Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, 2ne skrev:

 

Kanskje du til og med liker det? :P 

 

 

Ja kanskje :lol: Klarer meg iallefall bedre uten (nesten) nett enn jeg hadde trodd. Ikke har jeg tv-kanaler heller. Skulle trodd jeg fikk tid til å lese en ekstrem mengde bøker og gjort masse fornuftig, men neida. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

Akkurat nå, 2ne skrev:

Nei, men jeg skjønner ikke hvorfor det at ulv ikke har drept mennesker siden 1800-tallet er relevant under avisartikler om hunder som blir drept av ulver. Folk sliter litt med å vite forskjellen på mennesker og dyr, tror jeg? "Tenk om det hadde vært et barn", liksom.. Eller en puddel :aww: 

Det er ikke helt uten grunn at jeg ikke liker sprøyter :P 

Kanskje du til og med liker det? :P 

--

Hvordan ser man at en hund har hatt drypp? 

Også er det jo ikke så veldig rart at ulven ikke har drept mennesker siden slutten av 1800 tallet siden den mer eller mindre har vært utryddet siden da :P Men derimot før det så drepte den faktisk unger i fleng, både i Finland, Russland, Sverige og nedover i Europa. Dog litt usikker på Norge. Men i "gamle" dager sa dem at når ulven tok hunder var det lite mat i skogen, og man måtte passe på ungene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Nei, men jeg skjønner ikke hvorfor det at ulv ikke har drept mennesker siden 1800-tallet er relevant under avisartikler om hunder som blir drept av ulver. Folk sliter litt med å vite forskjellen på mennesker og dyr, tror jeg? "Tenk om det hadde vært et barn", liksom.. Eller en puddel :aww: 

Dyr er dyr... enten det har to eller fire bein vøtt :aww: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det er ikke helt uten grunn at jeg ikke liker sprøyter :P 

Jeg ser den :D Og der kom jeg på at hun sykepleieren som var på sykehuset i går er så søt... Jeg spurte om hun kunne sette en sånn B12-sprøyte på meg mens jeg like vel var der, og det kunne hun selvsagt gjøre. Ikke noe problem. Jeg er jo vant til å bare stå og brette ned buksa litt og flæshe flesket liksom, så setter sykepleieren sprøyta. Enkelt og greit. Men hun i går ville helst at jeg lå, og måtte stadig forsikre seg om at jeg slappet av og hadde det bra - for hun var sååå redd for at det skulle gjøre vondt og sprenge når hun satte sprøya. Det holdt ikke at jeg stadig forsikret henne om at nei, den sprøyta kjenner jeg overhodet ikke, kun det bittelille stikket som penetrerer huden liksom. Hun er veldig søt da :ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøver å lese minst mulig om ulvesaken, jeg prøver å forholde meg nøytral i ulvedebatten.  Riktignok synes jeg ulven er et flott dyr,og jeg er veldig fascinert av dette dyret som jeg jo synes har sin plass i norsk natur. Samtidig ser jeg jo at det er en kilde til konflikt, når husdyr går på beite. SÅ jeg forstår dette argumentet  i motstanden mot ulv. Det jeg IKKE forstår er alt snakket om at ulven spiser elg -dermed må den vekk. Hvem eier elgen? Noen eier skogen, men de eier da ikke elgen? Eller? De eier jaktrettighetene, det er sant. Så det virker som om hovedmotstanden mot ulv egentlig ikke har noe med matproduksjon og husdyr å gjøre, men jakt.  Og da bruker en alle virkemidler , legger ut bilder av halvspiste jakthunder, ulv som spiser kjøtt (jepp, det blir blod av det..) osv. Ser ingen legge ut bilde av jakthundene som blir påkjørt av tog, bil, får lungeødem,  blir sparka av vilt, e.l , eller fortellinger om de som bare blir borte. Men de som blir tatt av ulv, er godt dokumentert. Jaja.  Synes bare det er litt sånn.. hyklersk... men jeg skjønner også at det ikke er moro at en god venn blir tatt av ulv. Men om en fikk vekk alle disse andre årsakene til tap av jakthunder på jakt, så har jo ikke det noen innvirkning på ulvetap... Så. nei. vanskelig sak. 

 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff en mann som var ute å letet etter dachsen sin i skogen nå, så da gikk vi en ekstra runde for å se etter den. Ser på facebook at den har vært savnet siden i går kveld, stakkars liten :( Håper den finner hjem, eller alt noen finner den snart. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kaja skrev:

Jeg liker heller ikke kaffe ?

Da finner vi noe annet å drikke i neste drøm :D

19 minutter siden, Raksha skrev:

Tror jeg holder meg til ritz-kjeks en stund til :lol: 

Det enkleste er noen ganger det beste.

19 minutter siden, Raksha skrev:

Åfydda, håper virkelig ikke det blir så ille på Hottie nei :o  Tok utstryk fra begge øra hennes, satser på at vi treffer på rett behandling med en gang. Bare sopp i det andre, hun har alltid litt sopp i øra, så renser når hun begynner å klø. Rakk ikke det på andre øret og da jeg mistenkte noe "mer" så turte jeg ikke putte noe i det. Fortsatt god bedring til Fønix! Hottie hilser og sier at ørerense er djevelens verk, og prøver å rømme om hun aner at det kommer, så her er det ninjastyle... 

Ja, det var litt wrestlingtakter her også - hun hadde jo vondt i øret, jeg skjønner at hun ikke ville ha meg borti det. Og 50 kg berner som ikke vil er jo litt å håndtere. Men vi fikk en god rutine på det, som blant annet innebar at vi umiddelbart løp ut i entreen hvor det er to hyller med hundesnop i garderobeskapet :D Nå sitter hun helt rolig og logrer mens jeg tømmer sprøyta med dagens medusin i øret, så da er det neppe vondt lenger. Også har jeg ALLTID lagt medisinering til rett før mat, så hun får den som ekstra belønning. Mine er jo matvrak, alt kan aksepteres om belønningen er et halvt kilo vom, altså.

Hvorfor sitter jeg enda her og fryser, og ser på at det har sloknet i ovnen? Like greit å komme seg ut med hundene, det er sikkert varmere ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Meg skrev:

jeg prøver å lese minst mulig om ulvesaken, jeg prøver å forholde meg nøytral i ulvedebatten.  Riktignok synes jeg ulven er et flott dyr,og jeg er veldig fascinert av dette dyret som jeg jo synes har sin plass i norsk natur. Samtidig ser jeg jo at det er en kilde til konflikt, når husdyr går på beite. SÅ jeg forstår dette argumentet  i motstanden mot ulv. Det jeg IKKE forstår er alt snakket om at ulven spiser elg -dermed må den vekk. Hvem eier elgen? Noen eier skogen, men de eier da ikke elgen? Eller? De eier jaktrettighetene, det er sant. Så det virker som om hovedmotstanden mot ulv egentlig ikke har noe med matproduksjon og husdyr å gjøre, men jakt.  Og da bruker en alle virkemidler , legger ut bilder av halvspiste jakthunder, ulv som spiser kjøtt (jepp, det blir blod av det..) osv. Ser ingen legge ut bilde av jakthundene som blir påkjørt av tog, bil, får lungeødem,  blir sparka av vilt, e.l , eller fortellinger om de som bare blir borte. Men de som blir tatt av ulv, er godt dokumentert. Jaja.  Synes bare det er litt sånn.. hyklersk... men jeg skjønner også at det ikke er moro at en god venn blir tatt av ulv. Så. nei. vanskelig sak. 

 

 

Nå liker ikke jeg å diskutere ulv egentlig, men grunnen til at elgbestanden blir trekt inn i debatten er fordi det har vært en inntektskilde for grunneierene, nå forsvinner en god del av den inntekten. Og det er som regel ikke fett betalt å være grunneier/bonde fra før av, så mange merker den nedgangen godt.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gardinstenger er på plass, endelig. 

Vi satte opp en Ikea-benk under stuevinduet som er på samme høyde som vinduskarmen, så Uno skulle få et utkikkspunkt. Det ligger en barnedyne og et teppe på benken og han elsker å ligge der. Men da ble jo gardinene som hang der altfor lange, han snurra seg inn i dem og satte seg fast (smart som han er) så jeg måtte hastekjøpe korte gardiner, og hadde ikke råd til å kjøpe fullt sett. Så nå er det sorte gardiner på alle vinduer/dører, men de som henger foran det vinduet er tydelig annet materiale enn de andre. Og de korte gardinene er akkurat for korte, mens de lange gardinene er en god del for lange. Jeg suger som dekoratør!

Bare fordi han er litt søt når han sover:

 

20170130_234115.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Stine skrev:

Nå liker ikke jeg å diskutere ulv egentlig, men grunnen til at elgbestanden blir trekt inn i debatten er fordi det har vært en inntektskilde for grunneierene, nå forsvinner en god del av den inntekten. Og det er som regel ikke fett betalt å være grunneier/bonde fra før av, så mange merker den nedgangen godt.

jeg skjønner den siden også.... og egentlig liker ikke jeg heller å diskutere ulv, så jeg burde egentlig ikke skrevet noe... too late! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Meg skrev:

jeg skjønner den siden også.... og egentlig liker ikke jeg heller å diskutere ulv, så jeg burde egentlig ikke skrevet noe... too late! :)

Da prater vi ikke mer om det :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, SFX skrev:

Fortsatt god bedring til deg også!

 

Takk for det. 
Planen min om å ikke gidde å være i ro i dag gikk i vasken. Formen er verre i dag enn i går. Har sovet i hele dag også. 
Må samle mot og energi og få Sjef ut i bilen. Så slipper jeg ham på kursmarka til hundeskolen som er tilgjengelig for de av oss som har vært på kurs der. Om jeg ikke kan bidra med så mye for tiden må i hvert fall han få lov å få ut noe energi. 
Og etter det blir det vel bare sløving på sofaen og sovne foran TV igjen.  

Det positive er jo at jeg har ikke vært syk på denne måten på over 20 år. Sist besvimte jeg på skolekjøkkenet på barneskolen. Så forhåpentligvis er det over 20 år til neste gang også :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Vi gikk tur i lysløypa i byen i dag. Der var det stille, nesten ikke en sjel å se. Det er ikke ofte. Den eneste vi møtte, var en dame som stupte ned i halsen på bikkja si da hun så Bizi. Og jeg skjønte jo hvorfor, for den var løs. Nå står det flere store skilt i den lysløypa om båndtvang hele året, så jeg var lydig og dyret mitt gikk i bånd. Hun fikk kobla den i tide, så det gikk greit. Begge hundene var omtrent like entusiastiske i forhold til at de fryktelig gjerne ville hilse, og begge to hadde like kjipe matmødre som passerte i stramt bånd med blikket bestemt rett frem.:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Klematis skrev:

Vi gikk tur i lysløypa i byen i dag. Der var det stille, nesten ikke en sjel å se. Det er ikke ofte. Den eneste vi møtte, var en dame som stupte ned i halsen på bikkja da hun så Bizi. Og jeg skjønte jo hvorfor, for den var løs. Nå står det flere store skilt i den lysløypa om båndtvang hele året, så jeg var lydig og dyret mitt gikk i bånd. Hun fikk kobla den i tide, så det gikk greit. Begge hundene var omtrent like entusiastiske i forhold til at de fryktelig gjerne ville hilse, og begge to hadde like kjipe matmødre som passerte i stramt bånd med blikket bestemt rett frem.:P

 

Håper ikke du er like kjip når vi skal gå tur sammen da.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Snoffe skrev:

Her kom plutselig kong vinter på besøk. Casper var ikke videre begeistret over å måtte ut i snøen :lol:

 

Fiken stiller seg uforstående :o - hun som hoppet og spant i sirkler, freste OG gnæflet snø samtidig :lol: 

---

Bare fordi; 2 på to kjøkken, 3 på to bad + 2 på ett bad, 1 i garage og 1 i til hagen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

I dag har jeg vært på legesenteret igjen, og de kunne fortsatt ikke ta blodprøver av piccline, og de stakk meg 3 ganger for å få to glass med blod. Det er forsåvidt greit, jeg har blodårer som ikke liker å bli stukket, men jeg kjenner jeg blir bittelitt oppgitt over at de spør hvor hen på armen de pleier å stikke. Hvordan skal jeg vite det, liksom? I det området du driver og pirker nåla di i, damen :aww: Det er du som har høyskoleutdanning, ikke jeg. 

Mens jeg har rutinen inne: Bretter frem riktig arm og peker -> den åren er best å stikke i :lol: Ikke at den er synlig utenpå, men jeg har lært meg hvor den ligger.

Apropos diskusjoner så har jeg i dag diskutert temaet at homofile får gifte seg i kirka. Det har vært litt artig å påpeke at alle velger ut hva de vil følge, men det å fordømme andres valg er mest fremtredende hos de som er imot. Men nå er jeg lei.. :P 

Freya kom hjem i ettermiddag :) Gamlingene har hatt henne med seg på hytta et par dager. Blir litt kaos akkurat når hun kommer inn døra da, for da må både Freya og Smula skyte frem brystkassa litt. Går fort over da.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
29 minutter siden, Mardina skrev:

Håper ikke du er like kjip når vi skal gå tur sammen da.... :lol:

Neida, hilsing avtalt på forhånd er bare hyggelig, det.:D

Er bare ikke så begeistra for disse som absolutt må hilse på alt som passerer på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg har lyst på sjokolade, jeg. Jeg har noen sjokoladekjeks, da, men det er ikke bra nok, egentlig. Kjøpte melkesjokolade i dag da, men den skal svigerinna mi få, så den skal jeg holde meg unna. Og ikke er den god heller.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, *Kat84* skrev:

Takk for det. 
Planen min om å ikke gidde å være i ro i dag gikk i vasken. Formen er verre i dag enn i går. Har sovet i hele dag også. 
Må samle mot og energi og få Sjef ut i bilen. Så slipper jeg ham på kursmarka til hundeskolen som er tilgjengelig for de av oss som har vært på kurs der. Om jeg ikke kan bidra med så mye for tiden må i hvert fall han få lov å få ut noe energi. 
Og etter det blir det vel bare sløving på sofaen og sovne foran TV igjen.  

Det positive er jo at jeg har ikke vært syk på denne måten på over 20 år. Sist besvimte jeg på skolekjøkkenet på barneskolen. Så forhåpentligvis er det over 20 år til neste gang også :lol: 

En gang hvert tyvende år må en kanskje tåle en omgang :P 

Jeg kom meg opp av sofaen i dag, det var litt vanskelig, men bare jeg fikk på meg utetøy og kom over dørstokken, var det jo godt å lee på seg og få frisk luft - og jeg frøs mindre enn jeg gjorde i sofaen inne. Så da ble det halvannen time i skogen med disse to, og i mellomtiden økte innetemperaturen til 16, nå er det jo nesten godt å sitte rolig :P 

16487179_10157996745140136_3757839406573

Men jeg klarte å skremme meg selv litt, jeg klarer ikke å slippe tanken. Jeg hørte en lyd, jeg tenker jeg hørte den fire eller fem ganger over en ti minutters tid, den kom fra cirka samme sted, men det blåste en del så ikke godt å si - den hørtes nærme ut, men vinden bærer jo. Og det hørtes ut som breking. Det har gått sau som beitet i skogen, så de har sikkert vært der også. Men de ble jo tatt inn i oktober, så sjansen for at en liten sau har overlevd flere runder med kulde og snø er vel liten? Så da er spørsmål om det er andre dyr som kan høres ut som en slags bæ? Kan det ha vært et rådyr som forsøkte å lokke oss vekk fra en kalv et sted? Eller var det, som jeg landet på, bare gnisningen av trær mot hverandre? Lyden var liksom ikke så klar, ikke sånn "skingrende" breking som sau har, men likevel litt bæ-aktig. Det er vel ingen fugler som sier bæ? Det var MYE spor etter elg og rådyr i skogen, mange av dem rimelig ferske, og jeg vet jo det er mye dyr i nærheten - de driter jo i hagen min. Hjort skal det også være en liten stamme av. 

Jeg ville ikke gå mot lyden for å sjekke, i fall vi forstyrret noe vilt som beskyttet noe, jeg hadde jo med hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på trekketur med Fetter. Merker at han er i ferd med å komme i god trekkform. Han elsker å trekke, og blir SÅ glad når skiene eller sparken kommer frem. Har begynt å ule hvis jeg holder ham igjen i starten. "La meg trekke NÅ! Kom igjen da, fortere, FORTERE! " :lol: Wannabe-husky. :P 

Gleder meg egentlig til sommer og fine turer på fjellet. Tenkte å feire de fine røntgenresultatene med å kjøpe kløv. :D Tror jeg skal satse på kløven til seleverkstedet denne gangen. Har tenkt meg på overnattingstur med Fetter, vi må gjenta den fine turen vi hadde i fjor hvor vi lå og solet oss i midnattssolen hele natten. :ahappy: I kveld skal vi trene lydighet, da blir nok gutten glad tenker jeg. :ahappy:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer har masse skog. Her var ikke ulven  grunnen til at elgbestanden til å gå ned, det var derimot hjorten. Litt fascinerende :) 

Naboen her var innom idag, for Pippi (elghund unghunden) hadde ikke bjeffet på han verken igår eller idag når han hentet posten, så han hadde blitt litt bekymret og ville bare si ifra om vi ikke hadde merket det :aww:  Sent i høst var han innom bare for å høre om alt var greit her, han hadde ikke hørt hundene på noen dager (vi hadde vært borte og tatt dem med :P ) så han var bekymret :lol: Godt å høre at lydene herfra ikke plager han, derimot var de veldig betryggende :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stine skrev:

Også er det jo ikke så veldig rart at ulven ikke har drept mennesker siden slutten av 1800 tallet siden den mer eller mindre har vært utryddet siden da :P Men derimot før det så drepte den faktisk unger i fleng, både i Finland, Russland, Sverige og nedover i Europa. Dog litt usikker på Norge. Men i "gamle" dager sa dem at når ulven tok hunder var det lite mat i skogen, og man måtte passe på ungene sine.

Jo da, i kirkebøkene er det dokumentert nok av ulvedrepte folk i Norge også. Fra den tid det faktisk var en Norsk ulvebestand...

Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke får napp når jeg fisker i badekaret heller, altså :icon_confused:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...