Gå til innhold
Hundesonen.no

Stor aldersforskjell ( parforhold)


QUEST
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, 2ne skrev:

Hva definerer man som venn da?

Godt spørsmål.. Jeg merker jo f.eks at jeg på offentlige fora bruker betegnelsen mye 'løsere' enn hva min egen definisjon  tilsier. Det blir tungvindt å komme med en lang forklaring hver gang emnet kommer opp. 

For meg er en venn en person jeg kan diskutere med. Vedkommende må ha evne og vilje til å 'kaste ball' om de forskjelligste emner. Evne til å undre seg over diverse fenomener og diskutere disse uten å bli sint eller moraliserende. Dvs , selve diskusjonen kan bli 'opphetet' i visse tilfeller men etterpå skal ingen av partene være sure/fornærmede. 

Evne og vilje til å se at ikke alt er svart/hvitt. F,eks selv om man ikke støtter NN's parti/politikk, så kan vedkommende ha noen gode poenger/saker. Dvs si at man ikke kategorisk avfeier alt som vedkommende/partiet kommer med, bare fordi det kommer fra ' den kanten'. 

Tillegg; at man diskutere en sak/teori/emne uten at det straks blir tatt som inntekt for at mener det skal realiseres, her og nå. F.eks mener jeg fortsatt at alle dyr som er i menneskers eie, pr. definisjon er slaver. Det betyr dog på ingen måte at jeg mener at vi straks skal slippe f.eks  alle hunder løse og slutte å ha hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For meg er forskjellen på venner og samlivspartner omtrent som forskjellen på hund og sau.. Alder er for meg fullstendig irrelevant når det kommer til venner. Jeg vil legge til at for min del er venns

Det er absolutt ikke gitt at man er på samme plass i livet fordi man er omtrent samme alder. Så jeg føler at hvem man er har mye mer å si enn hvor gammel man er. Men selvsagt vil det komme en dag da s

Whatever floats your boat. Selv skjønner jeg ikke hva jeg skal med en 19-åring. Ei heller skjønner jeg hva ei på 35 skal med meg. Bortsett fra å hente frem fjernkontrollen som har falt under sofaen da

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...