Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilbur til hund


Recommended Posts

Hei, driver å å titter på bilbur til min hund. har dessverre ikke råd til det beste,

men har nå funnet 3 stk det står i mellom og aner virkelig ikke hvem jeg skal velge :S

Det er da bilbur fra Trixe, Retreq og et fra VidarXl (link nederst), så da spør jeg dere da.. hvem skal jeg velge ?

Det fra vidarxl hadde jo en ganske så nice pris, men vil ha det beste og sikreste av disse burene!

har søkt meg ihjel etter erfaringer, men finner dessverre lite nyttig..

https://www.vidaxl.no/e/8718475814177/hundebur-l#customer-reviews-anchor

 

Takker så mye for svar :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Trixie til mine. 2X den minste størrelsen. Jeg er fornøyd med burene, men jeg vet ikke om jeg nødvendigvis ville valgt dem til stor hund. Grunnen til det er at jeg mistenker at veggene (folierte sponplater) ikke er av verdens høyeste kvalitet, og en stor, tung hund (mine veier fra ca. 4,5-6 kg ;) ) muligens kan gå gjennom veggene. 

Har du sjekka hva det vil koste deg å få laget et Kela-bur?
Da får du et helsveiset bur til en god pris (godt mulig rimeligere enn Trixie om ikke annet)
Jeg har et Kela-bur som jeg liker veldig godt (kjøpte brukt)
http://www.hundebur.com/

Ellers er disse burene veldig fine (kikka på dem i butikk også, og jeg hadde fryktelig lyst på) :)
http://www.agdars.no/hundeutstyr/bruksutstyr/hundebur/dogman-aluminiumbur.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, hunden min er på ca 32 kg, så da er vel ikke trixie så lurt.

kela har jeg ikke sjekket ut noe særlig, falt egentlig ikke noe særlig i smak da det ser så hjemmemekka ut  :P og vil egentlig slippe sånn bestillings"mas" og heller kjøpe "ferdig"(vet de ikke er ferdigmontert) , men hvis det er mer sikrere(?) enn de andre burene så skal jeg sjekke det ut litt ;) sikkerheten kommer fremfor alt!

men er det dogman bilbur du linker til? linken fungerer ikke, men de er vel en del dyrere igjen..

men de ser ganske likt ut som Retreq syntes jeg

 

å titte etter brukt tror jeg at jeg har brukt nok av timer på nå... :P

 

takker så mye for svar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også si sjekk Finn/hundegrupper på fb og kjøp brukt. Søk opp ei gruppe som heter "Hundebur og hundeutstyr kjøpes", der blir det lagt ut en del.

Har meget dårlig erfaring med Vidaxl. Ikke hundebur, men kjøpte et gjerde som var så drit dårlig kvalitet på at det ikke lot seg sette opp en gang. Ville ikke holdt inne en kanin, langt mindre en hund. Kundeservicen deres er ikke-eksisterende, jeg fikk ikke svar på noen av de tre mailene jeg sendte med bilder og reklamasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Jeg vil også si sjekk Finn/hundegrupper på fb og kjøp brukt. Søk opp ei gruppe som heter "Hundebur og hundeutstyr kjøpes", der blir det lagt ut en del.

Har meget dårlig erfaring med Vidaxl. Ikke hundebur, men kjøpte et gjerde som var så drit dårlig kvalitet på at det ikke lot seg sette opp en gang. Ville ikke holdt inne en kanin, langt mindre en hund. Kundeservicen deres er ikke-eksisterende, jeg fikk ikke svar på noen av de tre mailene jeg sendte med bilder og reklamasjon.

har gjort det i noen måneder nå, men sjeldent jeg finner noe aktuelt og når jeg gjør det så er det allerede solgt. føler jeg har brukt nok av tid på det nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Med Grimm og Gru skrev:

Jeg har et Retreq bur. Et helt OK bur, kan skrangle litt på de værste veiene om bikkja ikke er med. Aner ikke hvordan det vil oppføre seg under en kollisjon.

noe du kunne kjøpt igjen eller ville du heller ha gått for et annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sakkas95 skrev:

noe du kunne kjøpt igjen eller ville du heller ha gått for et annet?

Tja, hvorfor ikke? Er jo ikke like fancy og testet som Hercules og VarioCage, men det funker til sitt bruk. Om jeg skulle ha byttet det ut så måtte det ha vært for at jeg fikk en hund til. :) 

 

3 timer siden, Sakkas95 skrev:

noen som vet noe om denne siden? http://www.billige-hundebur.com/

er den legit?

Aldri hørt om, men med litt research  så finner man vel ut av det.  Var jo mye å velg i hos dem, men står ikke noe om hva burene er laget av (sett bort fra aluminiumdør og rammen). Regner med at det er samme materialet som Retreq og Trixie bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det finnes flere ulike typer, men de Retreq-burene jeg har vært borti har vært ufattelig dårlig kvalitet. Kan ikke forestille meg at de er trygge på noe slags vis i en kollisjon.

Vær klar over at dersom ulykken skulle være ute og hunden kommer seg ut av buret kan den skape store problemer for redningspersonell. Og selv verdens snilleste hund kan bli uberegnelig i en sånn situasjon. Så bilbur er i alle fall ikke et område jeg er villig til å gamle på billige løsninger.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Mulig det finnes flere ulike typer, men de Retreq-burene jeg har vært borti har vært ufattelig dårlig kvalitet. Kan ikke forestille meg at de er trygge på noe slags vis i en kollisjon.

Vær klar over at dersom ulykken skulle være ute og hunden kommer seg ut av buret kan den skape store problemer for redningspersonell. Og selv verdens snilleste hund kan bli uberegnelig i en sånn situasjon. Så bilbur er i alle fall ikke et område jeg er villig til å gamle på billige løsninger.

Retreq er ganske jalla, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil slå et slag for Kela. Fantastisk kvalitet. Det ene mitt ble kjøpt i 2000 og er fortsatt i daglig bruk. Tungt og solid. 
Jeg har også kjøpt slike knagger som er beregnet for å henge over ei dør. De er supre å feste på buret til bruk for hundebånd og liknende. 

Og sjekk brukt. Jeg er sikker på du klarer å finne et som passer. Det er en egen tråd her inne med mange bilder av kelabur.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart unngått å gå for billigburene. Da ville jeg heller kjøpt et av de dyrere merkene(Hercules eller vario cage) eller et helsveiset bur laget på mål(type Kela, Bonzo etc.). Kela er jo også forholdsvis rimelig.

Skal man først kjøpe et bilbur, er det viktig at det også er sikkert, ellers har det ingen annen funksjon enn å holde hunden innesperret så lenge det ikke skjer noe(og da kunne du like gjerne brukt et stoffbur eller plastbur). 

Jeg synes det er deilig å vite at når jeg kjører bil, så kommer det ikke en hund flyvende om jeg skulle være uheldig å krasje. I tillegg er det jo så og si en engangsinvestering(med mindre du endrer veldig størrelse på hund). Det er ikke sånn at disse burene blir slitt med det første. Du kan som regel også få solgt de til en god pris om du ikke har brukt for det lenger.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Sprettballen skrev:

Jeg ville helt klart unngått å gå for billigburene. Da ville jeg heller kjøpt et av de dyrere merkene(Hercules eller vario cage) eller et helsveiset bur laget på mål(type Kela, Bonzo etc.). Kela er jo også forholdsvis rimelig.

Skal man først kjøpe et bilbur, er det viktig at det også er sikkert, ellers har det ingen annen funksjon enn å holde hunden innesperret så lenge det ikke skjer noe(og da kunne du like gjerne brukt et stoffbur eller plastbur). 

Jeg synes det er deilig å vite at når jeg kjører bil, så kommer det ikke en hund flyvende om jeg skulle være uheldig å krasje. I tillegg er det jo så og si en engangsinvestering(med mindre du endrer veldig størrelse på hund). Det er ikke sånn at disse burene blir slitt med det første. Du kan som regel også få solgt de til en god pris om du ikke har brukt for det lenger.

Enig. Vi måtte spare og be om å få penger til bur i julegave så vi kunne kjøpe et Hercules-bur. Nå er vi sikre på at hunden hverken vil bli spiddet av eller klemt av deler av buret, vi er sikre på at buret holder seg på plass, vi er sikre på at buret holder seg lukket. Så selv om bilen blir skadet vet vi at han sitter trygt, klart han kan bli litt forslått om bilen går rundt men han vil ikke bli alvorlig skadet. Og redningspersonell vil forhåpentligvis kunne løfte hele buret ut av bilen uten å måtte håndtere en livredd hund. Det vil vare hele hundens liv og vi vil kunne selge det uten stort verditap.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om, men med litt research  så finner man vel ut av det.  Var jo mye å velg i hos dem, men står ikke noe om hva burene er laget av (sett bort fra aluminiumdør og rammen). Regner med at det er samme materialet som Retreq og Trixie bruker.

Har Trixie i ene bilen. Sidene er av foliert kryssfiner dvs samme som Herkules og kvaliteten er helt ok. Skrangler ikke noe hverken med eller uten hund i.

I andre bilen har jeg et Herkules og det er mye høyere kvalitet på det enn Trixie buret - men også dobbel pris...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjornal skrev:


Har Trixie i ene bilen. Sidene er av foliert kryssfiner dvs samme som Herkules og kvaliteten er helt ok. Skrangler ikke noe hverken med eller uten hund i.

I andre bilen har jeg et Herkules og det er mye høyere kvalitet på det enn Trixie buret - men også dobbel pris...

Gikk sporkurs med et par en gang som hadde Trixiebur til schäferen. Den hadde tygget flat alle sprinklene mens den var i bilen mellom sine økter i skogen...just sayin'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sprettballen skrev:

Gikk sporkurs med et par en gang som hadde Trixiebur til schäferen. Den hadde tygget flat alle sprinklene mens den var i bilen mellom sine økter i skogen...just sayin'

jikes:blink:..men det er jo alu, så kanskje ikke så rart, er jo mykt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Med Grimm og Gru skrev:

jikes:blink:..men det er jo alu, så kanskje ikke så rart, er jo mykt. 

De fleste bilbur er aluminium. Men er usikker på om det forskjell i kvaliteten, eller om hercules også hadde svikta om en schäfer tygde på sprinklene. Har ikke hatt hunder med vane for å tygge på burene :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjornal skrev:


Har Trixie i ene bilen. Sidene er av foliert kryssfiner dvs samme som Herkules og kvaliteten er helt ok. Skrangler ikke noe hverken med eller uten hund i.

I andre bilen har jeg et Herkules og det er mye høyere kvalitet på det enn Trixie buret - men også dobbel pris...

Ja, samme greia er på retreq som jeg har. Det kan skrange litt i bakveggen på buret når bikkja ikke er med, men nå kjører jeg traktor med heftig krenging på ødemarksveier. Tror vegvesenet og staten har glemt oss :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sprettballen skrev:

De fleste bilbur er aluminium. Men er usikker på om det forskjell i kvaliteten, eller om hercules også hadde svikta om en schäfer tygde på sprinklene. Har ikke hatt hunder med vane for å tygge på burene :P 

Er nok garantert forskjellig kvalitet :P Ja er himla glad for at jeg ikke har et tyggedyr, el jo jeg har det, men han foretrekker ull :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...