Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

33 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Jeg overlever fordi jeg drar og bruker andres nett emoji23.png

Sleipsekk :P 

18 minutter siden, 2ne skrev:

AN fatter jeg ikke hvorfor jeg gidder å diskutere ulv på nett. Hvorfor er argumentet at ulv ikke har drept mennesker siden 1800-tallet når jeg sier at jeg ikke vil gå i ulveterreng med løse hunder? Hjelper meg fint lite at de ikke tar folk når det er bikkjene jeg er redd for, eller? Og hvorfor, HVORFOR er det sånn at jeg er hysterisk og tror på eventyr når jeg ikke går i ulveterreng med løse bikkjer, når enhver som mister bikkjene sine til ulv er kørka fordi de slipper bikkjene sine i ulveterreng? 

Jeg forsøker så godt jeg kan å scrolle over... jeg har innsett at logikk og kunnskap ikke står i høysetet verken fra den ene eller andre kanten i de diskusjonene. 

1 minutt siden, 2ne skrev:

EDIT: De veit forøvrig at jeg er vanskelig å ta blodprøver av. Det er en grunn til at sist jeg var der, var første kommentaren "åh, der er du ja". 

:lol: Og når du forteller om de årene dine, blir jeg alltid så glad for at jeg har sånne sykkelslanger av noen årer, i går spratt de ut ekstra mye også fordi jeg satt så lenge med varmepads :lol: Så jo ut som DE arbeidsnevene vøtt... bare uten træler og renner under neglene :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

Aner ikke @SFX stort sett når jeg kommer ut fra badet ligger han slanget ut på min plass i sofaen og "ser" på TVn... iblant er han kjempeengasjert stort sett er han oppned og sover videre dustevekkeklokke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, 2ne skrev:

Okay, jeg forsto det sånn at det var en lidelse å gå tom den 5 hver måned jeg :P 

--

AN fatter jeg ikke hvorfor jeg gidder å diskutere ulv på nett. Hvorfor er argumentet at ulv ikke har drept mennesker siden 1800-tallet når jeg sier at jeg ikke vil gå i ulveterreng med løse hunder? Hjelper meg fint lite at de ikke tar folk når det er bikkjene jeg er redd for, eller? Og hvorfor, HVORFOR er det sånn at jeg er hysterisk og tror på eventyr når jeg ikke går i ulveterreng med løse bikkjer, når enhver som mister bikkjene sine til ulv er kørka fordi de slipper bikkjene sine i ulveterreng? 

Jo det er en lidelse :lol: Fordi jeg bare må sjekke facebook like ofte som når jeg har ordentlig nett. Men det går greit på den måten at lidelsen er selvpåført :P Lider tydeligvis ikke nok til å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har foreløpig vært perfekt, rundstykker, nøkkelost (favoritten min!) og egg til frokost, så dro Vigdis og jeg på 17 km lang skitur, skal egentlig ikke gå så langt med Vigdis, men jeg måtte jo bare prøve en løype som jeg trodde gikk dit, men så gikk den ikke dit så da ble det litt lengre :sleep: Ser ut som det går bra med Vigdis da, men det finner vi vel ut senere ikveld :P Men det var så fantastisk føre! Jeg klarte til og med å skøyte brukbart med de gamle Madshus skiene mine :lol: Nå har jeg spist drømmebolle fra Statoil til lunsj foran peisen :D Mens jeg har titta på bilder av gårdsbruket som min kjære fetter har vært så snill og tatt i dag! Slitent, men fy så vakkert!

Takk for gratulasjoner :D 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Turb skrev:

Aner ikke @SFX stort sett når jeg kommer ut fra badet ligger han slanget ut på min plass i sofaen og "ser" på TVn... iblant er han kjempeengasjert stort sett er han oppned og sover videre dustevekkeklokke...

Så han liker å ha det på i bakgrunnen i fall det er noen viktige nyheter? :D 

Jeg prøver å forstå hvorfor det bare er 12 grader i huset når det er mildt og bare en minus ute - etter at jeg fikk opp en panelovn i stua har det pleid å ligge på 15-16 når jeg har stått opp med mindre det er tosifrede kuldegrader. Det er så kaldt at jeg må holde meg aktiv for å holde varmen - men nå er det fyr i vedovnen, den sluknet et par ganger uten å komme i gang. Det er en tung onsdagsstart for hele huset :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, SFX skrev:

Godt det går framover, og fortsatt god bedring!

Ingefærøl forbinder jeg med pinnekjøtt, men det er jo også salt, så kjør på! :D 

Takk! 

:lol: Det har jeg aldri tenkt over, jeg elsker ingefærøl, men ikke pinnekjøtt, så ikke helt natrulig kobling her. Men salt passer perfekt til ingefærøl da :ahappy: 

 

Rakk såvidt det var, vet. før jeg ble skikkelig dårlig i går, Hottentotten min har en akutt bakteriell ørebetennelse (og sopp), antakeligvis sprukket trommehinne (var for hovent til å se den). Og så har hun vondt i nakken. Hun var skrekkelig dårlig da vi var hos vet. så fikk sterk smertestillende i sprøyteform, så hun sang i buret hele veien hjem. Litt rusa. Hun har tydeligvis fått slappe av skikkelig i går og natt, for hun er mye bedre i dag. Fått ørerens, rimadyl og antibiotika, og ligger nå og gumler på en tyggedings. Lykkelig Hottie. :wub: Snuppsa mi blir bra igjen. 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går så fort at jeg nesten ikke henger med. I går laga jeg middag og satt og venta på gubben...som aldri kom. Ringte til han. Han hadde vakt...det .huska jeg ikke...så nå har jeg ringt han og dobbeltsjekka at han faktisk er hjemme i kveld. Mtp felles bedre middag. Dette er omtrent som å date igjen føler jeg..bestille "time" hos kjæresten :D
Vi blir nå ikke lei av hverandre i hvert fall, så sjelden som vi ser hverandre:aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raksha skrev:

Takk! 

:lol: Det har jeg aldri tenkt over, jeg elsker ingefærøl, men ikke pinnekjøtt, så ikke helt natrulig kobling her. Men salt passer perfekt til ingefærøl da :ahappy: 

Pinnekjøtt som er så godt! Og jeg garanterer at du får i det nok salt :D 

Men så synes jeg jo det er høytidsmat, og ikke onsdagsmiddag, så kanskje bedre med spekepølse, potetgull og saltede egg :P 

3 minutter siden, Raksha skrev:

Rakk såvidt det var, vet. før jeg ble skikkelig dårlig i går, Hottentotten min har en akutt bakteriell ørebetennelse (og sopp), antakeligvis sprukket trommehinne (var for hovent til å se den). Og så har hun vondt i nakken. Hun var skrekkelig dårlig da vi var hos vet. så fikk sterk smertestillende i sprøyteform, så hun sang i buret hele veien hjem. Litt rusa. Hun har tydeligvis fått slappe av skikkelig i går og natt, for hun er mye bedre i dag. Fått ørerens, rimadyl og antibiotika, og ligger nå og gumler på en tyggedings. Lykkelig Hottie. :wub: Snuppsa mi blir bra igjen. 

God bedring til Hottie, vi har fått testet oss på ørebetennelse her i huset med Foenix og har all sympati - vi var hos veterinær 13. desember, og hun er enda ikke erklært frisk. Vi har ny kontrolltime på mandag, har hatt det hver fjortende dag siden Lucia. Men nå er jeg optimistisk, nå synes jeg øret ser friskt ut, ikke lukter, hun klør seg ikke, og lager ikke orgasmiske lyder når jeg klør henne bak øret. Hun hadde fått en bakterietype som er resistent mot ordinære øredråper, og som er dritvanskelige å bli kvitt. Så hun har nå fått en miks av antibiotika og kortison og noe annet, 1 ML i engangssprøyte i øret hver dag. Dette har vi gjort i nå tre uker og noen dager. Ifølge veterinær kan det ta opptil åtte uker å bli kvitt den bakterien, så vi har tatt dyrking for å sjekke også, ikke bare mikroskop-sjekk. Så vi ikke risikerer å tro at hun er frisk, avslutter behandling, også blusser det opp. Håper det går kjappere over for Hottie'n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mardina skrev:

Men, men..... atte du kan da ikke flytte fra Hadeland?? :icon_cry::sleep: :lol:

Det blir sikkert ikke noe av uansett, typisk meg å gire meg ekstremt opp over noe, så skjer det ikke alikevel :lol: Men jeg har så lyst!! Og det virker som om C er skikkelig gira og, så kanskje det er nå det skal skje? :D

Akkurat nå, enna skrev:

Bare en båttur over da :)

Så morro :D Er det på Sæbø siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, SFX skrev:

Godt det går framover, og fortsatt god bedring!

Ingefærøl forbinder jeg med pinnekjøtt, men det er jo også salt, så kjør på! :D 

Fortsatt god bedring til deg også!

Gratulerer med dagen, håper du får drømme-bursdagsgaven!

Nå er jeg nysgjerrig på om han helst vil se på blomsterdekorasjoner eller morgentrimmen :P 

Hahahaha, det mest usannsynlige i den drømmen må være at vi drakk kaffe. Kaffe er puke :D Men ellers helt fantastisk og innafor. Sort hus, kanskje jeg skal vurdere det, jeg er i hvert fall ikke noe glad i fargen som er nå. 

Det ble sovedag i dag etter jobbedag i går, og jeg er spent på hvordan det skal gå når jeg skal teste å jobbe to dager etter hverandre i mars. Men det er en jo en hel, kort måned til. Mine tre kraner (så mye kraner dere har!)  har fått renne i tyve minutter, så skal jeg teste hva som kommer ut etterpå. Jeg trenger en dusj, men jeg får meg ikke til å dusje i vann som ser ut som det kommer fra kloakken. Jeg har også sperrer mot å vaske opp og vaske klær med det vannet, selv om det sikkert er rent, jeg bare gremmes. Men det er alltids noe annet å finne på i huset i dag. Støvsugeren trenger ikke vann, for eksempel. Tørketrommelen kan tømmes for rene klær uten at jeg bruker vann. Jeg kan få malt den døra jeg grunnet for to uker siden. Også må jeg finne ut om jeg vil gå tur der <-- eller der -->.

Jeg liker heller ikke kaffe ?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Stine said:

Det blir sikkert ikke noe av uansett, typisk meg å gire meg ekstremt opp over noe, så skjer det ikke alikevel :lol: Men jeg har så lyst!! Og det virker som om C er skikkelig gira og, så kanskje det er nå det skal skje? :D

Så morro :D Er det på Sæbø siden?

Kommer inn Hjørundfjorden fra Storfjorden. Emblem ligger litt øst inn i Storfjorden.  Når jeg er hjemme er jeg ofte med båt og fisker der inne (hjørundfjorden altså), og en sjelden gang tar vi båten inn for en helaften med middag på hotellet på Øye. Elsker det hotellet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

Kommer inn Hjørundfjorden fra Storfjorden. Emblem ligger litt øst inn i Storfjorden.  Når jeg er hjemme er jeg ofte med båt og fisker der inne (hjørundfjorden altså), og en sjelden gang tar vi båten inn for vi helaften med middag på hotellet på Øye. Elsker det hotellet :) 

Det hotellet er virkelig en av Norges perler! Generelt hele området, jeg er rett og slett betatt av stedet :wub: Ikke uten grunn at vi giftet oss der!

FB_IMG_1470245659991.jpg

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Stine said:

Det hotellet er virkelig en av Norges perler! Generelt hele området, jeg er rett og slett betatt av stedet :wub: Ikke uten grunn at vi giftet oss der!

FB_IMG_1470245659991.jpg

Ja og av alle perler er Hjørundfjorden blandt de vakreste. Savner naturen der veldig....(men får ikke flyttet med meg mannen dit). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SFX skrev:

Pinnekjøtt som er så godt! Og jeg garanterer at du får i det nok salt :D 

Men så synes jeg jo det er høytidsmat, og ikke onsdagsmiddag, så kanskje bedre med spekepølse, potetgull og saltede egg :P 

God bedring til Hottie, vi har fått testet oss på ørebetennelse her i huset med Foenix og har all sympati - vi var hos veterinær 13. desember, og hun er enda ikke erklært frisk. Vi har ny kontrolltime på mandag, har hatt det hver fjortende dag siden Lucia. Men nå er jeg optimistisk, nå synes jeg øret ser friskt ut, ikke lukter, hun klør seg ikke, og lager ikke orgasmiske lyder når jeg klør henne bak øret. Hun hadde fått en bakterietype som er resistent mot ordinære øredråper, og som er dritvanskelige å bli kvitt. Så hun har nå fått en miks av antibiotika og kortison og noe annet, 1 ML i engangssprøyte i øret hver dag. Dette har vi gjort i nå tre uker og noen dager. Ifølge veterinær kan det ta opptil åtte uker å bli kvitt den bakterien, så vi har tatt dyrking for å sjekke også, ikke bare mikroskop-sjekk. Så vi ikke risikerer å tro at hun er frisk, avslutter behandling, også blusser det opp. Håper det går kjappere over for Hottie'n!

Tror jeg holder meg til ritz-kjeks en stund til :lol: 

 

Åfydda, håper virkelig ikke det blir så ille på Hottie nei :o  Tok utstryk fra begge øra hennes, satser på at vi treffer på rett behandling med en gang. Bare sopp i det andre, hun har alltid litt sopp i øra, så renser når hun begynner å klø. Rakk ikke det på andre øret og da jeg mistenkte noe "mer" så turte jeg ikke putte noe i det. Fortsatt god bedring til Fønix! Hottie hilser og sier at ørerense er djevelens verk, og prøver å rømme om hun aner at det kommer, så her er det ninjastyle... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

Ja og av alle perler er Hjørundfjorden blandt de vakreste. Savner naturen der veldig....(men får ikke flyttet med meg mannen dit). 

Selvfølgelig helt enig! :ahappy: Heldigvis er mannen her veldig positiv innstilt til å flytte dit! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Jeg forsøker så godt jeg kan å scrolle over... jeg har innsett at logikk og kunnskap ikke står i høysetet verken fra den ene eller andre kanten i de diskusjonene. 

Nei, men jeg skjønner ikke hvorfor det at ulv ikke har drept mennesker siden 1800-tallet er relevant under avisartikler om hunder som blir drept av ulver. Folk sliter litt med å vite forskjellen på mennesker og dyr, tror jeg? "Tenk om det hadde vært et barn", liksom.. Eller en puddel :aww: 

1 time siden, Siri skrev:

:lol: Og når du forteller om de årene dine, blir jeg alltid så glad for at jeg har sånne sykkelslanger av noen årer, i går spratt de ut ekstra mye også fordi jeg satt så lenge med varmepads :lol: Så jo ut som DE arbeidsnevene vøtt... bare uten træler og renner under neglene :aww: 

Det er ikke helt uten grunn at jeg ikke liker sprøyter :P 

56 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Jo det er en lidelse :lol: Fordi jeg bare må sjekke facebook like ofte som når jeg har ordentlig nett. Men det går greit på den måten at lidelsen er selvpåført :P Lider tydeligvis ikke nok til å gjøre noe med det.

Kanskje du til og med liker det? :P 

--

Hvordan ser man at en hund har hatt drypp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...