Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilbur til hund


Recommended Posts

På 1.2.2017 at 10:42 PM, Sprettballen skrev:

De fleste bilbur er aluminium. Men er usikker på om det forskjell i kvaliteten, eller om hercules også hadde svikta om en schäfer tygde på sprinklene. Har ikke hatt hunder med vane for å tygge på burene :P 

Har sett (OG HØRT!) en eier brøle så hele Drammen hørte han når hans to søte greie Golden Retrievere hadde makulert SAMTLIGE søyler i Hercules-buret. De er ikke særlig mye hardere siden begge deler er alu. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, tonjek said:

Jeg kjenner jeg generelt er skeptisk til bilbur i alu. Kan godt hende det tåler en krasj og vel så det, jeg har aldri prøvd, men når hundetenner greier å tygge det opp, hvordan skal det holde seg sammen i en kollisjon?

Det er to veldig forskjellige belastninger vi snakker om, så det er ikke sammenlignbart. En kollisjon er en veldig plutselig og kraftig belastning, mens tygging er (vanligvis) mindre belastning over tid. Nå kan jeg ikke fryktelig mye om materialer og kvaliteter, men jeg tenker at aluminium, som er mykt, tåler den første belastningen bedre enn den siste. Det at materialet er mykt og kan "gi etter" litt ved en kollisjon er faktisk en fordel.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to veldig forskjellige belastninger vi snakker om, så det er ikke sammenlignbart. En kollisjon er en veldig plutselig og kraftig belastning, mens tygging er (vanligvis) mindre belastning over tid. Nå kan jeg ikke fryktelig mye om materialer og kvaliteter, men jeg tenker at aluminium, som er mykt, tåler den første belastningen bedre enn den siste. Det at materialet er mykt og kan "gi etter" litt ved en kollisjon er faktisk en fordel.

Jeg er klar over det. Og som sagt, kan det godt hende alu er helt suverent på bilbur, og at de gir etter akkurat passe. Men jeg er litt skeptisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Jeg er klar over det. Og som sagt, kan det godt hende alu er helt suverent på bilbur, og at de gir etter akkurat passe. Men jeg er litt skeptisk.

Det er jo ikke uten grunn at Hercules er TUV godkjent og kræsjtestet på samme måte som euro ncap mtp deformasjon da...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Det er jo ikke uten grunn at Hercules er TUV godkjent og kræsjtestet på samme måte som euro ncap mtp deformasjon da...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Neida, for all del. Noen som har video av testene, forresten? Er de kun testet i bråstopp, eller har de prøvd å treffe dem med noe også?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...