Gå til innhold
Hundesonen.no

Sopp på potene


Kaisen
 Share

Recommended Posts

7 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Hvordan merker du soppen? Hvis det er rødfarget pels du mener, så er det bare å klippe det bort. Min wheatenterrier får det hele tiden med det virker ikke som det plager ham.

Hun er veldig rød på huden mellom putene og går å slikker seg konstant. Høyre baklabb er noe verre enn venstre. Hun har nå ødelagt den ene potesokken, så bør vel kanskje kjøpe krage siden hu slikker sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp krage ja, det er bedre at huden får rikelig med luft enn at hun bruker potesokker. Klipp bort pels mellom tærne, sørg for at det er tørt (skyll og tørk etter tur, bruk gjerne blåser/føner for å ikke gni huden). Optima PH hudgel/spray eller Chris Christensen Peace and Kindness gel/spray er fin for å få bukt med sopp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pixie skrev:

Kjøp krage ja, det er bedre at huden får rikelig med luft enn at hun bruker potesokker. Klipp bort pels mellom tærne, sørg for at det er tørt (skyll og tørk etter tur, bruk gjerne blåser/føner for å ikke gni huden). Optima PH hudgel/spray eller Chris Christensen Peace and Kindness gel/spray er fin for å få bukt med sopp.

Eller eddik hvis man vil gjøre det enkelt og billig. :P

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kjøre ganske langt for å få tak i optima, så kanskje prøve eddik først...? Hvordan skal jeg bruke det da? Blande med vann? Og kan jeg bare oppbevare det i kjøleskap feks så jeg slipper å kaste mye etter et bruk? Har sett de har sånn oppblåsbar krage på dyrebutikken men tror hun klarer å slikke på baklabbene med den, må nok ha "lampeskjerm":teehe: må jeg til vet. For å kjøpe det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kaisen skrev:

Må kjøre ganske langt for å få tak i optima, så kanskje prøve eddik først...? Hvordan skal jeg bruke det da? Blande med vann? Og kan jeg bare oppbevare det i kjøleskap feks så jeg slipper å kaste mye etter et bruk? Har sett de har sånn oppblåsbar krage på dyrebutikken men tror hun klarer å slikke på baklabbene med den, må nok ha "lampeskjerm":teehe: må jeg til vet. For å kjøpe det?

https://optima-ph.no

Vi har en sånn Comfy Cone vi kjøpte på Buddy, en mykere utgave av vanlig krage. Den hindrer unghunden min å nå nå noe som helst men er myk nok til at han sovner med den på :-)

Du kan fint bruke eddik til du evt. har fått kjøpt noe annet, bare sjekk at du ikke har den sterke eddiken :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Jeg vet ikke hva som er sterk eddik, men det er 7%. Og den er klar, så pils fargen blir litt vanskelig å få til ja:P

Bland ca 1:3 så blir det nok bra tenker jeg. 7% er jo ikke så sterkt. Om det ikke fungerer så kan du jo forsøke litt sterkere blanding :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Bland ca 1:3 så blir det nok bra tenker jeg. 7% er jo ikke så sterkt. Om det ikke fungerer så kan du jo forsøke litt sterkere blanding :) 

Takk da prøver jeg det i kveld før vi legger oss :) potesokkene er makulert så tipper hun kommer til å slikke det av siden hun liker eddik...heldigvis hadde svigermor både krage til liten hund, og optima ph spray som hun ikke brukte, så skal hente det i morgen

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Prøv canesten krem e.l. som brukes mot sopp i underlivet hos kvinner. Pleier ta det ganske effektivt. (men ikke la hunden slikke ;) ) 

Åå kan det også brukes ja! Kan jeg kombinere det med hudsprayen? Eller bør jeg kanskje bare holde meg til en av tingene? Hun har fått krage i dag så nå blir det ikke mer slikking på labbene :) neon som vet hvor lang tid det tar å behandle? Tenker på hvor lenge hun bør ha på kragen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Strømpebukse? For barn om hun er liten?

Jaa joo, verdt å prøve i hvertfall! Men tipper hun ødelegger den rimelig fort. Fant ut at hun godtar å ha på en potesokk uten protest, så har tatt på sokk på den verste labben for natten. Får jo ikke hindret henne i å slikke når jeg sover:P så har jeg fått optima hudvask også, så tenker å vaske potene med den etter tur, samt bruke sprayen morgen og kveld. Nå er hun mest sår på den venstre. Hylte til når jeg skulle tørke henne etter en tur i hagen:no:

1 time siden, WelshenNemi skrev:

Jeg hadde samme problemet på min. Stinket også sure sokker. Fikk malacetic(?) wipes og brukte Optima ph. Hjalp littegrann, men kom bare tilbake. Til slutt kom vi frem til at det var allergi :| håper din blir fort frisk!

Det lukter ingenting av labbene heldigvis. Huff, har hørt at tilbakevendene sopp kan være tegn på allergi...håper det bare er et engangstilfelle pga fukt og veisalt. Hva er din allergisk mot? Og ble det bedre når dere fant ut at det var allergi og fikk behandlet den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Jaa joo, verdt å prøve i hvertfall! Men tipper hun ødelegger den rimelig fort. Fant ut at hun godtar å ha på en potesokk uten protest, så har tatt på sokk på den verste labben for natten. Får jo ikke hindret henne i å slikke når jeg sover:P så har jeg fått optima hudvask også, så tenker å vaske potene med den etter tur, samt bruke sprayen morgen og kveld. Nå er hun mest sår på den venstre. Hylte til når jeg skulle tørke henne etter en tur i hagen:no:

Det lukter ingenting av labbene heldigvis. Huff, har hørt at tilbakevendene sopp kan være tegn på allergi...håper det bare er et engangstilfelle pga fukt og veisalt. Hva er din allergisk mot? Og ble det bedre når dere fant ut at det var allergi og fikk behandlet den?

Ja satser på det :thumbsup:

Hun slo ut på tester på storfe, lam, hjort og melk, og på henne ser det ut til å stemme. Nå går hun fast på allergimedisin, og er 100% frisk så lenge hun ikke spiser noe hun ikke tåler. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...