy ca. Er visst noe med en vanlig trekksele med en pinnedel som ikke var helt å anbefale for de større hundene (klarer ikke for mitt bare liv å huske hva..). Anbefaler minipina sin, fått en av henne til min pointer nå. Den koster litt, men jeg syns den var appsolutt verdt det! :)

 

Her var det snakk om en hund på like under 30 kg. :) Og hun som anbefalte er vel omtrent dyktigst i Norge på sitt felt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva man mener med kjettingtrekk også da. Skal man trene kort, men tungt er wp-sele nødvendig. Kombisele m pinnedel er for pinglete til det. 

Om man derimot skal gå lengre med lettere kjetting, kan kombisele m pinnedel være bra nok. For de fleste holder nok det. Ellers skal større, tyngre hunder gjerne ha en wp-sele fremfor en pinnesele. 

Til malamutene har jeg wp-seler sydd på mål. Jeg varierer mellom tung trekk og lett trekk, og syns det er veldig viktig at utstyret er i orden. Når man skal trene slik, syns jeg ikke det er utstyret man skal spare på.

Shibaen har jeg bestilt kombisele m pinnedel til. Jeg måtte ha kombisele til han til trekk og turer, og kjøpte med pinnestykke slik at vi kan begynne å trene lett kjettingtrekk også. Om det er noe han liker godt, og vi finner ut at han skal trenes "hardere", så blir det å bestille wp-sele til han også.

Jeg kjøper av Hilde, Minipina. Dyktig dame som kan dette med fysisk trening av hund :) Slikt utstyr er ikke billig, men det er noe man har lenge.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 2/5/2017 at 9:20 AM, Heidihj skrev:

Shibaen har jeg bestilt kombisele m pinnedel til. Jeg måtte ha kombisele til han til trekk og turer, og kjøpte med pinnestykke slik at vi kan begynne å trene lett kjettingtrekk også. Om det er noe han liker godt, og vi finner ut at han skal trenes "hardere", så blir det å bestille wp-sele til han også.

Jeg gjør samme med minstemann her. Har bestilt kombisele med pinnedel fra Seleverkstedet. De syr ikke WP-seler lenger, men om lillegutt skal trene hardere og mer intensivt (noe jeg tviler på), så blir det WP-sele på sikt. Tenker kombisele med pinnedel fungerer ypperlig til kjettingtrekk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, Hermes said:

Jeg gjør samme med minstemann her. Har bestilt kombisele med pinnedel fra Seleverkstedet. De syr ikke WP-seler lenger, men om lillegutt skal trene hardere og mer intensivt (noe jeg tviler på), så blir det WP-sele på sikt. Tenker kombisele med pinnedel fungerer ypperlig til kjettingtrekk.

Med kombisele menes det dragsele fra Seleverkstedet? Eller noe annet?

 

Jeg har nemlig gått for dragsele og pinnedel og syntes det passer utmerket til settern. Da kan jeg bruke samme selen til pulken også (og nomesele til ski)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...