Gå til innhold
Hundesonen.no

Ignorere, korrigere, eller gjøre som hun vil?


Avokado1
 Share

Recommended Posts

Hva betyr det når hunden piper, bjeffer og lekeknurrer til meg for å få meg til å kaste på lekene? Hun gjør det stort sett hver gang hun vil leke, og er dårlig på å ubderholde seg selv med lekene. Er dette noe jeg bør ignorere, korrigrre, eller bør jeg leke mer med henne? Det skjer dager hun har vært mye inne, men også dager hun har gått lengre tur og vært hos svigerhunden osv. Hun er en cavaliertispe på 2,5 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUn prøver å dressere deg til å kaste på lekene.
Det er helt opp til deg om du vil gi respons på det eller om du vil ignorere det. Gir du respons på det forsterker du adferden. samtidig er det et pluss å ha en hund som liker på leke med eier.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr nok at hun har lyst å leke med deg og prøver å få deg med på leken :) Personlig synes jeg det er morsomt å leke med hunden min og synes bare det er trivelig han tar initiativ til det. Det er ikke bestandig jeg blir med på leken, det går fint an å be dem gå å gjøre noe annet (gå å legge seg) eller bare la de leke selv en stund. Det blir litt som når barna spør om du vil leke sammen med dem :) Noen ganger kan du/vil du, andre ganger ikke :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Wilhelmina said:

Kjente jeg fikk vondt langt inni sjela bare av tanken på at noen vurderer å korrigere en cavalier som vil leke :(

 

Det er jo bra at folk spør. Istedetfor å gjøre det.
Kunnskap er noe man får av erfaring, og ved å etterspørre det aktivt. Ikke enkelt å vite hvordan man skal håndtere ting om man aldri har lært det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...