Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har kjøpt et ***** hus.   https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91368606&fks=91368606   Vi EIER et hus.    

...spretter jeg innom for å fortelle at 12 små nøster har funnet veien ut, resten jobber med saken.  

Søtbass (sånn helt seriøst, han er usedvanlig vakker? Ikke sant?  )          

Posted Images

Gratulerer med dagen @Stine 

Jeg sov til ni idag, på tross av at Pigg var vennligheten selv og lekte vekkeklokke fra klokka halv sju (da vi vanligvis står opp), snoozetiden ble kortere og kortere, på slutten spurte han hvert femte minutt... det teite er at alt han vil er å gå ut i sofaen og sove og se på God Morgen Norge mens jeg er på badet... TVhorehund... 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Februar :D

Planen var å være med på EFIT i dag, men formen er rimelig laber, så tror ikke jeg orker. Hadde ikke blitt noe interessant likevel... :ahappy:

Ringte til mitt nye fastlegekontor i dag. Har hanglet med en forskjølelse i en mnd. tid nå og den vil pokker ikke slippe taket.... I tillegg har jeg fått en svær dott i det ene øret, så jeg har fått nedsatt hørsel. Fikk tilbud om time på mandag, men jeg tror ikke at jeg orker å vente så lenge.... Ringer nok tilbake i morgen og hører om jeg kan få komme inn på en akutttime litt før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Hva om du har en åpen dør-greie, hvor de du inviterer tar med en tapasrett/fingermat? Da blir det et hyggelig lag som ikke krever like mye forberedelser og økonomi av deg. Du stiller med en kake og det du føler er overkommelig, og resten kommer de andre med? Jeg har vært med på det flere ganger, og det er veldig hyggelig, veldig morsomt å få teste mat jeg ellers aldri hadde laget selv, og med et Facebook-event eller lignende er det lett å organisere så ikke alle kommer med ost og kjek

Vurderer litt å bare si att det er kaffe og kaker sånn og sånn :P får se hva jeg gjør..

Vet ikke helt hva som hendte med teksten i siteringsboksen *klø seg i hodet*

Akkurat nå, Stine skrev:

Jippi, februar :D I dag er jeg vel offisielt voksen? Ikke lenger i 20 årene,men 30 :D Også fikk jeg gode nyheter av fetteren min i går, håper, håper det er så bra som det virker! For da kommer livet våres til å ta en ny vending!

Gratulerer med dagen :) 

 

Her kom plutselig kong vinter på besøk. Casper var ikke videre begeistret over å måtte ut i snøen :lol:

Skal prøve å få vært med på efit i dag. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mari skrev:

Morn morn til alle som har rukket å hilse på februar! :)

Jeg har lesedag og jeg leser som bare det. Problemet er at jeg hittil ikke har lest noe særlig pensum. 

Oooh sånne lesedager er jeg best på og.

35 minutter siden, Tinkie skrev:

Nå har det kommet et nytt hus på Finn som jeg har forelsket meg i, etter at det forrige ble kuppet på mandag... Gudameg, vi må få kjøpt noe snart, for jeg blir helt skrullete av dette her. :lol: 

Husjakt er ****** :P Lykke til!

____

1 dagen i måneden er vel eneste jeg har tid til å henge med i akkurat nå lengre :lol: Thorvald er hivd ut i hagen (går bra med ham, understimulert som *****, oppfører seg som om veterinæren røsket ut ørene hans og heldigvis fornøyd ellers da, får gå hele 3 turer på 10-20 minutt daglig nå, men kontroll 20 februar og om røntgenbildene ser bra ut får han begynne å bli trent mer ordentlig), ungen leker med en (ubrukt) hundepose, jeg har smugspist opp sjokoladen jeg fant i skapet og derfor må jeg nå faktisk hive i meg og ungen litt mat og gå på butikken og kjøpe mer så jeg kan skjule mine spor før samboer våkner igjen.

Der gikk ungen over til å rive istykker aftenposten innsikt :teehe: Noen som trenger makuleringsmaskin? Låner ut min. Attention spanet er relativt dårlig, men han er veldig iherdig og effektiv når han kommer igang :thumbs: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kobler ut, mentalt, alle irritasjonsmomentene med bad og forsikring. Det får bare gå sin gang med klagesak osv...

Ser frem til smellerhelg og møte med mange nye ekvipasjer. :)

Og - jeg har fått kennelplass til hundene uka i august da vi må i bryllup på Island. Så da har jeg en stor bekymring mindre (har bekymret meg mer mtp å forlate hundene ifb med det bryllupet enn jeg bekymrer meg for badet... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for februar og en måned nærmere sommer :banana:

På en annen side så begynner jeg å bli ganske desperat etter dåpsgave til tantebarnet mitt om 2,5 uke.. Når jeg bestemte meg for hva jeg ville gi trodde jeg ikke det skulle være komplett umulig å få tak i i norge da..:frantics:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mokken skrev:

Jeg tåler visst ikke en krem. Smurte meg i går kveld, våknet rødmussen og hoven i ansiktet i dag! :huh: Første gang noe sånt har skjedd. Krysser fingrene for at kaldt vann og aloe Vera fikser det. 

Om du har allergitabletter hjemme så ta en, evt. gå innom et apotek og kjøp en liten pakke.

Gratulerer med dagen @Stine :flowers:

Er ikke helt i form i dag, fryser uansett hvor mye jeg kler på meg. Håper det blir bedre av kaffe og frokost, har visst vært ganske igle i morgentimene her for å bli varm under dyna. Slipper i det minste dårlig samvittighet for bikkja, han er i dagpark og herjer fra seg :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4b2cc9edecd3a1da85af394e7eae67d0.jpg

[emoji23]




Malekveld til helga med en venninne, det blir koselig. Har ikke vært noe inspirert på lenge så å holde på sammen med noen (og med litt alko) kan kanskje hjelpe på saken [emoji16]
Men da må jeg vaske trapp og sånn før helga... greit med besøk innimellom så får jeg gjort alt jeg utsetter [emoji42]
Jeg er skikkelig på vei utenfor kanten av et stup nå, med jobbsituasjon og alt, så nå må jeg kvinne meg opp og ta noen telefoner som det sitter langt inn å ta... kunne ønske jeg var en av dem som ble tynn av stress og sånn men det har visst ingen effekt på meg [emoji23][emoji2]
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt, så drømte jeg at jeg hjalp @SFX med bil og traktor problemer. Hun hadde i drømmen min en liten rød traktor også. Jeg gikk tydligvis tur i "nabolaget" og fant denne rød traktoren. Husket jo at jeg hadde lest om @SFX forferdelige dag på sonen, så da jeg fant traktoren hennes, så tok jeg den like så godt på ryggen, og bar den hjem til henne. Var jo ikke helt sikker på hvilket hus hun bodde i, men jeg erindret at den ene naboen hadde en litt vanskelig innkjørsel, så der var det ikke.

Gikk litt videre og fant 3 bernere stående ute i hagen. Foenix (ble brått usikker på stavemåten her), X'n og Glam hilste på meg med stor iver! Det viste seg at SFX bodde på en stor Herregård, sort med hvite vinduer. Digert hus! Og vakker hage. SFX ble veldig glad for at jeg hadde fått hjem traktoren, for hun hadde ikke orket å styre med den også etter dagen. Så drakk vi kaffe til jeg våknet ?

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dagen :bananas::flowers:

Gårsdagens lidelse: Jeg hadde brukt opp månedskvoten hos Icenet - og da var nettet så tregt at jeg ikke orket å være pålogget engang. Det gikk egentlig helt fint, men jeg kjente på noen abstinenser ja [emoji33] 

[emoji16] jeg brukte opp kvoten min 5.januar jeg! (skjer hver måned). Da kan vi snakke om lidelse! Og ikke minst tålmodighet når det gjelder å vente på facebookfeeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Haha! Jeg har jo hatt planer om å selge huset mitt og flytte litt nærmere folk.

Så jeg følger jo med på eiendommer, og i dag snublet jeg over en enebolig med nokså lik standard som min. Den er et kvarters kjøring lenger unna byen, og har et kjedelig bad, mitt bad er flunkende nytt og rålekkert, men likevel...Ti år nyere enn mitt, omtrent samme størrelse på tomta...Taksten var så lav at jeg bare begynte å le, og kommentaren fra pappa da jeg sendte linken var: ups! :P 

Men, det er jo veldig greit å ikke ha for høye forhåpninger i forhold til en takst.

Kanskje jeg skal male huset, bygge ny garasje og gjerde inn tomta, for det ser ikke ut som om vi kommer noen plass med det første.:ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Lola Pagola skrev:

4b2cc9edecd3a1da85af394e7eae67d0.jpg

emoji23.png

 

 

:lol: 

35 minutter siden, Toril skrev:

Selvfølgelig måtte jeg telle kraner,to oppe,fire her nede,to i kjelleren og en ute :P.

Me too..... tre på badet, en på kjøkkenet og en i stallen. Den i stallen er veldig lekk... 

22 minutter siden, Lola Pagola skrev:

emoji16.png jeg brukte opp kvoten min 5.januar jeg! (skjer hver måned). Da kan vi snakke om lidelse! Og ikke minst tålmodighet når det gjelder å vente på facebookfeeden.

:o Det hadde jeg ikke overlevd... jeg berga i går kveld bare fordi jeg brukte store deler av kvelden til tur med hundene, og børsting av Willy (vi skal jo til veterinær for vaksiner i morgen, da kan man ikke komme med floker i pelsen... :aww:). 

Også lurer jeg på en ting: Er det noen som vet hvordan statistikkene i DogWeb regnes ut? Jeg får ikke tallene over verken registrerte hunder eller antall HD-røntgede hunder pr år i  den statistiske oversikten til å stemme med det som ligger i DogWeb under hver enkelt fane. Og det er til dels store avvik... f eks sier statistikken jeg har tatt ut at det var 5 hunder født i 2014 som ble HD-røntget. Når jeg teller opp alle HD-resultatene, så kommer jeg til 14 hunder. Og jeg vet om minst to hunder med E-status for de siste 4 årene - men siste registrerte E-resultat i statistikken er fra 2008....  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[emoji33] Det hadde jeg ikke overlevd... jeg berga i går kveld bare fordi jeg brukte store deler av kvelden til tur med hundene, og børsting av Willy (vi skal jo til veterinær for vaksiner i morgen, da kan man ikke komme med floker i pelsen... :aww:). 
Også lurer jeg på en ting: Er det noen som vet hvordan statistikkene i DogWeb regnes ut? Jeg får ikke tallene over verken registrerte hunder eller antall HD-røntgede hunder pr år i  den statistiske oversikten til å stemme med det som ligger i DogWeb under hver enkelt fane. Og det er til dels store avvik... f eks sier statistikken jeg har tatt ut at det var 5 hunder født i 2014 som ble HD-røntget. Når jeg teller opp alle HD-resultatene, så kommer jeg til 14 hunder. Og jeg vet om minst to hunder med E-status for de siste 4 årene - men siste registrerte E-resultat i statistikken er fra 2008....  

Jeg overlever fordi jeg drar og bruker andres nett [emoji23]

....

Driver og lager en hjemmeside for en som har oppdrettet hunder siden 70-tallet. Herreguuuud så mye det er å overføre [emoji16] [emoji23][emoji22]. Men synes og det er fint med oppdrettere som faktisk oppdaterer hjemmesiden sin da.
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Jeg overlever fordi jeg drar og bruker andres nett emoji23.png

Kan du ikke bare øke kvota? 

--

I dag har jeg vært på legesenteret igjen, og de kunne fortsatt ikke ta blodprøver av piccline, og de stakk meg 3 ganger for å få to glass med blod. Det er forsåvidt greit, jeg har blodårer som ikke liker å bli stukket, men jeg kjenner jeg blir bittelitt oppgitt over at de spør hvor hen på armen de pleier å stikke. Hvordan skal jeg vite det, liksom? I det området du driver og pirker nåla di i, damen :aww: Det er du som har høyskoleutdanning, ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare øke kvota? 
--
I dag har jeg vært på legesenteret igjen, og de kunne fortsatt ikke ta blodprøver av piccline, og de stakk meg 3 ganger for å få to glass med blod. Det er forsåvidt greit, jeg har blodårer som ikke liker å bli stukket, men jeg kjenner jeg blir bittelitt oppgitt over at de spør hvor hen på armen de pleier å stikke. Hvordan skal jeg vite det, liksom? I det området du driver og pirker nåla di i, damen :aww: Det er du som har høyskoleutdanning, ikke jeg. 

Joda men synes ikke det er verdt det, holder nok ikke hele mnd uansett. Har bare 4g på mobilen, har ikke ordentlig nett sånn sett. Går egentlig greit, men skal nok ha bredbånd snart [emoji4]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Joda men synes ikke det er verdt det, holder nok ikke hele mnd uansett. Har bare 4g på mobilen, har ikke ordentlig nett sånn sett. Går egentlig greit, men skal nok ha bredbånd snart emoji4.png

Okay, jeg forsto det sånn at det var en lidelse å gå tom den 5 hver måned jeg :P 

--

AN fatter jeg ikke hvorfor jeg gidder å diskutere ulv på nett. Hvorfor er argumentet at ulv ikke har drept mennesker siden 1800-tallet når jeg sier at jeg ikke vil gå i ulveterreng med løse hunder? Hjelper meg fint lite at de ikke tar folk når det er bikkjene jeg er redd for, eller? Og hvorfor, HVORFOR er det sånn at jeg er hysterisk og tror på eventyr når jeg ikke går i ulveterreng med løse bikkjer, når enhver som mister bikkjene sine til ulv er kørka fordi de slipper bikkjene sine i ulveterreng? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, 2ne skrev:

Kan du ikke bare øke kvota? 

--

I dag har jeg vært på legesenteret igjen, og de kunne fortsatt ikke ta blodprøver av piccline, og de stakk meg 3 ganger for å få to glass med blod. Det er forsåvidt greit, jeg har blodårer som ikke liker å bli stukket, men jeg kjenner jeg blir bittelitt oppgitt over at de spør hvor hen på armen de pleier å stikke. Hvordan skal jeg vite det, liksom? I det området du driver og pirker nåla di i, damen :aww: Det er du som har høyskoleutdanning, ikke jeg. 

De spør fordi blodprøver er ganske ulike fra hverandre. Noen ruller unna selv om den ser fin ut å stikke i. Da er det vel bedre at de spør så de stikker i "riktig" med en gang, i stedenfor at personen vet at det ikke funker å stikke i den blodåren ved venstre albue, mens den ene på høyre arm er perfekt. Kan spare deg for noen stikk... Er ikke noe fasitsvar hvor på armen man skal stikke, selv om hun har gått høyskole. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Martine skrev:

De spør fordi blodprøver er ganske ulike fra hverandre. Noen ruller unna selv om den ser fin ut å stikke i. Da er det vel bedre at de spør så de stikker i "riktig" med en gang, i stedenfor at personen vet at det ikke funker å stikke i den blodåren ved venstre albue, mens den ene på høyre arm er perfekt. Kan spare deg for noen stikk... Er ikke noe fasitsvar hvor på armen man skal stikke, selv om hun har gått høyskole. :) 

Det er helt greit at de spør om jeg er vanskelig å ta blodprøver av, hvilken arm som er best å stikke på, og om de må bruke sykepleierens trøst. Men jeg veit ikke hvilken av blodårene de stikker i, jeg veit bare i hvilket område. Jeg kan ikke leite opp en god blodåre for dem, jeg har ikke satt noe kryss over den blodåra de burde bruke - og det hjalp ikke så veldig at jeg sa at jeg trodde den lå der *peke* for h*n mente at det var en sene. Sykepleieren etter fikk blod ut av den sena, btw. 

EDIT: De veit forøvrig at jeg er vanskelig å ta blodprøver av. Det er en grunn til at sist jeg var der, var første kommentaren "åh, der er du ja". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raksha skrev:

Morn,  fremdeles kvalm og vondt i magen,  men har ikke kasta opp på 12 timer,  jeg øyner håp! Bestilt ingefærøl og noe salt av gubben,  så får det når han levert frk. Vilikke i barnehagen og kommet hjem fra butikk. 

Godt det går framover, og fortsatt god bedring!

Ingefærøl forbinder jeg med pinnekjøtt, men det er jo også salt, så kjør på! :D 

3 timer siden, *Kat84* skrev:

I dag er jeg sår i alle slimhinner som kan bli rammet av viruset som går, og søvnen har uteblitt i natt. Nå skal jeg prøve å få meg en powernap  før jeg pakker meg inn i glava eller noe for å holde varmen på tur. :aww:

Fortsatt god bedring til deg også!

3 timer siden, Stine skrev:

Det kan hende det kommer et gårdsbruk (gammelt sådan) til salgs på drømmeplassen min :D

Gratulerer med dagen, håper du får drømme-bursdagsgaven!

2 timer siden, Turb skrev:

Jeg sov til ni idag, på tross av at Pigg var vennligheten selv og lekte vekkeklokke fra klokka halv sju (da vi vanligvis står opp), snoozetiden ble kortere og kortere, på slutten spurte han hvert femte minutt... det teite er at alt han vil er å gå ut i sofaen og sove og se på God Morgen Norge mens jeg er på badet... TVhorehund... 

Nå er jeg nysgjerrig på om han helst vil se på blomsterdekorasjoner eller morgentrimmen :P 

1 time siden, Kaja skrev:

I natt, så drømte jeg at jeg hjalp @SFX med bil og traktor problemer. Hun hadde i drømmen min en liten rød traktor også. Jeg gikk tydligvis tur i "nabolaget" og fant denne rød traktoren. Husket jo at jeg hadde lest om @SFX forferdelige dag på sonen, så da jeg fant traktoren hennes, så tok jeg den like så godt på ryggen, og bar den hjem til henne. Var jo ikke helt sikker på hvilket hus hun bodde i, men jeg erindret at den ene naboen hadde en litt vanskelig innkjørsel, så der var det ikke.

Gikk litt videre og fant 3 bernere stående ute i hagen. Foenix (ble brått usikker på stavemåten her), X'n og Glam hilste på meg med stor iver! Det viste seg at SFX bodde på en stor Herregård, sort med hvite vinduer. Digert hus! Og vakker hage. SFX ble veldig glad for at jeg hadde fått hjem traktoren, for hun hadde ikke orket å styre med den også etter dagen. Så drakk vi kaffe til jeg våknet ?

Hahahaha, det mest usannsynlige i den drømmen må være at vi drakk kaffe. Kaffe er puke :D Men ellers helt fantastisk og innafor. Sort hus, kanskje jeg skal vurdere det, jeg er i hvert fall ikke noe glad i fargen som er nå. 

Det ble sovedag i dag etter jobbedag i går, og jeg er spent på hvordan det skal gå når jeg skal teste å jobbe to dager etter hverandre i mars. Men det er en jo en hel, kort måned til. Mine tre kraner (så mye kraner dere har!)  har fått renne i tyve minutter, så skal jeg teste hva som kommer ut etterpå. Jeg trenger en dusj, men jeg får meg ikke til å dusje i vann som ser ut som det kommer fra kloakken. Jeg har også sperrer mot å vaske opp og vaske klær med det vannet, selv om det sikkert er rent, jeg bare gremmes. Men det er alltids noe annet å finne på i huset i dag. Støvsugeren trenger ikke vann, for eksempel. Tørketrommelen kan tømmes for rene klær uten at jeg bruker vann. Jeg kan få malt den døra jeg grunnet for to uker siden. Også må jeg finne ut om jeg vil gå tur der <-- eller der -->.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...